IMPLEMENTATION OF THE BALANCED SCORECARD: A PRACTICAL CASE
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REAd (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42666 |
Resumo: | The main objective of this paper is to evaluate the first results of the utilization of the Balanced Scorecard as a tool of performance management in the Hospital de Caridade of Carazinho. The process is described by the analysis of the Balanced Scorecard's four perspectives: financial perspective, customer perspective, internal business processes perspective, and learning and growth perspective, besides the community perspective adopted by the Hospital. The evaluation of the results aims to obtain subsidies to propose improvements in the conduction of the process. At the end of the study the conclusion is that, however short the period of effective implementation, the results obtained did not fully meet the expectations. The achievement of results that are not altogether satisfactory should not be viewed as something negative, but rather as possibilities of improvement, warning managers to develop a greater commitment, especially in the framing of clearer and more realistic strategic maps. |
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IMPLEMENTATION OF THE BALANCED SCORECARD: A PRACTICAL CASEIMPLEMENTACION DEL BALANCED SCORECARD: UN CASO PRÁCTICOIMPLEMENTAÇÃO DO BALANCED SCORECARD: UM CASO PRÁTICOEvaluation measuresPerformanceBalanced ScorecardMedidas de evaluacióndesempeñobalanced scorecardMedidas de avaliaçãodesempenhobalanced scorecardThe main objective of this paper is to evaluate the first results of the utilization of the Balanced Scorecard as a tool of performance management in the Hospital de Caridade of Carazinho. The process is described by the analysis of the Balanced Scorecard's four perspectives: financial perspective, customer perspective, internal business processes perspective, and learning and growth perspective, besides the community perspective adopted by the Hospital. The evaluation of the results aims to obtain subsidies to propose improvements in the conduction of the process. At the end of the study the conclusion is that, however short the period of effective implementation, the results obtained did not fully meet the expectations. The achievement of results that are not altogether satisfactory should not be viewed as something negative, but rather as possibilities of improvement, warning managers to develop a greater commitment, especially in the framing of clearer and more realistic strategic maps.El principal objetivo de este trabajo es hacer una evaluación de los primeros resultados de la utilización del Balanced Scorecard como herramienta de gestión del desempeño en el Hospital de Caridade de Carazinho. El proceso es descripto por el análisis de las cuatro perspectivas del Balanced Scorecard, perspectiva de financiación, de los clientes, de los procesos internos y del aprendizado y crecimiento, además de la perspectiva de la comunidad, adoptada por el Hospital. La evaluación de los resultados tiene el objetivo de obtener subsidios para sugerir mejorías en la conducción del proceso. Al final del estudio se concluye que, aunque el período de efectiva implementación sea curto, los resultados obtenidos han quedado un poco abajo de las expectativas. La obtención de resultados no plenamente satisfatorios no se debe encarar como algo negativo, pero como posibilidades de mejorías, serviendo de alerta para que la administración desarrolle un mayor comprometimiento, principalmente en la estructuración de mapas estratégicos más claros y realistas.O principal objetivo deste trabalho é fazer uma avaliação dos primeiros resultados da utilização do Balanced Scorecard como ferramenta de gestão de desempenho no Hospital de Caridade de Carazinho. O processo é descrito pela análise das quatro perspectivas do Balanced Scorecard: perspectiva financeira, dos clientes, dos processos internos e do aprendizado e crescimento, além da perspectiva da comunidade, adotada pelo Hospital. A avaliação dos resultados tem o objetivo de obter subsídios para sugerir melhorias na condução do processo. Ao final do estudo conclui-se que, embora o período de efetiva implementação tenha sido curto os resultados obtidos ficaram um pouco abaixo das expectativas. A obtenção de resultados não plenamente satisfatórios não deve ser encarada como algo negativo, mas como uma possibilidade de melhorias, servindo de alerta para que a administração desenvolva um maior comprometimento, principalmente na estruturação de mapas estratégicos mais claros e realistas.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-09-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionScientific Article;artículo científico;Avaliado pelos paresartigo científico;application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42666Electronic Review of Administration; Vol. 9 No. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 2003Revista Electrónica de Administración; Vol. 9 Núm. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 2003Revista Eletrônica de Administração; v. 9 n. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 20031413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42666/27036Ceretta, Paulo SérgioJoel de Quadros, Cláudioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-17T17:02:50Zoai:seer.ufrgs.br:article/42666Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2013-09-17T17:02:50REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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