Methodology for Trigonometric Problem Solving
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revemop |
Texto Completo: | https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/5246 |
Resumo: | This study reflects the methodology for solving trigonometric problems at the Instituto Superior Técnico Militar in Luanda, Republic of Angola. In this research, the studied problematic had as objective the elaboration of a methodological strategy that aimed at the contribution of the researcher in the improvement of the teaching-learning process of problem solving by applying trigonometry in the Engineering courses. The methodological approach for research design is quantitative-qualitative (mixed). For the theoretical foundation, an analysis and brief interpretation of the main works on problem solving was carried out, with emphasis on Polya's. Results and conclusions identified the difficulties of cadets and teachers, as well as a proposal for a methodological strategy. |
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Methodology for Trigonometric Problem SolvingMetodología para la Resolución de Problemas TrigonométricosMetodologia para Resolução de Problemas TrigonométricoMethodological StrategyTeaching-LearningLogical thinkingTrigonometric Problem SolvingMathematical AssistantEstrategia metodológicaEnseñanza-AprendizajePensamiento lógicoResolución de problemas trigonométricosAsistente de MatemáticasEstratégia MetodológicaEnsino-AprendizagemPensamento LógicoResolução De Problemas TrigonométricoAssistente MatemáticoThis study reflects the methodology for solving trigonometric problems at the Instituto Superior Técnico Militar in Luanda, Republic of Angola. In this research, the studied problematic had as objective the elaboration of a methodological strategy that aimed at the contribution of the researcher in the improvement of the teaching-learning process of problem solving by applying trigonometry in the Engineering courses. The methodological approach for research design is quantitative-qualitative (mixed). For the theoretical foundation, an analysis and brief interpretation of the main works on problem solving was carried out, with emphasis on Polya's. Results and conclusions identified the difficulties of cadets and teachers, as well as a proposal for a methodological strategy.Este estudio refleja la metodología para la resolución de problemas trigonométricos en el Instituto Superior Técnico Militar de Luanda, República de Angola. En esta investigación, el problema estudiado tuvo como objetivo la elaboración de una estrategia metodológica que tuvo como objetivo el aporte del investigador en la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje de la resolución de problemas mediante la aplicación de la trigonometría en los cursos de Ingeniería. El enfoque metodológico para el diseño de la investigación es cuantitativo-cualitativo (mixto). Para la fundamentación teórica se realizó un análisis y una breve interpretación de los principales trabajos sobre resolución de problemas, con énfasis en el de Polya. Los resultados y conclusiones identificaron las dificultades de los cadetes y docentes, así como una propuesta de estrategia metodológica.Este estudo reflete a metodologia para a resolução de problemas trigonométrico no Instituto Superior Técnico Militar de Luanda, República de Angola. Nesta pesquisa a problemática estudada teve como objectivo a elaboração de uma estratégia metodológica que visou o contributo do pesquisador na melhoria do processo de ensino-aprendizagem de resolução de problemas aplicando a trigonometria nos cursos de Engenharia. A abordagem metodológica para elaboração da pesquisa é quantitativa-qualitativa (mista). Para a fundamentação teórica foi feita análise e interpretação suscinta das principais obras sobre resolução de problemas com destaque a de Polya. Os resultados e as conclusões permitiram identificar as dificuldades dos cadetes e docentes, bem como gizou-se uma proposta de estratégia metodológica.Editora da UFOP2022-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/524610.33532/revemop.e202225Revemop; v. 4 (2022): Rolling Pass; e2022252596-0245reponame:Revemopinstname:Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)instacron:UFOPporhttps://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/5246/5067Copyright (c) 2022 Revemophttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPaulo, Paulo Silva2023-04-24T14:55:48Zoai:pp.www.periodicos.ufop.br:article/5246Revistahttps://periodicos.ufop.br/revemop/indexPUBhttps://periodicos.ufop.br/revemop/oairevemop@ufop.edu.br||2596-02452596-0245opendoar:2023-04-24T14:55:48Revemop - Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)false |
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