DeNora’s Beethoven: the context is in the text
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Per Musi |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966 |
Resumo: | Study on the impact of the deNOra’s book (1995) and discussion of the concepts that come to light, from a sociological approach to the phenomenon of “creative genius”; the emergence of the concept of “serious music” as opposed to entertainment; strategies of occupation of a particular cultural field and its applications in new contexts. all factors that elected Beethoven are inoperative in a world where new rules are imposed on artistic production, as much as on the production of goods in general: this is the main contribution of this book, which remained unnoticed by most of the reviews published at the time of his publication. |
id |
UFMG-3_e2bb63dd73c6f6fc863ab30511aac298 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/39966 |
network_acronym_str |
UFMG-3 |
network_name_str |
Per Musi |
repository_id_str |
|
spelling |
DeNora’s Beethoven: the context is in the textEl Beethoven de DeNora: el contexto está en el textoO Beethoven de DeNora: o contexto está no textoBeethovenCanonViennese classicismReception contextMusic and societyTia deNoraBeethovenCânoneClassicismo vienenseContexto de recepçãoMúsica e sociedadeTia deNoraBeethovenCanonClasicismo vienésContexto de recepciónMúsica y sociedadTía deNoraStudy on the impact of the deNOra’s book (1995) and discussion of the concepts that come to light, from a sociological approach to the phenomenon of “creative genius”; the emergence of the concept of “serious music” as opposed to entertainment; strategies of occupation of a particular cultural field and its applications in new contexts. all factors that elected Beethoven are inoperative in a world where new rules are imposed on artistic production, as much as on the production of goods in general: this is the main contribution of this book, which remained unnoticed by most of the reviews published at the time of his publication. Estudio sobre la repercusión del libro deNOra (1995), y discusión sobre los conceptos que salen a la luz, desde un enfoque sociológico una aproximación sociológica al fenómeno del "genio creador"; la aparición del concepto de "música seria" en contraposición al de entretenimiento; de las estrategias de ocupación de un determinado campo cultural y sus aplicaciones en nuevas contextos. Todos los factores que eligieron a Beethoven son inoperantes en un mundo en el que se imponen nuevas reglas a la producción artística, tanto como en la producción de mercancías en general: esta es la principal aportación del libro, que ha pasado desapercibida para la mayoría desapercibido por la mayoría de las críticas publicadas en el momento de su publicación.Estudo sobre a repercussão do livro de deNOra (1995), e discussão sobre os conceitos que vêm à tona, a partir de uma abordagem sociológica do fenômeno do “gênio criador”; do surgimento do conceito de “música séria”1 em oposição ao entretenimento; das estratégias de ocupação de um determinado campo cultural e suas aplicações em novos contextos. Todos os fatores que elegeram Beethoven são inoperantes num mundo em que novas regras se impõem na produção artística, tanto quanto na produção de mercadorias em geral: essa a principal contribuição do livro, que passou despercebida pela maioria das resenhas publicadas à época de sua publicação. Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2012-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontexttextinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966Per Musi; No. 26 (2012): General Topics; 1-9Per Musi; Núm. 26 (2012): General Topics; 1-9Per Musi; n. 26 (2012): General Topics; 1-92317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966/30680http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Marcos Câmara de 2022-07-01T19:19:58Zoai:periodicos.ufmg.br:article/39966Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2022-07-01T19:19:58Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text El Beethoven de DeNora: el contexto está en el texto O Beethoven de DeNora: o contexto está no texto |
title |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text |
spellingShingle |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text Castro, Marcos Câmara de Beethoven Canon Viennese classicism Reception context Music and society Tia deNora Beethoven Cânone Classicismo vienense Contexto de recepção Música e sociedade Tia deNora Beethoven Canon Clasicismo vienés Contexto de recepción Música y sociedad Tía deNora |
title_short |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text |
title_full |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text |
title_fullStr |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text |
title_full_unstemmed |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text |
title_sort |
DeNora’s Beethoven: the context is in the text |
author |
Castro, Marcos Câmara de |
author_facet |
Castro, Marcos Câmara de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Marcos Câmara de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Beethoven Canon Viennese classicism Reception context Music and society Tia deNora Beethoven Cânone Classicismo vienense Contexto de recepção Música e sociedade Tia deNora Beethoven Canon Clasicismo vienés Contexto de recepción Música y sociedad Tía deNora |
topic |
Beethoven Canon Viennese classicism Reception context Music and society Tia deNora Beethoven Cânone Classicismo vienense Contexto de recepção Música e sociedade Tia deNora Beethoven Canon Clasicismo vienés Contexto de recepción Música y sociedad Tía deNora |
description |
Study on the impact of the deNOra’s book (1995) and discussion of the concepts that come to light, from a sociological approach to the phenomenon of “creative genius”; the emergence of the concept of “serious music” as opposed to entertainment; strategies of occupation of a particular cultural field and its applications in new contexts. all factors that elected Beethoven are inoperative in a world where new rules are imposed on artistic production, as much as on the production of goods in general: this is the main contribution of this book, which remained unnoticed by most of the reviews published at the time of his publication. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion text text info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966/30680 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Per Musi; No. 26 (2012): General Topics; 1-9 Per Musi; Núm. 26 (2012): General Topics; 1-9 Per Musi; n. 26 (2012): General Topics; 1-9 2317-6377 1517-7599 reponame:Per Musi instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Per Musi |
collection |
Per Musi |
repository.name.fl_str_mv |
Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
antoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br |
_version_ |
1799711237107351552 |