EDUCATION MANAGEMENT AND THE CHALLENGES IMPOSED BY INTERNATIONAL BODIES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Matos, Ivy Daniela Monteiro
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Carvalho, Maria João
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/114483
Resumo: This is an article of reflexive nature, which aims to address the importance of International Organizations in the elaboration of homogenizing policies in developed and developing countries, promoting massification. For this purpose, we present the conceptions that underlie these policies, namely the conception of the self and the other, and the ideological bases that support it. It was possible to conclude, concerning education, that these policies affect the forms of management and slip into the teaching work, as well as in the parameters of school evaluation.
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spelling EDUCATION MANAGEMENT AND THE CHALLENGES IMPOSED BY INTERNATIONAL BODIESLA GESTIÓN DE LA EDUCACIÓN Y LOS RETOS IMPUESTOS POR LOS ÓRGANOS INTERNACIONALESGESTÃO DA EDUCAÇÃO E OS DESAFIOS IMPOSTOS PELOS ORGANISMOS INTERNACIONAISGestão democrática da educaçãoPolíticas de gestão educacionalOrganismos InternacionaisEducação emancipatória Democratic education managementInternational OrganizationsEducational management policiesEmancipatory educationGestión democrática de la educaciónPolíticas de gestión educativaOrganizaciones internacionaleseducación emancipadoraThis is an article of reflexive nature, which aims to address the importance of International Organizations in the elaboration of homogenizing policies in developed and developing countries, promoting massification. For this purpose, we present the conceptions that underlie these policies, namely the conception of the self and the other, and the ideological bases that support it. It was possible to conclude, concerning education, that these policies affect the forms of management and slip into the teaching work, as well as in the parameters of school evaluation.Este artículo, de carácter reflexivo, tiene como objetivo abordar la importancia de los Organismos Internacionales en la elaboración de políticas homogeneizadoras en países desarrollados y en vías de desarrollo, promoviendo la masificación. Para ello, presentamos las concepciones que subyacen a estas políticas, es decir, la concepción del yo y del otro y las bases ideológicas que la sustentan. Se pudo concluir, en materia de educación, que estas políticas inciden en las formas de gestión y se deslizan en la labor docente, así como en los parámetros de evaluación escolar.Este artigo, de natureza reflexiva, tem como objetivo abordar a importância dos Organismos Internacionais na elaboração das políticas homogeneizadoras em países desenvolvidos e em desenvolvimento, promovendo a massificação. Para o efeito, apresentamos as concepções que estão nas bases dessas políticas, nomeadamente a concepção do eu e do outro e as bases ideológicas que a suportam. Foi possível concluir, no que à educação diz respeito, que essas políticas afetam as formas de gestão e resvalam no trabalho docente, bem como nos parâmetros da avaliação escolaANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/11448310.21573/vol39n12023.114483REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/114483/88121Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMatos, Ivy Daniela MonteiroCarvalho, Maria João2023-12-25T13:36:25Zoai:seer.ufrgs.br:article/114483Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:25Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false
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