THE TRAINING PROCESS IN SPECIALTY FROM THE EXPERIENCE OF CONFRONTING THE FOREGROUND

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Valadares, Glaucia Valente
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Viana, Ligia de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cogitare Enfermagem (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/15668
Resumo: This study proposes a theoretical discussion, with the purpose to discuss the process of training inspecialty from the experience of confronting the foreground. The specialty requires the use of different skills, abilities andtalent. Understanding the phenomenon leads to accept the job as a moment of professional training capable of buildingknowledge-based schemes for the mobilization of knowledge and mechanisms of action, given the significance of individualand collective performance of the nursing in the specialty. Therefore the nurse is the essential person to the process, oncehis attitude will make all the difference to apprehend the foreground and the course of the phenomenon in detail. Theperson needs to identify himself with the job. The higher the significance of professional practice, the greater the satisfactionexperienced by the individual and, consequently, the higher the possibility of expansion of interdependence, as well as thepositive living considering its confrontation.
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spelling THE TRAINING PROCESS IN SPECIALTY FROM THE EXPERIENCE OF CONFRONTING THE FOREGROUNDEL PROCESO DE FORMACIÓN EN LA ESPECIALIDAD A PARTIR DE LA EXPERIENCIA DEL ENFRENTAMIENTO DEL CONOCIMIENTO NUEVOO PROCESSO DE FORMAÇÃO NA ESPECIALIDADE A PARTIR DA EXPERIÊNCIA DO ENFRENTAMENTO DO CONHECIMENTO NOVOFormação em enfermagem; Educação em enfermagem; Enfermagem; Training in nursing; Nursing education; Nursing; Formación en enfermería; Educación en enfermería; EnfermeríaThis study proposes a theoretical discussion, with the purpose to discuss the process of training inspecialty from the experience of confronting the foreground. The specialty requires the use of different skills, abilities andtalent. Understanding the phenomenon leads to accept the job as a moment of professional training capable of buildingknowledge-based schemes for the mobilization of knowledge and mechanisms of action, given the significance of individualand collective performance of the nursing in the specialty. Therefore the nurse is the essential person to the process, oncehis attitude will make all the difference to apprehend the foreground and the course of the phenomenon in detail. Theperson needs to identify himself with the job. The higher the significance of professional practice, the greater the satisfactionexperienced by the individual and, consequently, the higher the possibility of expansion of interdependence, as well as thepositive living considering its confrontation.Este estudio propone una reflexión teórica, teniendo como objetivo: discutir el proceso de formación en laespecialidad a partir de la experiencia del enfrentamiento del conocimiento nuevo. La especialidad requiere el uso dediferentes aptitudes, habilidades y talento. Comprender el fenómeno implica aceptar el trabajo como un espacio deformación profesional capaz de construir conocimiento, esquemas de movilización de los conocimientos y mecanismos deacción, en fase al significado individual y colectivo de la actuación de la enfermería en la especialidad. Por lo tanto, elenfermero es la persona esencial para el proceso, ya que su enfrentamiento hará total diferencia para la aprehensión de losconocimientos nuevos y el curso de este fenómeno en la especialidad. La persona tiene que identificarse con el trabajo.Cuanto mayor el significado de la actuación profesional, mayor será la satisfacción experimentada por el individuo y,consecuentemente, mayor la posibilidad de ampliación de la interdependencia, bien como vivencia positiva considerandosu enfrentamiento.Este estudo propõe uma reflexão teórica, tendo como objetivo: discutir o processo de formação na especialidadea partir da experiência do enfrentamento do conhecimento novo. A especialidade exige o uso de diferentes aptidões,habilidades e talento. Compreender o fenômeno implica em aceitar o trabalho como um espaço de formação profissionalcapaz de construir conhecimento, esquemas de mobilização dos conhecimentos e mecanismos de ação, em face aosignificado individual e coletivo da atuação de enfermagem na especialidade. Portanto, o enfermeiro é a pessoa essencialao processo, já que o seu enfrentamento fará total diferença para a apreensão dos conhecimentos novos e o curso dofenômeno na especialidade. A pessoa precisa se identificar com o trabalho. Quanto maior o significado da atuaçãoprofissional, maior será a satisfação experimentada pelo indivíduo e, consequentemente, maior a possibilidade de ampliaçãoda interdependência, bem como vivência positiva considerando o seu enfrentamento.Universidade Federal do Paraná2009-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/1566810.5380/ce.v14i2.15668Cogitare Enfermagem; v. 14, n. 2 (2009)Cogitare Enfermagem; v. 14, n. 2 (2009)Cogitare Enfermagem; v. 14, n. 2 (2009)2176-91331414-853610.5380/ce.v14i2reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/15668/10409Valadares, Glaucia ValenteViana, Ligia de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-10-13T16:13:33Zoai:revistas.ufpr.br:article/15668Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2009-10-13T16:13:33Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false
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