Indutores da imagem de Belo Horizonte como destino turístico: a percepção dos residentes
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.17765/1516-2664.2017v22n1p61-84 http://hdl.handle.net/1843/46748 |
Resumo: | Tourism is a relevant economic activity, with assets for the sites which, in turn, become competitive. Residents ́ opinion on cities is an important source of information. Current research proposes and tests a model featuring theoretically justified factors that affect the inhabitants ́ perception on Belo Horizonte as a tourist site. Survey comprised 185 residents. Data analysis showed that there are no differences between males ́ and females ́ construct perceptions (test t). Further, multiple linear regression revealed that Quality of Tourist Demand, Tourist Equipments and Basic Infrastructure were positively related to the city ́s image. T |
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Indutores da imagem de Belo Horizonte como destino turístico: a percepção dos residentesImage promoters of Belo Horizonte as a tourist site: residents ́ perceptionTurismoImagemPercepção dos residentesBelo HorizonteTurismoTourism is a relevant economic activity, with assets for the sites which, in turn, become competitive. Residents ́ opinion on cities is an important source of information. Current research proposes and tests a model featuring theoretically justified factors that affect the inhabitants ́ perception on Belo Horizonte as a tourist site. Survey comprised 185 residents. Data analysis showed that there are no differences between males ́ and females ́ construct perceptions (test t). Further, multiple linear regression revealed that Quality of Tourist Demand, Tourist Equipments and Basic Infrastructure were positively related to the city ́s image. TO turismo é uma atividade econômica importante, trazendo divisas para os destinos, que buscam tornarem-se competitivos. Nesse contexto, a opinião de residentes sobre as cidades torna-se relevante fonte de informação. O objetivo desse artigo é propor e testar um modelo de fatores teoricamente justificados que influenciam a percepção do morador em termos da imagem de Belo Horizonte, enquanto destino turístico. Para isso, realizou-se uma pesquisa quantitativa (survey) com 185 residentes. A análise de dados apontou que não há diferenças de percepção dos construtos entre homens e mulheres (teste t). Adicionalmente, a regressão linear múltipla apontou que Qualidade da Oferta Turística, os Equipamentos Turísticos e a Infraestrutura Básica foram positivamente relacionados à imagem da cidade.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASUFMG2022-10-31T15:48:46Z2022-10-31T15:48:46Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://dx.doi.org/10.17765/1516-2664.2017v22n1p61-8415162664http://hdl.handle.net/1843/46748porRevista CESUMARValéria Oliveira BonfimMarlusa GoslingKelly Cristine Oliveira MeiraIury Teixeira de Sevilha Goslinginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2022-10-31T15:48:47Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/46748Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2022-10-31T15:48:47Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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