Educação em marketing: visões e práticas de domesticação no contexto nordestino.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vasconcelos, Madiã Marcela Fernandes
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
Texto Completo: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/8281
Resumo: This dissertation prioritizes the discussion about education in marketing, whereas divergent perspectives of considered and adopted on a large scale under Brazil, in this way, podering about contributions that the prospect of macromarketing can add to the current discourse, the same way that hybridization processes, domestication and/or anthropophagy can add the concepts and marketing education in courses od Bachelor’s degree in a administration, specifically in the northeast of brazil. The formulation of ideas and discussions on the reflective current panorama of marketing education in courses of Bachelor’s degree in administration is present in that document, bypassing questions covering aspects of the context and culture in education in marketing in the northeast of Brazil. Methodology qualitative procedures were adopted in great part of data. Conclusively show the opinion of teachers about aspects adopted in the classroom, in the same way that the difficulties in adapting the context, followed by recommendations that are placed, as the need to improve the scope of marketing discipline, including themes related to macromarketing and syllabus through hybridization processes, anthropophagy and/or domestication, so that the formation of Bachler’s degree in administration in based on a systemic view, which we believe fit better in current standards.
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spelling Educação em marketing: visões e práticas de domesticação no contexto nordestino.Educação em marketingEducation in marketingMacromarketingDomesticaçãoHibridizaçãoMacromarketingDomesticationHybridizationCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOThis dissertation prioritizes the discussion about education in marketing, whereas divergent perspectives of considered and adopted on a large scale under Brazil, in this way, podering about contributions that the prospect of macromarketing can add to the current discourse, the same way that hybridization processes, domestication and/or anthropophagy can add the concepts and marketing education in courses od Bachelor’s degree in a administration, specifically in the northeast of brazil. The formulation of ideas and discussions on the reflective current panorama of marketing education in courses of Bachelor’s degree in administration is present in that document, bypassing questions covering aspects of the context and culture in education in marketing in the northeast of Brazil. Methodology qualitative procedures were adopted in great part of data. Conclusively show the opinion of teachers about aspects adopted in the classroom, in the same way that the difficulties in adapting the context, followed by recommendations that are placed, as the need to improve the scope of marketing discipline, including themes related to macromarketing and syllabus through hybridization processes, anthropophagy and/or domestication, so that the formation of Bachler’s degree in administration in based on a systemic view, which we believe fit better in current standards.Esta dissertação prioriza a discussão sobre educação em marketing, considerando perspectivas divergentes das consideradas e adotadas em larga escala no âmbito educacional no território brasileiro, dessa forma ponderando sobre contribuições que a perspectiva do macromarketing pode acrescentar ao discurso atual, da mesma forma que a realização de processos de hibridização, domesticação e/ou antropofagia podem acrescentar a conceitos e na educação em marketing em cursos de bacharelado em administração especificamente no nordeste brasileiro. A formulação de ideias reflexivas e debates sobre o atual panorama da educação em marketing em cursos de bacharelado em administração se faz presente nesse documento, perpassando por questões que contemplem aspectos do contexto e da cultura na educação em marketing no nordeste brasileiro. Metodologicamente foram adotados procedimentos qualitativos em grande parte dos dados. Conclusivamente expomos a opinião de docentes quanto os aspectos adotados em sala de aula, da mesma forma que as dificuldades encontradas na adaptação do conteúdo, seguindo de recomendações que são colocadas, como necessidade para melhorar o escopo da disciplina de marketing, contemplando temas referentes ao macromarketing e aos conteúdos programáticos passarem por processos de hibridização, antropofagia e/ou domesticação, para que a formação do bacharel em administração seja pautada em uma visão sistêmica, a qual acreditamos se enquadrar melhor nos padrões atuaisUniversidade Federal da ParaíbaBrasilAdministraçãoPrograma de Pós-Graduação em AdministraçãoUFPBCosta, Francisco José dahttp://lattes.cnpq.br/8038204590897494Vasconcelos, Madiã Marcela Fernandes2016-06-20T11:57:49Z2018-07-20T23:38:02Z2018-07-20T23:38:02Z2016-02-18info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfVASCONCELOS, Madiã Marcela Fernandes. Educação em marketing: visões e práticas de domesticação no contexto nordestino. 2016. 113 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, 2016.https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/8281porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2018-09-05T23:49:34Zoai:repositorio.ufpb.br:tede/8281Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2018-09-05T23:49:34Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
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