UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127526 |
Resumo: | This research analyzes the relationship between University Management, Quality and Performance in the perception of students of business administration courses. In terms of methodological procedures, this study is classified as quantitative, descriptive and survey research. The population was 853 students enrolled in management courses and the sample comprised 355 respondents. The article has three hypotheses to investigate how these constructs are related. The collected data were tabulated using Google Forms® and the technique used for analysis was Structural Equation Modeling (SEM), which was performed using the Adanco® software. The main results revealed that based on the total effects of the model, it was found that the three hypotheses of this study were confirmed, either by the direct or indirect effect and pointing to the partial mediation of Quality in the relationship. |
id |
UFRGS-22_31bbd26058a351b591497d93dea5def6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/127526 |
network_acronym_str |
UFRGS-22 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSESGESTIÓN UNIVERSITARIA, CALIDAD Y DESEMPEÑO: UN ESTUDIO CON ESTUDIANTES DE CURSOS DE GESTIÓNGESTÃO UNIVERSITÁRIA, QUALIDADE E DESEMPENHO: UM ESTUDO COM ALUNOS DE CURSOS DE GESTÃOUniversity ManagementQualityPerformanceStudentsManagement CoursesGestão UniversitáriaQualidadeDesempenhoAlunosCursos de GestãoGestión UniversitariaCalidadDesempeñoEstudiantesCursos de GestiónThis research analyzes the relationship between University Management, Quality and Performance in the perception of students of business administration courses. In terms of methodological procedures, this study is classified as quantitative, descriptive and survey research. The population was 853 students enrolled in management courses and the sample comprised 355 respondents. The article has three hypotheses to investigate how these constructs are related. The collected data were tabulated using Google Forms® and the technique used for analysis was Structural Equation Modeling (SEM), which was performed using the Adanco® software. The main results revealed that based on the total effects of the model, it was found that the three hypotheses of this study were confirmed, either by the direct or indirect effect and pointing to the partial mediation of Quality in the relationship.Esta investigación busca analizar la relación entre Gestión Universitaria, Calidad y Desempeño en la percepción de los estudiantes de los cursos de gestión. Con relación a los procedimientos metodológicos, este estudio se clasifica como investigación cuantitativa, descriptiva y de encuesta. La población fue de 853 estudiantes matriculados en cursos de gestión y la muestra estuvo compuesta por 355 encuestados. El artículo tiene tres hipótesis para investigar cómo se relacionan estos constructos. Los datos recolectados fueron tabulados mediante Google Forms® y la técnica utilizada para el análisis fue Structural Equation Modeling (SEM), la cual se realizó mediante el software Adanco®. Los principales resultados revelaron que, con base en los efectos totales del modelo, se encontró que las tres hipótesis de este estudio fueron confirmadas, ya sea por el efecto directo o indirecto y apuntando a la mediación parcial de la Calidad en la relación.Esta pesquisa busca analisar a relação entre Gestão Universitária, Qualidade e Desempenho na percepção de alunos de cursos de gestão. Em relação aos procedimentos metodológicos, este estudo é classificado como quantitativo, descritivo e como pesquisa de levantamento. A população foi de 853 alunos matriculados em cursos de gestão e a amostra compreendeu 355 respondentes. Os principais resultados revelaram que com base nos efeitos totais do modelo, as três hipóteses deste estudo foram confirmadas, seja pelo efeito direto ou indireto e apontando a mediação parcial da Qualidade na relação.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12752610.21573/vol39n12023.127526REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127526/90277Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Zilton BartolomeuMarinho, Sidnei Vieira2023-12-25T13:36:07Zoai:seer.ufrgs.br:article/127526Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:07Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES GESTIÓN UNIVERSITARIA, CALIDAD Y DESEMPEÑO: UN ESTUDIO CON ESTUDIANTES DE CURSOS DE GESTIÓN GESTÃO UNIVERSITÁRIA, QUALIDADE E DESEMPENHO: UM ESTUDO COM ALUNOS DE CURSOS DE GESTÃO |
title |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES |
spellingShingle |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES Martins, Zilton Bartolomeu University Management Quality Performance Students Management Courses Gestão Universitária Qualidade Desempenho Alunos Cursos de Gestão Gestión Universitaria Calidad Desempeño Estudiantes Cursos de Gestión |
title_short |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES |
title_full |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES |
title_fullStr |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES |
title_full_unstemmed |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES |
title_sort |
UNIVERSITY MANAGEMENT, QUALITY AND PERFORMANCE: A STUDY WITH STUDENTS OF BUSINESS ADMINISTRATION COURSES |
author |
Martins, Zilton Bartolomeu |
author_facet |
Martins, Zilton Bartolomeu Marinho, Sidnei Vieira |
author_role |
author |
author2 |
Marinho, Sidnei Vieira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Zilton Bartolomeu Marinho, Sidnei Vieira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
University Management Quality Performance Students Management Courses Gestão Universitária Qualidade Desempenho Alunos Cursos de Gestão Gestión Universitaria Calidad Desempeño Estudiantes Cursos de Gestión |
topic |
University Management Quality Performance Students Management Courses Gestão Universitária Qualidade Desempenho Alunos Cursos de Gestão Gestión Universitaria Calidad Desempeño Estudiantes Cursos de Gestión |
description |
This research analyzes the relationship between University Management, Quality and Performance in the perception of students of business administration courses. In terms of methodological procedures, this study is classified as quantitative, descriptive and survey research. The population was 853 students enrolled in management courses and the sample comprised 355 respondents. The article has three hypotheses to investigate how these constructs are related. The collected data were tabulated using Google Forms® and the technique used for analysis was Structural Equation Modeling (SEM), which was performed using the Adanco® software. The main results revealed that based on the total effects of the model, it was found that the three hypotheses of this study were confirmed, either by the direct or indirect effect and pointing to the partial mediation of Quality in the relationship. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127526 10.21573/vol39n12023.127526 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127526 |
identifier_str_mv |
10.21573/vol39n12023.127526 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127526/90277 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação 2447-4193 1678-166X reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) instacron:UFRGS |
instname_str |
Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
anpaerevista@anpae.org.br |
_version_ |
1799766373051662336 |