CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Silas Borges
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Olini, Polyana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Reamec
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332
Resumo: This paper presents a case studies built on the realization of the course Specialization in School Management, linked to the National School Program of Managers of Basic Public Education, at the Federal University of Mato Grosso in distance education mode. With the focus on living project experience, the proposition and development of multiple and simultaneous processes of interaction of this formation, in which we tried to deepen the understanding of relevant thematic foundations of democratic management, as well as to questioning of the factors and conditions that interfere with the practice of school management.
id UFMT-5_38118ceb1eddce18767a7cb81a8b15ce
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5332
network_acronym_str UFMT-5
network_name_str Revista Reamec
repository_id_str
spelling CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCEFORMAÇÃO CONTINUADA (LATO SENSU) DE PROFESSORES-GESTORES ESCOLARES: RELATO DE UMA EXPERIÊNCIA VIVENCIALContinuing EducationSchool ManagementDistance EducationLiving ProjectFormação ContinuadaGestão EscolarEducação a DistânciaProjeto Vivencial.This paper presents a case studies built on the realization of the course Specialization in School Management, linked to the National School Program of Managers of Basic Public Education, at the Federal University of Mato Grosso in distance education mode. With the focus on living project experience, the proposition and development of multiple and simultaneous processes of interaction of this formation, in which we tried to deepen the understanding of relevant thematic foundations of democratic management, as well as to questioning of the factors and conditions that interfere with the practice of school management.Este artigo se mostra como um relato de experiência construído sobre a realização do Curso de Especialização em Gestão Escolar, vinculado ao Programa Nacional Escola de Gestores da Educação Básica Pública, na Universidade Federal de Mato Grosso na modalidade de Educação a Distância. Com foco na experiência do projeto vivencial, relata-se a proposição e o desenvolvimento de múltiplos e simultâneos processos de interação desta formação continuada, nos quais procurou-se aprofundar temáticas relevantes para a compreensão dos fundamentos da gestão democrática, bem como para problematização dos fatores e condicionantes que interferem na prática da gestão escolar.Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)2016-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/ziphttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/533210.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p107-119.i5332 REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 4 Núm. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 107-119REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 4 n. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 107-119REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 4 No. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 107-1192318-6674reponame:Revista Reamecinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/3527https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9526https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9525https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9527https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9528https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9529Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Silas BorgesOlini, Polyana2017-12-13T10:01:57Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5332Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/indexPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/oairevistareamec@gmail.com||2318-66742318-6674opendoar:2017-12-13T10:01:57Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
FORMAÇÃO CONTINUADA (LATO SENSU) DE PROFESSORES-GESTORES ESCOLARES: RELATO DE UMA EXPERIÊNCIA VIVENCIAL
title CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
spellingShingle CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
Monteiro, Silas Borges
Continuing Education
School Management
Distance Education
Living Project
Formação Continuada
Gestão Escolar
Educação a Distância
Projeto Vivencial.
title_short CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
title_full CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
title_fullStr CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
title_full_unstemmed CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
title_sort CONTINUED EDUCATION (LATO SENSU) OF TEACHERS-SCHOOL MANAGERS: REPORT OF A LIVING EXPERIENCE
author Monteiro, Silas Borges
author_facet Monteiro, Silas Borges
Olini, Polyana
author_role author
author2 Olini, Polyana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Silas Borges
Olini, Polyana
dc.subject.por.fl_str_mv Continuing Education
School Management
Distance Education
Living Project
Formação Continuada
Gestão Escolar
Educação a Distância
Projeto Vivencial.
topic Continuing Education
School Management
Distance Education
Living Project
Formação Continuada
Gestão Escolar
Educação a Distância
Projeto Vivencial.
description This paper presents a case studies built on the realization of the course Specialization in School Management, linked to the National School Program of Managers of Basic Public Education, at the Federal University of Mato Grosso in distance education mode. With the focus on living project experience, the proposition and development of multiple and simultaneous processes of interaction of this formation, in which we tried to deepen the understanding of relevant thematic foundations of democratic management, as well as to questioning of the factors and conditions that interfere with the practice of school management.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332
10.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p107-119.i5332
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332
identifier_str_mv 10.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p107-119.i5332
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/3527
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9526
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9525
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9527
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9528
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5332/9529
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
dc.source.none.fl_str_mv REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 4 Núm. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 107-119
REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 4 n. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 107-119
REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 4 No. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 107-119
2318-6674
reponame:Revista Reamec
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Revista Reamec
collection Revista Reamec
repository.name.fl_str_mv Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistareamec@gmail.com||
_version_ 1797174814852513792