O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organon (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/28839 |
Resumo: | ! is study aimed at investigating how Brazilian learners ofEnglish organize their knowledge about lexical stress of a speci" c wordcategory at an early stage of L2 acquisition with the help of an unsuper-vised neural network, a self-organizing map (SOM), also called Kohonennetwork. ! e basic hypothesis tested was whether the parameterization ofthe speech signal from learner’s utterances through processing techniquessuch as Linear Predictive Coding (LPC), which consisted of the input ofthe network, would be e# ective in the classi" cation of learners and theirutterances. ! e study consisted of an empirical part and a computationalone. ! e participants were beginner students aged between 18 and 25.Preliminary results indicate that the combination of LPC+SOM allowedthe creation of well-de" ned category clusters, which is an important stepin data classi" cation to aid language pro" ciency level determination, andcomputer-assisted pronunciation teaching. |
id |
UFRGS-19_d134d55a58c8feb192508bb693dfd433 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/28839 |
network_acronym_str |
UFRGS-19 |
network_name_str |
Organon (Porto Alegre. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS! is study aimed at investigating how Brazilian learners ofEnglish organize their knowledge about lexical stress of a speci" c wordcategory at an early stage of L2 acquisition with the help of an unsuper-vised neural network, a self-organizing map (SOM), also called Kohonennetwork. ! e basic hypothesis tested was whether the parameterization ofthe speech signal from learner’s utterances through processing techniquessuch as Linear Predictive Coding (LPC), which consisted of the input ofthe network, would be e# ective in the classi" cation of learners and theirutterances. ! e study consisted of an empirical part and a computationalone. ! e participants were beginner students aged between 18 and 25.Preliminary results indicate that the combination of LPC+SOM allowedthe creation of well-de" ned category clusters, which is an important stepin data classi" cation to aid language pro" ciency level determination, andcomputer-assisted pronunciation teaching.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2011-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/2883910.22456/2238-8915.28839Organon; v. 26 n. 51 (2011): Bilinguismo/aprendizagem da L2 e processos cognitivos2238-89150102-6267reponame:Organon (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/28839/17509Cunha, Ana Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-26T19:53:00Zoai:seer.ufrgs.br:article/28839Revistahttp://seer.ufrgs.br/organon/indexPUBhttp://seer.ufrgs.br/index.php/organon/oai||organon@ufrgs.br2238-89150102-6267opendoar:2019-04-26T19:53Organon (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
title |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
spellingShingle |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS Cunha, Ana Cristina |
title_short |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
title_full |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
title_fullStr |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
title_full_unstemmed |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
title_sort |
O USO DE REDES NEURAIS AUTO- ORGANIZÁVEIS NA VISUALIZAÇÃO DE FORMAÇÃO DE AGRUPAMENTOS A PARTIR DO CONHECIMENTO ACENTUAL DE APRENDIZES BRASILEIROS DE INGLÊS |
author |
Cunha, Ana Cristina |
author_facet |
Cunha, Ana Cristina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cunha, Ana Cristina |
description |
! is study aimed at investigating how Brazilian learners ofEnglish organize their knowledge about lexical stress of a speci" c wordcategory at an early stage of L2 acquisition with the help of an unsuper-vised neural network, a self-organizing map (SOM), also called Kohonennetwork. ! e basic hypothesis tested was whether the parameterization ofthe speech signal from learner’s utterances through processing techniquessuch as Linear Predictive Coding (LPC), which consisted of the input ofthe network, would be e# ective in the classi" cation of learners and theirutterances. ! e study consisted of an empirical part and a computationalone. ! e participants were beginner students aged between 18 and 25.Preliminary results indicate that the combination of LPC+SOM allowedthe creation of well-de" ned category clusters, which is an important stepin data classi" cation to aid language pro" ciency level determination, andcomputer-assisted pronunciation teaching. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-05-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/28839 10.22456/2238-8915.28839 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/28839 |
identifier_str_mv |
10.22456/2238-8915.28839 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/28839/17509 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Organon; v. 26 n. 51 (2011): Bilinguismo/aprendizagem da L2 e processos cognitivos 2238-8915 0102-6267 reponame:Organon (Porto Alegre. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Organon (Porto Alegre. Online) |
collection |
Organon (Porto Alegre. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Organon (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||organon@ufrgs.br |
_version_ |
1750135196996337664 |