“1970”: : um argumento
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Artefilosofia |
Texto Completo: | https://periodicos.ufop.br/raf/article/view/601 |
Resumo: | The essay argues that the period around the decade of 1970 produced a major discontinuity in the history of thought, setting a changethat is still on going. We then characterize this change in its main axes. As an exemple of the possibilities it opens up, we show the implications of its political and epistemological components for the theories of judgment, of the self andof aesthetic experience. Among the debated themes are the systemic impact of the“world revolution”of 1968, the rise in the interest for the “popular”, the breakdownin the chronotope of “historical time”, the concepts of self-cause, the epistemological dislegitimation of determinism, the new descriptions of the self (in the implications for aesthetic experience) and the implications of democratic atomization for aesthetic and political judgment. |
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“1970”: : um argumentoContemporary philosophyArt philosophyEpistemologyFilosofia contemporâneaFilosofia da arteEpistemologiaThe essay argues that the period around the decade of 1970 produced a major discontinuity in the history of thought, setting a changethat is still on going. We then characterize this change in its main axes. As an exemple of the possibilities it opens up, we show the implications of its political and epistemological components for the theories of judgment, of the self andof aesthetic experience. Among the debated themes are the systemic impact of the“world revolution”of 1968, the rise in the interest for the “popular”, the breakdownin the chronotope of “historical time”, the concepts of self-cause, the epistemological dislegitimation of determinism, the new descriptions of the self (in the implications for aesthetic experience) and the implications of democratic atomization for aesthetic and political judgment.O artigo defende que um período recente, situado ao redor da década de 1970, produziu uma descontinuidade forte na história do pensamento, inaugurando uma mudança ainda em curso. Caracteriza-se então esta mudança, em seus eixos principais. Como exemplo das possibilidades que ela inaugura, apresentam-se as implicações da sua política e da sua epistemologia para a teorização do juízo, da subjetividade e da experiência estética. Entre os temas abordados, estão o impacto sistêmico da “revolução mundial” de 1968, o aumento do interesse pelo “popular”, a quebra do cronótopo do “tempo histórico”, os conceitos de self-cause, a deslegitimação epistemológica do determinismo, as novas descrições do self (em suas implicações para a teorização da experiência estética) e as implicações da atomização democrática para o juízo estético e político.Universidade Federal de Ouro Preto2017-04-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufop.br/raf/article/view/601Artefilosofia; v. 6 n. 11 (2011): Dossiê etnomusicologia; 110-126Artefilosofia; Vol. 6 No. 11 (2011): Dossiê etnomusicologia; 110-1262526-78921809-8274reponame:Artefilosofiainstname:Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)instacron:UFOPporhttps://periodicos.ufop.br/raf/article/view/601/557Copyright (c) 2017 Revista ArteFilosofiahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChagas, Pedro Ramos Dolabela2022-03-25T11:18:15Zoai:pp.www.periodicos.ufop.br:article/601Revistahttps://periodicos.ufop.br/raf/PUBhttps://periodicos.ufop.br/raf/oaiartefilosofia.defil@ufop.edu.br || periodicos.sisbin@ufop.edu.br1809-82742526-7892opendoar:2022-03-25T11:18:15Artefilosofia - Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)false |
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