SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Soares, Thamires Silva
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal, Serra, Yara Letícia Pereira, Barbosa, Mauro Guterres
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Reamec
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243
Resumo: This research, of an exploratory and qualitative nature, is the result of the conclusion work of the Mathematics Licentiate course and aims to understand if the manipulative process provides learning about the content of 2nd degree equations, that is, if it favors the understanding of strategies of solving quadratic equations. This article refers to the theoretical part of the work, which was carried out using as a source of research the scientific productions found on the Google Scholar platform and in the events of the Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. At the end of the collection, reading and analysis of the articles found, we came to the conclusion that the golden beads favors the teaching and learning process of the content of quadratic equations.
id UFMT-5_d1c2685a38eb894769b4af3e01b69c4b
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/14243
network_acronym_str UFMT-5
network_name_str Revista Reamec
repository_id_str
spelling SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADSRESOLVIENDO ECUACIONES DE 2° GRADO CON EL USO DE MATERIAL DORADORESOLUÇÃO DE EQUAÇÕES DO 2º GRAU COM USO DO MATERIAL DOURADO Material ConcretoMaterial DoradoEcuaciones de segundo gradoAprendizajeMaterial ConcretoMaterial DouradoEquações do 2º grauAprendizagemConcrete MaterialGolden Beads2nd degree equationsLearningThis research, of an exploratory and qualitative nature, is the result of the conclusion work of the Mathematics Licentiate course and aims to understand if the manipulative process provides learning about the content of 2nd degree equations, that is, if it favors the understanding of strategies of solving quadratic equations. This article refers to the theoretical part of the work, which was carried out using as a source of research the scientific productions found on the Google Scholar platform and in the events of the Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. At the end of the collection, reading and analysis of the articles found, we came to the conclusion that the golden beads favors the teaching and learning process of the content of quadratic equations.Esta investigación, de carácter exploratorio y cualitativo, es el resultado del trabajo de conclusión de la carrera de Licenciatura en Matemáticas y tiene como objetivo comprender si el proceso manipulativo proporciona aprendizaje sobre el contenido de las ecuaciones de segundo grado, es decir, si favorece la comprensión de estrategias. de resolver ecuaciones cuadráticas. Este artículo se refiere a la parte teórica del trabajo, que se realizó utilizando como fuente de investigación las producciones científicas encontradas en la plataforma Google Scholar y en los eventos del Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. Al finalizar la recolección, lectura y análisis de los artículos encontrados llegamos a la conclusión que el material dorado favorece el proceso de enseñanza aprendizaje del contenido de las ecuaciones cuadráticas.Esta pesquisa, de caráter exploratório e cunho qualitativo, é fruto do trabalho de conclusão do curso de Matemática Licenciatura, e tem por objetivo compreender se o processo manipulativo proporciona aprendizagem sobre o conteúdo de equações do 2º grau, ou seja, se favorece a compreensão das estratégias de resolução de equações quadráticas. O presente artigo se refere à parte teórica do trabalho, que foi realizada usando como fontes de pesquisa as produções científicas encontradas na plataforma Google Acadêmico e nos eventos do Encontro Nacional de Educação Matemática – ENEM. Ao finalizar a coleta, leitura e análise dos artigos encontrados, chegamos à conclusão de que o material dourado favorece o processo de ensino e aprendizagem do conteúdo de equações quadráticas.Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)2022-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/1424310.26571/reamec.v10i3.14243 REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 10 Núm. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 10 n. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 10 No. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e220722318-6674reponame:Revista Reamecinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243/11724Copyright (c) 2022 Mauro Guterres Barbosa, THAMIRES , PATRÍCIA, YARAhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSoares, Thamires Silva Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira LealSerra, Yara Letícia Pereira Barbosa, Mauro Guterres2022-12-31T18:19:03Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/14243Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/indexPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/oairevistareamec@gmail.com||2318-66742318-6674opendoar:2022-12-31T18:19:03Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
RESOLVIENDO ECUACIONES DE 2° GRADO CON EL USO DE MATERIAL DORADO
RESOLUÇÃO DE EQUAÇÕES DO 2º GRAU COM USO DO MATERIAL DOURADO
title SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
spellingShingle SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
Soares, Thamires Silva
Material Concreto
Material Dorado
Ecuaciones de segundo grado
Aprendizaje
Material Concreto
Material Dourado
Equações do 2º grau
Aprendizagem
Concrete Material
Golden Beads
2nd degree equations
Learning
title_short SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
title_full SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
title_fullStr SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
title_full_unstemmed SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
title_sort SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
author Soares, Thamires Silva
author_facet Soares, Thamires Silva
Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal
Serra, Yara Letícia Pereira
Barbosa, Mauro Guterres
author_role author
author2 Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal
Serra, Yara Letícia Pereira
Barbosa, Mauro Guterres
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Soares, Thamires Silva
Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal
Serra, Yara Letícia Pereira
Barbosa, Mauro Guterres
dc.subject.por.fl_str_mv Material Concreto
Material Dorado
Ecuaciones de segundo grado
Aprendizaje
Material Concreto
Material Dourado
Equações do 2º grau
Aprendizagem
Concrete Material
Golden Beads
2nd degree equations
Learning
topic Material Concreto
Material Dorado
Ecuaciones de segundo grado
Aprendizaje
Material Concreto
Material Dourado
Equações do 2º grau
Aprendizagem
Concrete Material
Golden Beads
2nd degree equations
Learning
description This research, of an exploratory and qualitative nature, is the result of the conclusion work of the Mathematics Licentiate course and aims to understand if the manipulative process provides learning about the content of 2nd degree equations, that is, if it favors the understanding of strategies of solving quadratic equations. This article refers to the theoretical part of the work, which was carried out using as a source of research the scientific productions found on the Google Scholar platform and in the events of the Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. At the end of the collection, reading and analysis of the articles found, we came to the conclusion that the golden beads favors the teaching and learning process of the content of quadratic equations.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243
10.26571/reamec.v10i3.14243
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243
identifier_str_mv 10.26571/reamec.v10i3.14243
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243/11724
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Mauro Guterres Barbosa, THAMIRES , PATRÍCIA, YARA
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Mauro Guterres Barbosa, THAMIRES , PATRÍCIA, YARA
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
dc.source.none.fl_str_mv REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 10 Núm. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072
REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 10 n. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072
REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 10 No. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072
2318-6674
reponame:Revista Reamec
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Revista Reamec
collection Revista Reamec
repository.name.fl_str_mv Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistareamec@gmail.com||
_version_ 1797174817233829888