A importância e a valorização do ensino EAD

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Joana Josiane Andreotti Lima Nyland
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Guilherme de Andrade Ruela, Marjana Pivoto Reginaldo, Fábio José Antonio da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMG
Texto Completo: http://hdl.handle.net/1843/61220
Resumo: The new technologies brought, from the second half of the twentieth century, innovations that had a huge impact on society, being considered "information age". At the beginning of the 21st century, higher education institutions, undergraduate and graduate courses in Distance Education, favored by the Law on Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) no. 9394/96, increased. (Art. 80). Distance Education courses aim at inclusion and accessibility to teaching, where THE assumes a relevant role in the educational context, making the teacher take on new roles and is indispensable for a good performance of students, which requires a good training and a profile appropriate to this modality. The continuous growth of this type of teaching is also of interest to ABED (Brazilian Association of Distance Learning), which led it to conduct continuous Censuses, such as the one in 2012/2013 to observe, through exploratory research, this evolution.
id UFMG_31f12e292aaeb15f1e9557be66a73862
oai_identifier_str oai:repositorio.ufmg.br:1843/61220
network_acronym_str UFMG
network_name_str Repositório Institucional da UFMG
repository_id_str
spelling A importância e a valorização do ensino EADEducação a DistânciaProfessorEADEnsino à distânciaEducaçãoProfessoresThe new technologies brought, from the second half of the twentieth century, innovations that had a huge impact on society, being considered "information age". At the beginning of the 21st century, higher education institutions, undergraduate and graduate courses in Distance Education, favored by the Law on Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) no. 9394/96, increased. (Art. 80). Distance Education courses aim at inclusion and accessibility to teaching, where THE assumes a relevant role in the educational context, making the teacher take on new roles and is indispensable for a good performance of students, which requires a good training and a profile appropriate to this modality. The continuous growth of this type of teaching is also of interest to ABED (Brazilian Association of Distance Learning), which led it to conduct continuous Censuses, such as the one in 2012/2013 to observe, through exploratory research, this evolution.As novas tecnologias trouxeram, a partir da segunda metade do século XX, inovações que provocaram um enorme impacto na sociedade, sendo considerada “era da informação”. Neste início do século XXI aumentaram as instituições de nível superior, os cursos de graduação e pós-graduação em Educação a Distância, favorecidos pela Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDBEN) n. 9394/96. (Art. 80). Os cursos de Educação a Distância têm como objetivo a inclusão e a acessibilidade ao ensino, onde o EAD assume um papel relevante no contexto educacional, fazendo com que o professor assuma novos papéis e seja indispensável para que haja um bom desempenho dos alunos, o que exige do mesmo uma boa formação e um perfil adequado a essa modalidade. O crescimento contínuo dessa modalidade de ensino é, também, de interesse da ABED (Associação Brasileira de Ensino a Distancia), o que a levou a realizar contínuos Censos, como o de 2012/2013 para observar, através de pesquisa exploratória, essa evolução.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOUFMG2023-11-21T21:08:16Z2023-11-21T21:08:16Z2022-06-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlepdfapplication/pdf2594-7990http://hdl.handle.net/1843/61220porRevista Educação InclusivaJoana Josiane Andreotti Lima NylandGuilherme de Andrade RuelaMarjana Pivoto ReginaldoFábio José Antonio da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-11-21T21:08:18Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/61220Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-11-21T21:08:18Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv A importância e a valorização do ensino EAD
title A importância e a valorização do ensino EAD
spellingShingle A importância e a valorização do ensino EAD
Joana Josiane Andreotti Lima Nyland
Educação a Distância
Professor
EAD
Ensino à distância
Educação
Professores
title_short A importância e a valorização do ensino EAD
title_full A importância e a valorização do ensino EAD
title_fullStr A importância e a valorização do ensino EAD
title_full_unstemmed A importância e a valorização do ensino EAD
title_sort A importância e a valorização do ensino EAD
author Joana Josiane Andreotti Lima Nyland
author_facet Joana Josiane Andreotti Lima Nyland
Guilherme de Andrade Ruela
Marjana Pivoto Reginaldo
Fábio José Antonio da Silva
author_role author
author2 Guilherme de Andrade Ruela
Marjana Pivoto Reginaldo
Fábio José Antonio da Silva
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Joana Josiane Andreotti Lima Nyland
Guilherme de Andrade Ruela
Marjana Pivoto Reginaldo
Fábio José Antonio da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Educação a Distância
Professor
EAD
Ensino à distância
Educação
Professores
topic Educação a Distância
Professor
EAD
Ensino à distância
Educação
Professores
description The new technologies brought, from the second half of the twentieth century, innovations that had a huge impact on society, being considered "information age". At the beginning of the 21st century, higher education institutions, undergraduate and graduate courses in Distance Education, favored by the Law on Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) no. 9394/96, increased. (Art. 80). Distance Education courses aim at inclusion and accessibility to teaching, where THE assumes a relevant role in the educational context, making the teacher take on new roles and is indispensable for a good performance of students, which requires a good training and a profile appropriate to this modality. The continuous growth of this type of teaching is also of interest to ABED (Brazilian Association of Distance Learning), which led it to conduct continuous Censuses, such as the one in 2012/2013 to observe, through exploratory research, this evolution.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-28
2023-11-21T21:08:16Z
2023-11-21T21:08:16Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv 2594-7990
http://hdl.handle.net/1843/61220
identifier_str_mv 2594-7990
url http://hdl.handle.net/1843/61220
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Revista Educação Inclusiva
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO
FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO
UFMG
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO
FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO
UFMG
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMG
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Repositório Institucional da UFMG
collection Repositório Institucional da UFMG
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@ufmg.br
_version_ 1823248252642787328