RELATIONSHIP IN COMMERCIAL BANKS: THE ADAPTATION OF SCALES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gosling, Marlusa
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Alberto Gonçalves, Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REAd (Porto Alegre. Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42652
Resumo: In the global competion context, the relationship marketing, based on the retention of good clients, is an alternative approach for many sectors. Especifically, it is adequate for the service sector, since there are, at the service sector, several possibilities os a direct contact with consumers. Also because of this feature, manuy banks are using relationship strategies. In this article, the objective was to adapt the scales from Morgan e Hunt's (1994) study, to the brazilian bank context. The analysis of simple and composite reliability showed that the instrument is good enough for being used in futre research.
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spelling RELATIONSHIP IN COMMERCIAL BANKS: THE ADAPTATION OF SCALESRELACIONAMIENTO EN BANCOS COMERCIALES: LA ADAPTACIÓN DE ESCALASRELACIONAMENTO EM BANCOS COMERCIAIS: A ADAPTAÇÃO DE ESCALASRelationshipadaptation of scalessimple and compound reliabilityfactorial analysisRelacionamientoadaptación de escalasconfiabilidad simple y compuestaanálisis factorialRelacionamentoadaptação de escalasconfiabilidade simples e compostaanálise fatorialIn the global competion context, the relationship marketing, based on the retention of good clients, is an alternative approach for many sectors. Especifically, it is adequate for the service sector, since there are, at the service sector, several possibilities os a direct contact with consumers. Also because of this feature, manuy banks are using relationship strategies. In this article, the objective was to adapt the scales from Morgan e Hunt's (1994) study, to the brazilian bank context. The analysis of simple and composite reliability showed that the instrument is good enough for being used in futre research.Delante de la creciente concurrencia global, el marketing de relacionamiento, basado en la manutención de clientes lucrativos, ha sido una alternativa para distintos segmentos. Especificamente, el marketing de relacionamiento se presenta adecuado al sector de servicios, ya que existe posibilidad mayor de interación directa con los clientes. También por ese motivo, y todavía más por el inherente cambio de informaciones con los clientes, varias instituciones bancarias han usado estrategias de relacionamiento. Se ha pretendido, en este artículo, adaptar las escalas propuestas por Morgan e Hunt (1994) para el contexto bancario brasileño. La evaluación de la confiabilidad simple y compuesta mostró que el instrumento desarrollado es adecuado, se puede utilizar en investigaciones futuras.Frente à crescente concorrência global, o marketing de relacionamento, baseado na manutenção de clientes lucrativos, tem sido uma alternativa para diversos segmentos. Especificamente, o marketing de relacionamento mostra-se adequado ao setor de serviços, já que há possibilidade maior de interação direta com os clientes. Também por esse motivo, e ainda mais pela inerente troca de informações com os clientes, várias  instituições bancárias e têm usado estratégias de relacionamento. Pretendeu-se, neste artigo, adaptar as escalas propostas por Morgan e Hunt (1994) para o contexto bancário brasileiro. A avaliação da confiabilidade simples e composta mostrou que o instrumento desenvolvido é adequado, podendo ser utilizado em pesquisas futuras.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-09-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionScientific Article;artículo científico;Avaliado pelos paresartigo científico;application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42652Electronic Review of Administration; Vol. 9 No. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 2003Revista Electrónica de Administración; Vol. 9 Núm. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 2003Revista Eletrônica de Administração; v. 9 n. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 20031413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42652/27034Gosling, MarlusaAlberto Gonçalves, Carlosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-17T17:02:50Zoai:seer.ufrgs.br:article/42652Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2013-09-17T17:02:50REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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