Learning organizations and the information professional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23382 |
Resumo: | The paper focuses on the concept of Learning organization, its tools and methodologies for supporting the organizations in continued learning. It presents the learning modes in Corporate Universities and the different information needs of their public. It discusses the role of information professionals in the Learning organizations and the several types of organizational knowledge. |
id |
UFMG-2_e44a27c0f0ba2a00691e068aa1651227 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23382 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning organizations and the information professionalAs learning organizations e os profissionais da informaçãoThe paper focuses on the concept of Learning organization, its tools and methodologies for supporting the organizations in continued learning. It presents the learning modes in Corporate Universities and the different information needs of their public. It discusses the role of information professionals in the Learning organizations and the several types of organizational knowledge.Reflete sobre o conceito de Learning Organizations, suas ferramentas e metodologias paraapoiar as organizações em busca do aprendizado contínuo. Apresenta as formas de aprendizado dentro das universidades corporativas e, por conta disso, as diversas necessidades de informação de seu público alvo. Discute o papel do profissional da informação nas Learning Organizations e as formas de conhecimento organizacional.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23382Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 6 No. 2 (2001)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 6 Núm. 2 (2001)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 6 n. 2 (2001)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23382/18877Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrito, Gisele FerreiraVergueiro, Waldomiro2020-06-29T12:53:58Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23382Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T12:53:58Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning organizations and the information professional As learning organizations e os profissionais da informação |
title |
Learning organizations and the information professional |
spellingShingle |
Learning organizations and the information professional Brito, Gisele Ferreira |
title_short |
Learning organizations and the information professional |
title_full |
Learning organizations and the information professional |
title_fullStr |
Learning organizations and the information professional |
title_full_unstemmed |
Learning organizations and the information professional |
title_sort |
Learning organizations and the information professional |
author |
Brito, Gisele Ferreira |
author_facet |
Brito, Gisele Ferreira Vergueiro, Waldomiro |
author_role |
author |
author2 |
Vergueiro, Waldomiro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brito, Gisele Ferreira Vergueiro, Waldomiro |
description |
The paper focuses on the concept of Learning organization, its tools and methodologies for supporting the organizations in continued learning. It presents the learning modes in Corporate Universities and the different information needs of their public. It discusses the role of information professionals in the Learning organizations and the several types of organizational knowledge. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-11-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23382 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23382 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23382/18877 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 6 No. 2 (2001) Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 6 Núm. 2 (2001) Perspectivas em Ciência da Informação; v. 6 n. 2 (2001) 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711083895717888 |