Introdução de veículos elétricos no alimentador JPS B-l6

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Diógenes Montiel Rodrigues de
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
Texto Completo: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/30242
Resumo: The introduction of Electric Vehicles is a reality in the world, due, among other factors, to the concern with the emission of pollutants from combustion engines. This load entry can generate some difficulties for electrical systems globally or regionally. Therefore, this document addresses a study on the impacts of Electric Vehicles on the Energisa JPS Bl-6 feeder, which was implemented using the Distributor’s Geographic Database. The system modeling is built in Simulink/MATLAB®, with time domain simulations. The analysis of impacts includes the capacity of the feeders, in terms of voltage and power, as well as the Load Factor. In addition, some solutions were suggested as a way of mitigating the impacts that the excess charge of Electric Vehicles would add to the demand of the feeder. One of these solutions will be analyzed in detail, in order to verify if it would bring satisfactory results and the investment would be worthwhile. Thus, the aim is to perform energy management with the introduction of the Battery Bank in the feeder so that it works as an auxiliary service of the system.
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spelling Introdução de veículos elétricos no alimentador JPS B-l6Engenharia elétricaVeículos elétricosCapacidade do alimentadorGerenciamento de energiaBateriasElectrical engineeringElectric vehiclesFeeder capacityEnergy managementBatteriesCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICAThe introduction of Electric Vehicles is a reality in the world, due, among other factors, to the concern with the emission of pollutants from combustion engines. This load entry can generate some difficulties for electrical systems globally or regionally. Therefore, this document addresses a study on the impacts of Electric Vehicles on the Energisa JPS Bl-6 feeder, which was implemented using the Distributor’s Geographic Database. The system modeling is built in Simulink/MATLAB®, with time domain simulations. The analysis of impacts includes the capacity of the feeders, in terms of voltage and power, as well as the Load Factor. In addition, some solutions were suggested as a way of mitigating the impacts that the excess charge of Electric Vehicles would add to the demand of the feeder. One of these solutions will be analyzed in detail, in order to verify if it would bring satisfactory results and the investment would be worthwhile. Thus, the aim is to perform energy management with the introduction of the Battery Bank in the feeder so that it works as an auxiliary service of the system.NenhumaA introdução do Veículos Elétricos é realidade no mundo, devido, entre outros fatores, preocupação com a emissão de poluentes dos motores a combustão. Essa entrada de carga pode gerar algumas dificuldades aos sistemas elétricos de maneira global, ou regionalmente. Sendo assim, neste documento é abordado um estudo sobre os impactos dos Veículos Elétricos no alimentador da Energisa JPS Bl-6, que foi implementado a partir da Base de Dados Geográfica da Distribuidora. A modelagem do sistema é construída no Simulink/MATLAB®, com simulações no domínio do tempo. A análise dos impactos contempla a capacidade dos alimentadores, quanto a tensão e potência, assim como o Fator de Carga. Além disso, algumas soluções foram sugeridas como forma de amenizar os impactos que o excedente de carga dos Veículos Elétricos somariam a demanda do alimentador. Uma dessas soluções será analisada minunciosamente, de forma a verificar se traria resultados satisfatórios e o investimento seria de valia. Desse modo, o intuito é realizar o gerenciamento de energia com a introdução do Banco de Baterias no alimentador para que funcione como um serviço auxiliar do sistema.Universidade Federal da ParaíbaBrasilEngenharia ElétricaPrograma de Pós-Graduação em Engenharia ElétricaUFPBSalvadori, Fabianohttp://lattes.cnpq.br/0735993399553280Gehrke, Camila Seibelhttp://lattes.cnpq.br/5697056374420574Hartmann, Lucas Viniciushttp://lattes.cnpq.br/8550449279660427Sousa, Diógenes Montiel Rodrigues de2024-05-21T11:39:16Z2023-09-122024-05-21T11:39:16Z2023-05-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/30242porAttribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2024-05-22T06:08:05Zoai:repositorio.ufpb.br:123456789/30242Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2024-05-22T06:08:05Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
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