Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes, Nilma Lino
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em Revista
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42585
Resumo: The article analyses the teaching (academic) movement as one of the main demand movements in Belo Horizonte. It points out that, among the progresses achieved by the teacher category in last years, one can find the enlargement of the education conception and the professional preparation and the sensibility to the cultural diversity. These progresses reach a great number of emergent actions in the municipal schools that have been a basic for the construction and enlargement of the Plural School Program Since 1994.
id UFMG-5_332e003ec514554dda16c67832d27cf6
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/42585
network_acronym_str UFMG-5
network_name_str Educação em Revista
repository_id_str
spelling Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?EducaçãoMovimento DocenteDiversidade CulturalEscola PluralBelo HorizonteThe article analyses the teaching (academic) movement as one of the main demand movements in Belo Horizonte. It points out that, among the progresses achieved by the teacher category in last years, one can find the enlargement of the education conception and the professional preparation and the sensibility to the cultural diversity. These progresses reach a great number of emergent actions in the municipal schools that have been a basic for the construction and enlargement of the Plural School Program Since 1994.O artigo analisa o movimento docente como um dos principais movimentos de caráter reivindicatório em Belo Horizonte. Discute que dentre os avanços alcançados pela categoria dos professores, nos últimos anos, estão a ampliação da concepção de educação e de capacitação profissional e a sensibilidade em relação à diversidade cultural. Esses avanços resultam em uma rica pluralidade de ações emergentes nas escolas municipais que serviram de base para a construção e a implantação do Programa Escola Plural a partir de 1994.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42585Educação em Revista ; v. 13 n. 26 (1997): Edição 101982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42585/32427Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Nilma Lino2023-05-29T13:42:34Zoai:periodicos.ufmg.br:article/42585Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T13:42:34Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
title Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
spellingShingle Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
Gomes, Nilma Lino
Educação
Movimento Docente
Diversidade Cultural
Escola Plural
Belo Horizonte
title_short Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
title_full Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
title_fullStr Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
title_full_unstemmed Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
title_sort Educação em Belo Horizonte: um movimento aberto à diversidade?
author Gomes, Nilma Lino
author_facet Gomes, Nilma Lino
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes, Nilma Lino
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Movimento Docente
Diversidade Cultural
Escola Plural
Belo Horizonte
topic Educação
Movimento Docente
Diversidade Cultural
Escola Plural
Belo Horizonte
description The article analyses the teaching (academic) movement as one of the main demand movements in Belo Horizonte. It points out that, among the progresses achieved by the teacher category in last years, one can find the enlargement of the education conception and the professional preparation and the sensibility to the cultural diversity. These progresses reach a great number of emergent actions in the municipal schools that have been a basic for the construction and enlargement of the Plural School Program Since 1994.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42585
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42585
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42585/32427
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Educação em Revista
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Educação em Revista
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Educação em Revista
publisher.none.fl_str_mv Educação em Revista
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Revista ; v. 13 n. 26 (1997): Edição 10
1982-6621
0102-4698
reponame:Educação em Revista
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Educação em Revista
collection Educação em Revista
repository.name.fl_str_mv Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br
_version_ 1799711125642674176