Delsarte and Laban: the origins and principles of an aesthetic revolution
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos da Presença |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/30294 |
Resumo: | This text establishes a link between some principles of the work of François Delsarte and Rudolf Laban, concluding that what identifies them is closely connected with the research method, which is based on the observation of human nature and human beings in real life and in art. It also shows that the principles of the method proposed by Delsarte are part of the contemporary scene and of different forms of pedagogy connected to this very same scene. |
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Delsarte and Laban: the origins and principles of an aesthetic revolutionDelsarte et Laban: les origines et les principes d’une révolution esthétiqueDelsarte e Laban: raízes e princípios de uma revolução estética.Pédagogie de l’ActeurLe Travail du CorpsDanse ModerneActing PedagogyBody WorkModern DancePedagogia do atorAtuaçãoTrabalho de corpoPesquisaDança moderna.This text establishes a link between some principles of the work of François Delsarte and Rudolf Laban, concluding that what identifies them is closely connected with the research method, which is based on the observation of human nature and human beings in real life and in art. It also shows that the principles of the method proposed by Delsarte are part of the contemporary scene and of different forms of pedagogy connected to this very same scene.Le texte établit un lien entre certains principes de travail de François Delsarte et Rudolf Laban, en concluant que ce qui les rejoint est étroitement lié à la méthode de recherche qui se développe à partir de l’observation de la nature humaine et des êtres humains dans la vie réelle et dans l’art. L’étude montre également que les principes de la méthode proposée par Delsarte sont insérés dans la scène contemporaine et font partie de nombreuses pédagogies connectées à cette même scène.O texto estabelece ligação entre alguns princípios de trabalho de François Delsarte e Rudolf Laban concluindo que aquilo que os identifica liga-se estreitamente ao método de pesquisa utilizado, que parte da observação da natureza humana e de seres humanos na vida real e na arte. Mostra também que tais princípios do método proposto por Delsarte encontram-se inseridos na cena contemporânea e fazem parte de diversas pedagogias ligadas a essa mesma cena.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2022-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/30294Brazilian Journal on Presence Studies; Vol. 2 No. 2 (2012): jul./dez. 2012; 351-369Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 2 No. 2 (2012): jul./dez. 2012; 351-369Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 2 No 2 (2012): jul./dez. 2012; 351-369Revista Brasileira de Estudos da Presença; v. 2 n. 2 (2012): jul./dez. 2012; 351-3692237-2660reponame:Revista Brasileira de Estudos da Presençainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/30294/50134Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos da Presençainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Azevedo, Sônia Machado2022-10-18T21:33:06Zoai:seer.ufrgs.br:article/30294Revistahttp://seer.ufrgs.br/presencaPUBhttps://seer.ufrgs.br/presenca/oai||rev.presenca@gmail.com2237-26602237-2660opendoar:2022-10-18T21:33:06Revista Brasileira de Estudos da Presença - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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