MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Temas em Educação |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952 |
Resumo: | ABSTRACT This text deals with the quality benchmark in the National Education Plan and the National Basic Education Assessment System. The emphasis given monitoring and evaluation the PNE aims to discuss that the quality of education is not restricted to the score of the National Basic Education Assessment System results, but also consider the conditions of the contexts that guarantee the appropriation of students' knowledge. Noting the importance of this discussion during the period of the National Education (2014-2024) and the results of the National Basic Education Assessment System editions 2019 and 2021 released the period of the covid-19 pandemic when schools were forced operate without the presence of students, with remote classes and teachers in virtual environment. |
id |
UFPB-11_edd8b6ea69834dcee7e88ef5e94df721 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufpb.br:article/65952 |
network_acronym_str |
UFPB-11 |
network_name_str |
Temas em Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATIONSEGUIMIENTO Y EVALUACIÓN DE LA CALIDAD DE LA EDUCACIÓNOs nexos da qualidade de educação entre o Plano Nacional de Educação e Sistema Nacional da Educação Básica.Quality of Education;National Basic Education Assessment System;National Education Plan;Calidad de la Educación;Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica;Plan Nacional de Educación;Qualidade de Educação;Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica;Plano Nacional de Educação;ABSTRACT This text deals with the quality benchmark in the National Education Plan and the National Basic Education Assessment System. The emphasis given monitoring and evaluation the PNE aims to discuss that the quality of education is not restricted to the score of the National Basic Education Assessment System results, but also consider the conditions of the contexts that guarantee the appropriation of students' knowledge. Noting the importance of this discussion during the period of the National Education (2014-2024) and the results of the National Basic Education Assessment System editions 2019 and 2021 released the period of the covid-19 pandemic when schools were forced operate without the presence of students, with remote classes and teachers in virtual environment.RESUMEN Este texto trata sobre calidad en Plan Nacional de Educación y Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica. El énfasis al seguimiento y evaluación en PNE tiene objetivo discutir la calidad de educación no se restringe solo al puntaje de los resultados del Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica, sino considerar las condiciones de los contextos que garantizan apropiación de conocimientos de estudiantes. Tomando nota de la importancia esta discusión durante el período del Plan Nacional de Educación (2014-2024) y resultados de ediciones Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica 2019 y 2021 dados conocer en período de pandemia de covid-19 cuando las escuelas se vieron obligadas operar sin la presencia de los estudiantes, con clases distancia y profesores en entorno virtual. Este texto trata do referencial de qualidade no Plano Nacional de Educação e do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica. A ênfase dada ao monitoramento e à avaliação no PNE tem como objetivo discutir que qualidade de educação não se restringe apenas à pontuação dos resultados do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica, mas em considerar as condições dos contextos que garantam apropriação do saber dos estudantes. Observando-se a importância dessa discussão durante a vigência do período do PNE (2014-2024) e dos resultados do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica edições 2019 e 2021 divulgados em período de pandemia de covid-19 quando as escolas se viram obrigadas a funcionar sem a presença dos alunos, com aulas remotas e professores em ambiente virtual.Editora da UFPB2023-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/6595210.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.65952Revista Temas em Educação; Vol. 32 No. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331Revista Temas em Educação; Vol. 32 Núm. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331Revista Temas em Educação; v. 32 n. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte3212023312359-70030104-2777reponame:Temas em Educaçãoinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPBporhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37463https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37464Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Rozemeiry2023-05-10T20:34:29Zoai:periodicos.ufpb.br:article/65952Revistahttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteoPUBhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/oaippge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com2359-70030104-2777opendoar:2023-05-10T20:34:29Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION SEGUIMIENTO Y EVALUACIÓN DE LA CALIDAD DE LA EDUCACIÓN Os nexos da qualidade de educação entre o Plano Nacional de Educação e Sistema Nacional da Educação Básica. |
title |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION |
spellingShingle |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION Moreira, Rozemeiry Quality of Education; National Basic Education Assessment System; National Education Plan; Calidad de la Educación; Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica; Plan Nacional de Educación; Qualidade de Educação; Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica; Plano Nacional de Educação; |
title_short |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION |
title_full |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION |
title_fullStr |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION |
title_full_unstemmed |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION |
title_sort |
MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION |
author |
Moreira, Rozemeiry |
author_facet |
Moreira, Rozemeiry |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreira, Rozemeiry |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Quality of Education; National Basic Education Assessment System; National Education Plan; Calidad de la Educación; Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica; Plan Nacional de Educación; Qualidade de Educação; Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica; Plano Nacional de Educação; |
topic |
Quality of Education; National Basic Education Assessment System; National Education Plan; Calidad de la Educación; Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica; Plan Nacional de Educación; Qualidade de Educação; Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica; Plano Nacional de Educação; |
description |
ABSTRACT This text deals with the quality benchmark in the National Education Plan and the National Basic Education Assessment System. The emphasis given monitoring and evaluation the PNE aims to discuss that the quality of education is not restricted to the score of the National Basic Education Assessment System results, but also consider the conditions of the contexts that guarantee the appropriation of students' knowledge. Noting the importance of this discussion during the period of the National Education (2014-2024) and the results of the National Basic Education Assessment System editions 2019 and 2021 released the period of the covid-19 pandemic when schools were forced operate without the presence of students, with remote classes and teachers in virtual environment. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952 10.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.65952 |
url |
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952 |
identifier_str_mv |
10.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.65952 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37463 https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37464 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFPB |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFPB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Temas em Educação; Vol. 32 No. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331 Revista Temas em Educação; Vol. 32 Núm. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331 Revista Temas em Educação; v. 32 n. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331 2359-7003 0104-2777 reponame:Temas em Educação instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB) instacron:UFPB |
instname_str |
Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
instacron_str |
UFPB |
institution |
UFPB |
reponame_str |
Temas em Educação |
collection |
Temas em Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com |
_version_ |
1798045908180402176 |