CONHECIMENTOS DA EQUIPE DE ENFERMAGEM SOBRE TERAPIA TRANSFUSIONAL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cogitare Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/17871 |
Resumo: | This study aimed to evaluate the knowledge level of nursing staff on nursing care to be adopted in transfusion therapy. This is a qualitative study which posed one open question the nursing staff of inpatient units. The study showed the need for more knowledge about the practice of transfusion therapy, the restructuring of education proposals and redefinition of the nursing staff work process. This study allowed a better understanding of the specificity of nursing care in transfusion therapy. It reveals that the professional practice and the delivery of skilled care are linked to the ongoing construction of knowledge and hence to the use of the precepts of continuing education at work. |
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CONHECIMENTOS DA EQUIPE DE ENFERMAGEM SOBRE TERAPIA TRANSFUSIONALTHE KNOWLEDGE OF NURSING TEAM ON TRANSFUSION THERAPYCONOCIMIENTOS DEL EQUIPO DE ENFERMERÍA SOBRE TERAPIA TRANSFUSIONALCuidados de enfermagem; Educação continuada, Transfusão de componentes sanguíneos; Enfermagem; Nursing care; Continuing education; Transfusion of blood components; Nursing.Cuidados de enfermería; Educación continuada; Transfusión de componentes sanguíneos; Enfermería.This study aimed to evaluate the knowledge level of nursing staff on nursing care to be adopted in transfusion therapy. This is a qualitative study which posed one open question the nursing staff of inpatient units. The study showed the need for more knowledge about the practice of transfusion therapy, the restructuring of education proposals and redefinition of the nursing staff work process. This study allowed a better understanding of the specificity of nursing care in transfusion therapy. It reveals that the professional practice and the delivery of skilled care are linked to the ongoing construction of knowledge and hence to the use of the precepts of continuing education at work.Esta pesquisa teve como objetivo avaliar o nível de conhecimento da equipe de enfermagem sobre os cuidadosde enfermagem a serem adotados na terapia transfusional. Trata-se de uma pesquisa qualitativa com a aplicação de umapergunta aberta a equipes de enfermagem de unidades de internação. Evidenciou-se a necessidade de maior conhecimentosobre a prática da terapia transfusional, reestruturação das propostas de educação e redefinição no processo de trabalhoda equipe de enfermagem. A realização deste estudo permitiu melhor compreensão da especificidade dos cuidados deenfermagem em terapia transfusional. Foi possível compreender que o exercício profissional e a realização de cuidadosqualificados estão atrelados à contínua construção de conhecimentos e, consequentemente, à utilização dos preceitos deeducação permanente no trabalho.Esta investigación tuvo como objetivo evaluar el nivel de conocimiento del equipo de enfermería sobre loscuidados de enfermería a ser adoptados en la terapia transfusional. Se trata de una investigación cualitativa con laaplicación de una pregunta abierta a equipos de enfermería de unidades de internación. Quedó evidente la necesidad demayor conocimiento sobre la práctica de la terapia transfusional, reestructuración de las propuestas de educación yredefinición en el proceso de trabajo del equipo de enfermería. La realización de este estudio permitió mejor comprensiónde la especificidad de los cuidados de enfermería en terapia transfusional. Fue posible comprender que el ejercicioprofesional y la realización de cuidados calificados están atraillados a la continua construcción de conocimientos y,consecuentemente, a la utilización de los preceptos de educación permanente en el trabajo.Universidade Federal do Paranáda Silva, Luiz Anildo AnacletoSomavilla, Mara Beatriz2010-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/1787110.5380/ce.v15i2.17871Cogitare Enfermagem; v. 15, n. 2 (2010)Cogitare Enfermagem; v. 15, n. 2 (2010)Cogitare Enfermagem; v. 15, n. 2 (2010)2176-91331414-853610.5380/ce.v15i2reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/17871/11661info:eu-repo/semantics/openAccess2016-02-02T16:25:33Zoai:revistas.ufpr.br:article/17871Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2016-02-02T16:25:33Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
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