DeNora’s Beethoven: the context is in the text

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Marcos Câmara de
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Per Musi
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966
Resumo: Study on the impact of the deNOra’s book (1995) and discussion of the concepts that come to light, from a sociological approach to the phenomenon of “creative genius”; the emergence of the concept of “serious music” as opposed to entertainment; strategies of occupation of a particular cultural field and its applications in new contexts. all factors that elected Beethoven are inoperative in a world where new rules are imposed on artistic production, as much as on the production of goods in general: this is the main contribution of this book, which remained unnoticed by most of the reviews published at the time of his publication.
id UFMG-3_e2bb63dd73c6f6fc863ab30511aac298
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/39966
network_acronym_str UFMG-3
network_name_str Per Musi
repository_id_str
spelling DeNora’s Beethoven: the context is in the textEl Beethoven de DeNora: el contexto está en el textoO Beethoven de DeNora: o contexto está no textoBeethovenCanonViennese classicismReception contextMusic and societyTia deNoraBeethovenCânoneClassicismo vienenseContexto de recepçãoMúsica e sociedadeTia deNoraBeethovenCanonClasicismo vienésContexto de recepciónMúsica y sociedadTía deNoraStudy on the impact of the deNOra’s book (1995) and discussion of the concepts that come to light, from a sociological approach to the phenomenon of “creative genius”; the emergence of the concept of “serious music” as opposed to entertainment; strategies of occupation of a particular cultural field and its applications in new contexts. all factors that elected Beethoven are inoperative in a world where new rules are imposed on artistic production, as much as on the production of goods in general: this is the main contribution of this book, which remained unnoticed by most of the reviews published at the time of his publication. Estudio sobre la repercusión del libro deNOra (1995), y discusión sobre los conceptos que salen a la luz, desde un enfoque sociológico una aproximación sociológica al fenómeno del "genio creador"; la aparición del concepto de "música seria" en contraposición al de entretenimiento; de las estrategias de ocupación de un determinado campo cultural y sus aplicaciones en nuevas contextos. Todos los factores que eligieron a Beethoven son inoperantes en un mundo en el que se imponen nuevas reglas a la producción artística, tanto como en la producción de mercancías en general: esta es la principal aportación del libro, que ha pasado desapercibida para la mayoría desapercibido por la mayoría de las críticas publicadas en el momento de su publicación.Estudo sobre a repercussão do livro de deNOra (1995), e discussão sobre os conceitos que vêm à tona, a partir de uma abordagem sociológica do fenômeno do “gênio criador”; do surgimento do conceito de “música séria”1 em oposição ao entretenimento; das estratégias de ocupação de um determinado campo cultural e suas aplicações em novos contextos. Todos os fatores que elegeram Beethoven são inoperantes num mundo em que novas regras se impõem na produção artística, tanto quanto na produção de mercadorias em geral: essa a principal contribuição do livro, que passou despercebida pela maioria das resenhas publicadas à época de sua publicação. Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2012-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontexttextinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966Per Musi; No. 26 (2012): General Topics; 1-9Per Musi; Núm. 26 (2012): General Topics; 1-9Per Musi; n. 26 (2012): General Topics; 1-92317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966/30680http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Marcos Câmara de 2022-07-01T19:19:58Zoai:periodicos.ufmg.br:article/39966Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2022-07-01T19:19:58Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv DeNora’s Beethoven: the context is in the text
El Beethoven de DeNora: el contexto está en el texto
O Beethoven de DeNora: o contexto está no texto
title DeNora’s Beethoven: the context is in the text
spellingShingle DeNora’s Beethoven: the context is in the text
Castro, Marcos Câmara de
Beethoven
Canon
Viennese classicism
Reception context
Music and society
Tia deNora
Beethoven
Cânone
Classicismo vienense
Contexto de recepção
Música e sociedade
Tia deNora
Beethoven
Canon
Clasicismo vienés
Contexto de recepción
Música y sociedad
Tía deNora
title_short DeNora’s Beethoven: the context is in the text
title_full DeNora’s Beethoven: the context is in the text
title_fullStr DeNora’s Beethoven: the context is in the text
title_full_unstemmed DeNora’s Beethoven: the context is in the text
title_sort DeNora’s Beethoven: the context is in the text
author Castro, Marcos Câmara de
author_facet Castro, Marcos Câmara de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Marcos Câmara de
dc.subject.por.fl_str_mv Beethoven
Canon
Viennese classicism
Reception context
Music and society
Tia deNora
Beethoven
Cânone
Classicismo vienense
Contexto de recepção
Música e sociedade
Tia deNora
Beethoven
Canon
Clasicismo vienés
Contexto de recepción
Música y sociedad
Tía deNora
topic Beethoven
Canon
Viennese classicism
Reception context
Music and society
Tia deNora
Beethoven
Cânone
Classicismo vienense
Contexto de recepção
Música e sociedade
Tia deNora
Beethoven
Canon
Clasicismo vienés
Contexto de recepción
Música y sociedad
Tía deNora
description Study on the impact of the deNOra’s book (1995) and discussion of the concepts that come to light, from a sociological approach to the phenomenon of “creative genius”; the emergence of the concept of “serious music” as opposed to entertainment; strategies of occupation of a particular cultural field and its applications in new contexts. all factors that elected Beethoven are inoperative in a world where new rules are imposed on artistic production, as much as on the production of goods in general: this is the main contribution of this book, which remained unnoticed by most of the reviews published at the time of his publication.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
text
text
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39966/30680
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
dc.source.none.fl_str_mv Per Musi; No. 26 (2012): General Topics; 1-9
Per Musi; Núm. 26 (2012): General Topics; 1-9
Per Musi; n. 26 (2012): General Topics; 1-9
2317-6377
1517-7599
reponame:Per Musi
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Per Musi
collection Per Musi
repository.name.fl_str_mv Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv antoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br
_version_ 1799711237107351552