REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123844 |
Resumo: | The paper aims to draw a delimitation of the field of knowledge regarding the theme regulation and educational management by results. It uses publications in the form of theses in the field of Education, dated 2015 and 2020, and the analysis to which they were submitted was focused on theoretical and epistemological aspects. The results show consistency between focused themes and lines of research of the authors and adherence between levels of analysis, theoretical frameworks, and approaches adopted, in addition to the prevalence of critical positioning, with the establishment of central relationships to the understanding of the theme. |
id |
UFRGS-22_a1a20f781ce419009a6f080cdc134380 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/123844 |
network_acronym_str |
UFRGS-22 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICYASPECTOS TEÓRICO-METODOLOGICOS DE LA PRODUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO SOBRE REGULACIÓN Y GESTIÓN POR RESULTADOS EN EL CAMPO DE LA POLÍTICA EDUCACIONAL (2015-2020)ASPECTOS TEÓRICO-METODOLÓGICOS DA PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO SOBRE REGULAÇÃO E GESTÃO POR RESULTADOS NO CAMPO DA POLÍTICA EDUCACIONAL (2015-2020)Regulação EducacionalGestão por resultadosPolítica educacionalProdução científicaRegulación educacionalGestión por resultadosPolítica educacionalProducción científicaEducational regulationManagement by resultsEducational policyThe paper aims to draw a delimitation of the field of knowledge regarding the theme regulation and educational management by results. It uses publications in the form of theses in the field of Education, dated 2015 and 2020, and the analysis to which they were submitted was focused on theoretical and epistemological aspects. The results show consistency between focused themes and lines of research of the authors and adherence between levels of analysis, theoretical frameworks, and approaches adopted, in addition to the prevalence of critical positioning, with the establishment of central relationships to the understanding of the theme.El trabajo tiene por objetivo hacer una delimitación del conocimiento sobre la temática regulación y gestión educacional por resultados, vehiculada por trabajos académicos del área de la Educación, datados de 2015 a 2020, en la especificidad de los aspectos teórico-metodológicos movilizados. Para eso, se sirve de publicaciones en formato de tesis disponibles en el Catálogo de Tesis y Disertaciones de Capes, accedidas por medio de la aplicación de descriptores y de filtros, cuyo análisis incide en un conjunto de aspectos del dominio teórico-metodológico. Los resultados evidencian coherencia entre temas enfocados y líneas de investigación de los autores y adherencia entre niveles de análisis, referenciales teóricos y abordajes adoptados, además de la prevalencia de posicionamiento crítico, con establecimiento de relaciones centrales a la comprensión de la temática.O trabalho tem por objetivo traçar uma delimitação do conhecimento acerca da temática regulação e gestão educacional por resultados, veiculada por trabalhos acadêmicos da área da Educação, datados de 2015 a 2020, na especificidade dos aspectos teórico-metodológicos mobilizados. Para tanto, serve-se de publicações na forma de teses disponíveis no Catálogo de Teses e Dissertações da Capes, acessadas por meio da aplicação de descritores e de filtros, cuja análise incide em um conjunto de aspectos do domínio teórico- metodológico. Os resultados evidenciam coerência entre temas enfocados e linhas de pesquisa dos autores e aderência entre níveis de análise, referenciais teóricos e abordagens adotadas, além da prevalência de posicionamento crítico, com estabelecimento de relações centrais à compreensãoda temática.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12384410.21573/vol39n12023.123844REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123844/88845Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSerighelli, Marco AndréNardi, Elton Luiz2023-12-25T13:36:17Zoai:seer.ufrgs.br:article/123844Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:17Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY ASPECTOS TEÓRICO-METODOLOGICOS DE LA PRODUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO SOBRE REGULACIÓN Y GESTIÓN POR RESULTADOS EN EL CAMPO DE LA POLÍTICA EDUCACIONAL (2015-2020) ASPECTOS TEÓRICO-METODOLÓGICOS DA PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO SOBRE REGULAÇÃO E GESTÃO POR RESULTADOS NO CAMPO DA POLÍTICA EDUCACIONAL (2015-2020) |
title |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY |
spellingShingle |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY Serighelli, Marco André Regulação Educacional Gestão por resultados Política educacional Produção científica Regulación educacional Gestión por resultados Política educacional Producción científica Educational regulation Management by results Educational policy |
title_short |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY |
title_full |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY |
title_fullStr |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY |
title_full_unstemmed |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY |
title_sort |
REGULATION AND MANAGEMENT BY RESULTS: AN OVERVIEW OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL POLICY |
author |
Serighelli, Marco André |
author_facet |
Serighelli, Marco André Nardi, Elton Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Nardi, Elton Luiz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Serighelli, Marco André Nardi, Elton Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Regulação Educacional Gestão por resultados Política educacional Produção científica Regulación educacional Gestión por resultados Política educacional Producción científica Educational regulation Management by results Educational policy |
topic |
Regulação Educacional Gestão por resultados Política educacional Produção científica Regulación educacional Gestión por resultados Política educacional Producción científica Educational regulation Management by results Educational policy |
description |
The paper aims to draw a delimitation of the field of knowledge regarding the theme regulation and educational management by results. It uses publications in the form of theses in the field of Education, dated 2015 and 2020, and the analysis to which they were submitted was focused on theoretical and epistemological aspects. The results show consistency between focused themes and lines of research of the authors and adherence between levels of analysis, theoretical frameworks, and approaches adopted, in addition to the prevalence of critical positioning, with the establishment of central relationships to the understanding of the theme. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123844 10.21573/vol39n12023.123844 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123844 |
identifier_str_mv |
10.21573/vol39n12023.123844 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123844/88845 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação 2447-4193 1678-166X reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) instacron:UFRGS |
instname_str |
Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
anpaerevista@anpae.org.br |
_version_ |
1799766373006573568 |