Francis Bacon e a reforma do conhecimento
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em Revista |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42768 |
Resumo: | This paper focus on Fracis Bacons educational ideas. We try to show how theses ideas are part of his critique of the traditional knowledge as well as important elements of his proposal of the advancement of learning. His plans to reform educational practices and institutions reveals characteristics of his conception of science that reinforce its progressive, collaborative and operative aspects. |
id |
UFMG-5_5e6d5f839777eb463a588c136e27c41d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/42768 |
network_acronym_str |
UFMG-5 |
network_name_str |
Educação em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Francis Bacon e a reforma do conhecimentoCiência ModernaUtopiaEducação ModernaThis paper focus on Fracis Bacons educational ideas. We try to show how theses ideas are part of his critique of the traditional knowledge as well as important elements of his proposal of the advancement of learning. His plans to reform educational practices and institutions reveals characteristics of his conception of science that reinforce its progressive, collaborative and operative aspects.Este artigo procura apresentar as idéias de Francis Bacon sobre a educação e mostra como essas idéias se articulam com sua proposta de reforma do conhecimento. Tal reforma, a Grande Instauração, envolvia tanto a crítica aos objetivos do conhecimento tradicional e dos métodos para alcançá-lo e transmiti-lo, quanto a fundamentação do conhecimento como algo progressivo, colaborativo e operativo.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado por ParesTexto application/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42768Educação em Revista ; v. 16 n. 32 (2000): Edição 131982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42768/32598Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Bernardo Jefferson de2023-05-29T14:36:39Zoai:periodicos.ufmg.br:article/42768Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T14:36:39Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
title |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
spellingShingle |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento Oliveira, Bernardo Jefferson de Ciência Moderna Utopia Educação Moderna |
title_short |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
title_full |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
title_fullStr |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
title_full_unstemmed |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
title_sort |
Francis Bacon e a reforma do conhecimento |
author |
Oliveira, Bernardo Jefferson de |
author_facet |
Oliveira, Bernardo Jefferson de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Bernardo Jefferson de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciência Moderna Utopia Educação Moderna |
topic |
Ciência Moderna Utopia Educação Moderna |
description |
This paper focus on Fracis Bacons educational ideas. We try to show how theses ideas are part of his critique of the traditional knowledge as well as important elements of his proposal of the advancement of learning. His plans to reform educational practices and institutions reveals characteristics of his conception of science that reinforce its progressive, collaborative and operative aspects. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Revisado por pares Avaliado por Pares Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42768 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42768 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42768/32598 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Revista ; v. 16 n. 32 (2000): Edição 13 1982-6621 0102-4698 reponame:Educação em Revista instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Educação em Revista |
collection |
Educação em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br |
_version_ |
1799711120225730560 |