MULHERES DIGITAIS: DESAFIOS (A SEREM) VENCIDOS NA ACADEMIA PARA EQUIDADE DE FATO
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Data de Publicação: | 2022 |
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Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista de Educação Pública |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/13400 |
Resumo: | The goal of this article is to broadly discuss being a woman in Sciences and the search for gender equity, especially in the areas of Computing, and Information and Communication Technology - digital woman. In such a context, this article refutes the stereotype of the multitasking woman as the ideal professional, which has caused mental and physical illness. The method used is bibliographic and qualitative research. The article also includes provocative calls to action and conclusions, so that gender equity in academic careers can be truly achieved. |
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MULHERES DIGITAIS: DESAFIOS (A SEREM) VENCIDOS NA ACADEMIA PARA EQUIDADE DE FATODigital WomanMultitaskingGender EquityAcademic Life ChallengesMulher DigitalMultitarefaEquidade de GêneroDesafios da Vida AcadêmicaThe goal of this article is to broadly discuss being a woman in Sciences and the search for gender equity, especially in the areas of Computing, and Information and Communication Technology - digital woman. In such a context, this article refutes the stereotype of the multitasking woman as the ideal professional, which has caused mental and physical illness. The method used is bibliographic and qualitative research. The article also includes provocative calls to action and conclusions, so that gender equity in academic careers can be truly achieved.O objetivo deste artigo é discutir amplamente o ser mulher na Academia Científica e a busca por equidade de gênero, em especial nas áreas de Computação e de Tecnologia da Informação e Comunicação - a mulher digital. Para isso, o artigo refuta o estereótipo da mulher multitarefa como a profissional ideal, o que tem provocado doenças mentais e físicas. O método utilizado é pesquisa bibliográfica e qualitativa. O artigo também inclui chamadas para ação e conclusões provocadoras, para que a equidade de gênero nas carreiras acadêmicas possa ser atingida de fato. Universidade Federal de Mato Grosso2022-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/1340010.29286/rep.v31ijan/dez.13400Revista de Educação Pública; v. 31 (2022): Revista de Educação Pública, v. 31 jan./dez. 2022; 1-202238-20970104-596210.29286/rep.v31ijan/dezreponame:Revista de Educação Públicainstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/13400/11107Copyright (c) 2022 Revista de Educação Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessARAÚJO, Aletéia MORO, Mirella M.2023-03-12T16:36:39Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/13400Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublicaPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/oai||rep@ufmt.br2238-20970104-5962opendoar:2023-03-12T16:36:39Revista de Educação Pública - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
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