Permanent education in nursing: support for professional practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4621 |
Resumo: | In their practice, nurses are in constant educational process. To become aware of this process, they need to perform their actions with critical reflection, curiosity, creativity, and investigation by means of permanent, continuing and in-service education. Thus, this theoretical reflection aims at supporting discussions relative the continuity of nurses’ professional training, keeping in mind that undergraduate Nursing students are expected to become critical, reflective, and competent professionals in learning how to learn. The assumption is that the importance of permanent education is realized in the search of educational proposals that encourage selfknowledge, improvement, and modernization. |
id |
UFRGS-15_33e45e7693f229afc9d0b7ab4059de0e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4621 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Permanent education in nursing: support for professional practiceLa educación permanente en enfermería: subsidio para la práctica profesionalA educação permanente em enfermagem: subsídios para a prática profissionalEducação continuada em enfermagemPrática profissionalEnfermagemIn their practice, nurses are in constant educational process. To become aware of this process, they need to perform their actions with critical reflection, curiosity, creativity, and investigation by means of permanent, continuing and in-service education. Thus, this theoretical reflection aims at supporting discussions relative the continuity of nurses’ professional training, keeping in mind that undergraduate Nursing students are expected to become critical, reflective, and competent professionals in learning how to learn. The assumption is that the importance of permanent education is realized in the search of educational proposals that encourage selfknowledge, improvement, and modernization.En su práctica, el enfermero está un constante proceso educativo. Para que se conciencie de este hecho debe desarrollar sus acciones con reflexión crítica, curiosidad, creatividad e investigación. Como parte de este proceso se encuentran la educación permanente, la continua y la en servicio. Por este motivo, esta reflexión teórica tiene como meta ofrecer herramientas para las discusiones sobre la continuidad de la capacitación de los profesionales de enfermería, teniendo en mente que la formación de grado exige formar profesionales críticos, reflexivos y competentes en aprender a aprender. Se asume aquí que la importancia de la educación permanente se concretiza en la búsqueda de propuestas educativas que motiven al auto-conocimiento, el perfeccionamiento y la actualización.Em sua prática, o enfermeiro está em constante processo educativo. Para a conscientização desse fato, este necessita desenvolver suas ações com reflexão crítica, curiosidade, criatividade e investigação. Inseridas nesse processo estão a educação permanente, a continuada e a em serviço. Assim, esta reflexão teórica objetiva subsidiar as discussões da continuidade de capacitação dos profissionais de enfermagem, tendo em vista que, na graduação, há exigência no sentido de formar profissionais críticos, reflexivos e competentes em aprender a aprender. Assume-se aqui que a importância da educação permanente se efetiva na busca de propostas educativas que motivem ao autoconhecimento, aperfeiçoamento e atualização.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-06-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4621Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 27 No. 3 (2006); 336Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 27 n. 3 (2006); 3361983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4621/2633Schiavon Paschoal, AmarílisMantovani, Maria de FátimaRibeiro Lacerda, Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-11T20:34:39Zoai:seer.ufrgs.br:article/4621Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2008-06-11T20:34:39Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Permanent education in nursing: support for professional practice La educación permanente en enfermería: subsidio para la práctica profesional A educação permanente em enfermagem: subsídios para a prática profissional |
title |
Permanent education in nursing: support for professional practice |
spellingShingle |
Permanent education in nursing: support for professional practice Schiavon Paschoal, Amarílis Educação continuada em enfermagem Prática profissional Enfermagem |
title_short |
Permanent education in nursing: support for professional practice |
title_full |
Permanent education in nursing: support for professional practice |
title_fullStr |
Permanent education in nursing: support for professional practice |
title_full_unstemmed |
Permanent education in nursing: support for professional practice |
title_sort |
Permanent education in nursing: support for professional practice |
author |
Schiavon Paschoal, Amarílis |
author_facet |
Schiavon Paschoal, Amarílis Mantovani, Maria de Fátima Ribeiro Lacerda, Maria |
author_role |
author |
author2 |
Mantovani, Maria de Fátima Ribeiro Lacerda, Maria |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schiavon Paschoal, Amarílis Mantovani, Maria de Fátima Ribeiro Lacerda, Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação continuada em enfermagem Prática profissional Enfermagem |
topic |
Educação continuada em enfermagem Prática profissional Enfermagem |
description |
In their practice, nurses are in constant educational process. To become aware of this process, they need to perform their actions with critical reflection, curiosity, creativity, and investigation by means of permanent, continuing and in-service education. Thus, this theoretical reflection aims at supporting discussions relative the continuity of nurses’ professional training, keeping in mind that undergraduate Nursing students are expected to become critical, reflective, and competent professionals in learning how to learn. The assumption is that the importance of permanent education is realized in the search of educational proposals that encourage selfknowledge, improvement, and modernization. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-06-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4621 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4621 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4621/2633 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 27 No. 3 (2006); 336 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 27 n. 3 (2006); 336 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766331137982464 |