A importância e a valorização do ensino EAD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/61220 |
Resumo: | The new technologies brought, from the second half of the twentieth century, innovations that had a huge impact on society, being considered "information age". At the beginning of the 21st century, higher education institutions, undergraduate and graduate courses in Distance Education, favored by the Law on Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) no. 9394/96, increased. (Art. 80). Distance Education courses aim at inclusion and accessibility to teaching, where THE assumes a relevant role in the educational context, making the teacher take on new roles and is indispensable for a good performance of students, which requires a good training and a profile appropriate to this modality. The continuous growth of this type of teaching is also of interest to ABED (Brazilian Association of Distance Learning), which led it to conduct continuous Censuses, such as the one in 2012/2013 to observe, through exploratory research, this evolution. |
id |
UFMG_31f12e292aaeb15f1e9557be66a73862 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/61220 |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
A importância e a valorização do ensino EADEducação a DistânciaProfessorEADEnsino à distânciaEducaçãoProfessoresThe new technologies brought, from the second half of the twentieth century, innovations that had a huge impact on society, being considered "information age". At the beginning of the 21st century, higher education institutions, undergraduate and graduate courses in Distance Education, favored by the Law on Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) no. 9394/96, increased. (Art. 80). Distance Education courses aim at inclusion and accessibility to teaching, where THE assumes a relevant role in the educational context, making the teacher take on new roles and is indispensable for a good performance of students, which requires a good training and a profile appropriate to this modality. The continuous growth of this type of teaching is also of interest to ABED (Brazilian Association of Distance Learning), which led it to conduct continuous Censuses, such as the one in 2012/2013 to observe, through exploratory research, this evolution.As novas tecnologias trouxeram, a partir da segunda metade do século XX, inovações que provocaram um enorme impacto na sociedade, sendo considerada “era da informação”. Neste início do século XXI aumentaram as instituições de nível superior, os cursos de graduação e pós-graduação em Educação a Distância, favorecidos pela Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDBEN) n. 9394/96. (Art. 80). Os cursos de Educação a Distância têm como objetivo a inclusão e a acessibilidade ao ensino, onde o EAD assume um papel relevante no contexto educacional, fazendo com que o professor assuma novos papéis e seja indispensável para que haja um bom desempenho dos alunos, o que exige do mesmo uma boa formação e um perfil adequado a essa modalidade. O crescimento contínuo dessa modalidade de ensino é, também, de interesse da ABED (Associação Brasileira de Ensino a Distancia), o que a levou a realizar contínuos Censos, como o de 2012/2013 para observar, através de pesquisa exploratória, essa evolução.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOUFMG2023-11-21T21:08:16Z2023-11-21T21:08:16Z2022-06-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlepdfapplication/pdf2594-7990http://hdl.handle.net/1843/61220porRevista Educação InclusivaJoana Josiane Andreotti Lima NylandGuilherme de Andrade RuelaMarjana Pivoto ReginaldoFábio José Antonio da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-11-21T21:08:18Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/61220Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-11-21T21:08:18Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A importância e a valorização do ensino EAD |
title |
A importância e a valorização do ensino EAD |
spellingShingle |
A importância e a valorização do ensino EAD Joana Josiane Andreotti Lima Nyland Educação a Distância Professor EAD Ensino à distância Educação Professores |
title_short |
A importância e a valorização do ensino EAD |
title_full |
A importância e a valorização do ensino EAD |
title_fullStr |
A importância e a valorização do ensino EAD |
title_full_unstemmed |
A importância e a valorização do ensino EAD |
title_sort |
A importância e a valorização do ensino EAD |
author |
Joana Josiane Andreotti Lima Nyland |
author_facet |
Joana Josiane Andreotti Lima Nyland Guilherme de Andrade Ruela Marjana Pivoto Reginaldo Fábio José Antonio da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Guilherme de Andrade Ruela Marjana Pivoto Reginaldo Fábio José Antonio da Silva |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Joana Josiane Andreotti Lima Nyland Guilherme de Andrade Ruela Marjana Pivoto Reginaldo Fábio José Antonio da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a Distância Professor EAD Ensino à distância Educação Professores |
topic |
Educação a Distância Professor EAD Ensino à distância Educação Professores |
description |
The new technologies brought, from the second half of the twentieth century, innovations that had a huge impact on society, being considered "information age". At the beginning of the 21st century, higher education institutions, undergraduate and graduate courses in Distance Education, favored by the Law on Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) no. 9394/96, increased. (Art. 80). Distance Education courses aim at inclusion and accessibility to teaching, where THE assumes a relevant role in the educational context, making the teacher take on new roles and is indispensable for a good performance of students, which requires a good training and a profile appropriate to this modality. The continuous growth of this type of teaching is also of interest to ABED (Brazilian Association of Distance Learning), which led it to conduct continuous Censuses, such as the one in 2012/2013 to observe, through exploratory research, this evolution. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-28 2023-11-21T21:08:16Z 2023-11-21T21:08:16Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
2594-7990 http://hdl.handle.net/1843/61220 |
identifier_str_mv |
2594-7990 |
url |
http://hdl.handle.net/1843/61220 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Educação Inclusiva |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1823248252642787328 |