TYPE OF SERVICE INTERACTION: IMPACTS ON THE SERVICE SYSTEM SELECTION
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REAd (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42405 |
Resumo: | The type of interaction between service suppliers and clients is one of the most significant fields in services marketing research. Given the several options for service delivery, which range from traditional systems based on personal contact to technology-based distance systems, the study focus lies in how different variables intervening in the selection of the service delivery system (SDS) are affected by the type of interaction between company and client.The core objective of this paper is to contextualize the influence of the type of interaction on the SDS selection process by the consumer. Firstly, literature on relationship marketing and types of service interaction is briefly reviewed. Next, from an analysis of the relevant literature, a series of propositions is suggested regarding the impact the type of interaction has on the variables determining an SDS selection. |
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TYPE OF SERVICE INTERACTION: IMPACTS ON THE SERVICE SYSTEM SELECTIONTIPO DE INTERACCIÓN DE SERVICIO: IMPACTOS SOBRE EL PROCESO DE ELECCIÓN DEL SISTEMA DE PRESTACIÓN DE SERVICIOS.TIPO DE INTERAÇÃO DE SERVIÇO: IMPACTOS SOBRE O PROCESSO DE ESCOLHA DO SISTEMA DE PRESTAÇÃO DE SERVIÇOSService DeliveryService Delivery SystemsConsumer BehaviorRelationship MarketingService InteractionsEntrega de ServiciosSistemas de Prestación de ServiciosComportamiento del ConsumidorMarketing de RelacionamientoInteracciones de ServiciosEntrega de serviçossistemas de prestação de serviçoscomportamento do consumidormarketing de relacionamentointerações de serviçosThe type of interaction between service suppliers and clients is one of the most significant fields in services marketing research. Given the several options for service delivery, which range from traditional systems based on personal contact to technology-based distance systems, the study focus lies in how different variables intervening in the selection of the service delivery system (SDS) are affected by the type of interaction between company and client.The core objective of this paper is to contextualize the influence of the type of interaction on the SDS selection process by the consumer. Firstly, literature on relationship marketing and types of service interaction is briefly reviewed. Next, from an analysis of the relevant literature, a series of propositions is suggested regarding the impact the type of interaction has on the variables determining an SDS selection.El tipo de interacción existente entre suministradores y clientes de servicios representa uno de los campos de mayor destaque dentro de la investigación en marketing de servicios. Frente a las distintas opciones de entrega de un servicio, que varían desde sistemas tradicionales, basados en contactos personales, hasta sistemas a la distancia, basados en tecnología, la forma como distintas variables que intervienen en el proceso de elección del sistema de prestación de servicio (SPS) son influenciados por el tipo de interacción existente entre empresa y cliente pasa a ser un importante foco de estudios. El presente trabajo tiene como objetivo central contextualizar la influencia del tipo de interacción en el proceso de elección del SPS de parte del consumidor. Inicialmente se presenta una breve revisión de las bases teóricas del marketing de relacionamiento y de los tipos de interacciones de servicios. Luego, partiendo de un análisis de la bibliografía pertinente, se sugieren una serie de proposiciones relacionadas al impacto del tipo de interacción en las variables determinantes de le elección de un SPS.O tipo de interação existente entre fornecedores e clientes de serviços representa um dos campos de maior destaque dentro da pesquisa em marketing de serviços. Diante das diferentes opções de entrega de um serviço, as quais variam desde sistemas tradicionais baseados em contatos pessoais até sistemas a distância baseados em tecnologia, a forma como diferentes variáveis intervenientes no processo de escolha do sistema de prestação do serviço (SPS) são influenciadas pelo tipo de interação existente entre empresa e cliente passa a ser um importante foco de estudos.O presente trabalho tem como objetivo central contextualizar a influência do tipo de interação no processo de escolha do SPS por parte do consumidor. Inicialmente é apresentada uma breve revisão das bases teóricas do marketing de relacionamento e dos tipos de interação de serviços. Após, a partir de uma análise da bibliografia pertinente, são sugeridas uma série de proposições relacionados ao impacto do tipo de interação nas variáveis determinantes da escolha de um SPS.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-09-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionScientific Article;artículo científico;Avaliado pelos paresartigo científico;application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42405Electronic Review of Administration; Vol. 10 No. 3 (2004): Edição 39 - mai/jun 2004Revista Electrónica de Administración; Vol. 10 Núm. 3 (2004): Edição 39 - mai/jun 2004Revista Eletrônica de Administração; v. 10 n. 3 (2004): Edição 39 - mai/jun 20041413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42405/26794Sittoni Brasil, ViníciusAntonio Slongo, Luizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-12T18:08:57Zoai:seer.ufrgs.br:article/42405Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2013-09-12T18:08:57REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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The type of interaction between service suppliers and clients is one of the most significant fields in services marketing research. Given the several options for service delivery, which range from traditional systems based on personal contact to technology-based distance systems, the study focus lies in how different variables intervening in the selection of the service delivery system (SDS) are affected by the type of interaction between company and client.The core objective of this paper is to contextualize the influence of the type of interaction on the SDS selection process by the consumer. Firstly, literature on relationship marketing and types of service interaction is briefly reviewed. Next, from an analysis of the relevant literature, a series of propositions is suggested regarding the impact the type of interaction has on the variables determining an SDS selection. |
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