MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreira, Rozemeiry
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Temas em Educação
Texto Completo: https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952
Resumo: ABSTRACT This text deals with the quality benchmark in the National Education Plan and the National Basic Education Assessment System. The emphasis given monitoring and evaluation the PNE aims to discuss that the quality of education is not restricted to the score of the National Basic Education Assessment System results, but also consider the conditions of the contexts that guarantee the appropriation of students' knowledge. Noting the importance of this discussion during the period of the National Education (2014-2024) and the results of the National Basic Education Assessment System editions 2019 and 2021 released the period of the covid-19 pandemic when schools were forced operate without the presence of students, with remote classes and teachers in virtual environment.
id UFPB-11_edd8b6ea69834dcee7e88ef5e94df721
oai_identifier_str oai:periodicos.ufpb.br:article/65952
network_acronym_str UFPB-11
network_name_str Temas em Educação
repository_id_str
spelling MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATIONSEGUIMIENTO Y EVALUACIÓN DE LA CALIDAD DE LA EDUCACIÓNOs nexos da qualidade de educação entre o Plano Nacional de Educação e Sistema Nacional da Educação Básica.Quality of Education;National Basic Education Assessment System;National Education Plan;Calidad de la Educación;Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica;Plan Nacional de Educación;Qualidade de Educação;Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica;Plano Nacional de Educação;ABSTRACT This text deals with the quality benchmark in the National Education Plan and the National Basic Education Assessment System. The emphasis given monitoring and evaluation the PNE aims to discuss that the quality of education is not restricted to the score of the National Basic Education Assessment System results, but also consider the conditions of the contexts that guarantee the appropriation of students' knowledge. Noting the importance of this discussion during the period of the National Education (2014-2024) and the results of the National Basic Education Assessment System editions 2019 and 2021 released the period of the covid-19 pandemic when schools were forced operate without the presence of students, with remote classes and teachers in virtual environment.RESUMEN Este texto trata sobre calidad en Plan Nacional de Educación y Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica. El énfasis al seguimiento y evaluación en PNE tiene objetivo discutir la calidad de educación no se restringe solo al puntaje de los resultados del Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica, sino considerar las condiciones de los contextos que garantizan apropiación de conocimientos de  estudiantes. Tomando nota de la importancia esta discusión durante el período del Plan Nacional de Educación (2014-2024) y resultados de ediciones Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica 2019 y 2021 dados conocer en período de pandemia de covid-19 cuando las escuelas se vieron obligadas operar sin la presencia de los estudiantes, con clases distancia y profesores en entorno virtual.    Este texto trata do referencial de qualidade no Plano Nacional de Educação e do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica. A ênfase dada ao monitoramento e à avaliação no PNE tem como objetivo discutir que qualidade de educação não se restringe apenas à pontuação dos resultados do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica, mas em considerar as condições dos contextos que garantam apropriação do saber dos estudantes. Observando-se a importância dessa discussão durante a vigência do período do PNE (2014-2024) e dos resultados do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica edições 2019 e 2021 divulgados em período de pandemia de covid-19 quando as escolas se viram obrigadas a funcionar sem a presença dos alunos, com aulas remotas e professores em ambiente virtual.Editora da UFPB2023-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/6595210.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.65952Revista Temas em Educação; Vol. 32 No. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331Revista Temas em Educação; Vol. 32 Núm. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331Revista Temas em Educação; v. 32 n. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte3212023312359-70030104-2777reponame:Temas em Educaçãoinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPBporhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37463https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37464Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Rozemeiry2023-05-10T20:34:29Zoai:periodicos.ufpb.br:article/65952Revistahttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteoPUBhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/oaippge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com2359-70030104-2777opendoar:2023-05-10T20:34:29Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
dc.title.none.fl_str_mv MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
SEGUIMIENTO Y EVALUACIÓN DE LA CALIDAD DE LA EDUCACIÓN
Os nexos da qualidade de educação entre o Plano Nacional de Educação e Sistema Nacional da Educação Básica.
title MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
spellingShingle MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
Moreira, Rozemeiry
Quality of Education;
National Basic Education Assessment System;
National Education Plan;
Calidad de la Educación;
Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica;
Plan Nacional de Educación;
Qualidade de Educação;
Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica;
Plano Nacional de Educação;
title_short MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
title_full MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
title_fullStr MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
title_full_unstemmed MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
title_sort MONITORING AND EVALUATION OF THE QUALITY OF EDUCATION
author Moreira, Rozemeiry
author_facet Moreira, Rozemeiry
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreira, Rozemeiry
dc.subject.por.fl_str_mv Quality of Education;
National Basic Education Assessment System;
National Education Plan;
Calidad de la Educación;
Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica;
Plan Nacional de Educación;
Qualidade de Educação;
Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica;
Plano Nacional de Educação;
topic Quality of Education;
National Basic Education Assessment System;
National Education Plan;
Calidad de la Educación;
Sistema Nacional de Evaluación de Educación Básica;
Plan Nacional de Educación;
Qualidade de Educação;
Sistema Nacional de Avaliação da Educação Básica;
Plano Nacional de Educação;
description ABSTRACT This text deals with the quality benchmark in the National Education Plan and the National Basic Education Assessment System. The emphasis given monitoring and evaluation the PNE aims to discuss that the quality of education is not restricted to the score of the National Basic Education Assessment System results, but also consider the conditions of the contexts that guarantee the appropriation of students' knowledge. Noting the importance of this discussion during the period of the National Education (2014-2024) and the results of the National Basic Education Assessment System editions 2019 and 2021 released the period of the covid-19 pandemic when schools were forced operate without the presence of students, with remote classes and teachers in virtual environment.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952
10.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.65952
url https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952
identifier_str_mv 10.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.65952
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37463
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/65952/37464
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da UFPB
publisher.none.fl_str_mv Editora da UFPB
dc.source.none.fl_str_mv Revista Temas em Educação; Vol. 32 No. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331
Revista Temas em Educação; Vol. 32 Núm. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331
Revista Temas em Educação; v. 32 n. 1 (2023): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte321202331
2359-7003
0104-2777
reponame:Temas em Educação
instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron:UFPB
instname_str Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron_str UFPB
institution UFPB
reponame_str Temas em Educação
collection Temas em Educação
repository.name.fl_str_mv Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
repository.mail.fl_str_mv ppge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com
_version_ 1798045908180402176