SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Reamec |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243 |
Resumo: | This research, of an exploratory and qualitative nature, is the result of the conclusion work of the Mathematics Licentiate course and aims to understand if the manipulative process provides learning about the content of 2nd degree equations, that is, if it favors the understanding of strategies of solving quadratic equations. This article refers to the theoretical part of the work, which was carried out using as a source of research the scientific productions found on the Google Scholar platform and in the events of the Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. At the end of the collection, reading and analysis of the articles found, we came to the conclusion that the golden beads favors the teaching and learning process of the content of quadratic equations. |
id |
UFMT-5_d1c2685a38eb894769b4af3e01b69c4b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/14243 |
network_acronym_str |
UFMT-5 |
network_name_str |
Revista Reamec |
repository_id_str |
|
spelling |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADSRESOLVIENDO ECUACIONES DE 2° GRADO CON EL USO DE MATERIAL DORADORESOLUÇÃO DE EQUAÇÕES DO 2º GRAU COM USO DO MATERIAL DOURADO Material ConcretoMaterial DoradoEcuaciones de segundo gradoAprendizajeMaterial ConcretoMaterial DouradoEquações do 2º grauAprendizagemConcrete MaterialGolden Beads2nd degree equationsLearningThis research, of an exploratory and qualitative nature, is the result of the conclusion work of the Mathematics Licentiate course and aims to understand if the manipulative process provides learning about the content of 2nd degree equations, that is, if it favors the understanding of strategies of solving quadratic equations. This article refers to the theoretical part of the work, which was carried out using as a source of research the scientific productions found on the Google Scholar platform and in the events of the Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. At the end of the collection, reading and analysis of the articles found, we came to the conclusion that the golden beads favors the teaching and learning process of the content of quadratic equations.Esta investigación, de carácter exploratorio y cualitativo, es el resultado del trabajo de conclusión de la carrera de Licenciatura en Matemáticas y tiene como objetivo comprender si el proceso manipulativo proporciona aprendizaje sobre el contenido de las ecuaciones de segundo grado, es decir, si favorece la comprensión de estrategias. de resolver ecuaciones cuadráticas. Este artículo se refiere a la parte teórica del trabajo, que se realizó utilizando como fuente de investigación las producciones científicas encontradas en la plataforma Google Scholar y en los eventos del Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. Al finalizar la recolección, lectura y análisis de los artículos encontrados llegamos a la conclusión que el material dorado favorece el proceso de enseñanza aprendizaje del contenido de las ecuaciones cuadráticas.Esta pesquisa, de caráter exploratório e cunho qualitativo, é fruto do trabalho de conclusão do curso de Matemática Licenciatura, e tem por objetivo compreender se o processo manipulativo proporciona aprendizagem sobre o conteúdo de equações do 2º grau, ou seja, se favorece a compreensão das estratégias de resolução de equações quadráticas. O presente artigo se refere à parte teórica do trabalho, que foi realizada usando como fontes de pesquisa as produções científicas encontradas na plataforma Google Acadêmico e nos eventos do Encontro Nacional de Educação Matemática – ENEM. Ao finalizar a coleta, leitura e análise dos artigos encontrados, chegamos à conclusão de que o material dourado favorece o processo de ensino e aprendizagem do conteúdo de equações quadráticas.Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)2022-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/1424310.26571/reamec.v10i3.14243 REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 10 Núm. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 10 n. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 10 No. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e220722318-6674reponame:Revista Reamecinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243/11724Copyright (c) 2022 Mauro Guterres Barbosa, THAMIRES , PATRÍCIA, YARAhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSoares, Thamires Silva Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira LealSerra, Yara Letícia Pereira Barbosa, Mauro Guterres2022-12-31T18:19:03Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/14243Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/indexPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/oairevistareamec@gmail.com||2318-66742318-6674opendoar:2022-12-31T18:19:03Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS RESOLVIENDO ECUACIONES DE 2° GRADO CON EL USO DE MATERIAL DORADO RESOLUÇÃO DE EQUAÇÕES DO 2º GRAU COM USO DO MATERIAL DOURADO |
title |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS |
spellingShingle |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS Soares, Thamires Silva Material Concreto Material Dorado Ecuaciones de segundo grado Aprendizaje Material Concreto Material Dourado Equações do 2º grau Aprendizagem Concrete Material Golden Beads 2nd degree equations Learning |
title_short |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS |
title_full |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS |
title_fullStr |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS |
title_full_unstemmed |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS |
title_sort |
SOLVING 2ND DEGREE EQUATIONS WITH THE USE OF GOLDEN BEADS |
author |
Soares, Thamires Silva |
author_facet |
Soares, Thamires Silva Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal Serra, Yara Letícia Pereira Barbosa, Mauro Guterres |
author_role |
author |
author2 |
Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal Serra, Yara Letícia Pereira Barbosa, Mauro Guterres |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Thamires Silva Leal, Deuseliane Patrícia Oliveira Leal Serra, Yara Letícia Pereira Barbosa, Mauro Guterres |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Material Concreto Material Dorado Ecuaciones de segundo grado Aprendizaje Material Concreto Material Dourado Equações do 2º grau Aprendizagem Concrete Material Golden Beads 2nd degree equations Learning |
topic |
Material Concreto Material Dorado Ecuaciones de segundo grado Aprendizaje Material Concreto Material Dourado Equações do 2º grau Aprendizagem Concrete Material Golden Beads 2nd degree equations Learning |
description |
This research, of an exploratory and qualitative nature, is the result of the conclusion work of the Mathematics Licentiate course and aims to understand if the manipulative process provides learning about the content of 2nd degree equations, that is, if it favors the understanding of strategies of solving quadratic equations. This article refers to the theoretical part of the work, which was carried out using as a source of research the scientific productions found on the Google Scholar platform and in the events of the Encontro Nacional de Educação Matemática - ENEM. At the end of the collection, reading and analysis of the articles found, we came to the conclusion that the golden beads favors the teaching and learning process of the content of quadratic equations. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243 10.26571/reamec.v10i3.14243 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243 |
identifier_str_mv |
10.26571/reamec.v10i3.14243 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/14243/11724 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Mauro Guterres Barbosa, THAMIRES , PATRÍCIA, YARA https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Mauro Guterres Barbosa, THAMIRES , PATRÍCIA, YARA https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
dc.source.none.fl_str_mv |
REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 10 Núm. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 10 n. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072 REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 10 No. 3 (2022): Setembro a dezembro de 2022 ; e22072 2318-6674 reponame:Revista Reamec instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMT |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMT |
institution |
UFMT |
reponame_str |
Revista Reamec |
collection |
Revista Reamec |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistareamec@gmail.com|| |
_version_ |
1797174817233829888 |