ACADEMIC PRODUCTION ON HIGH SCHOOL REFORM: ANALYSIS CATEGORIES AND BIBLIOMETRIC INDICATORS (2016-2019)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Marcelo
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Teixeira, Zilka Sulamita, Sperandio, Renan dos Santos, da Silva, Marcos Lengrub
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/112143
Resumo: This article analyzed the recent academic production of the 2016-2019 period, produced in reaction to the current reform of high school (Law No. 13415/17). From the study of two segments of works composed of articles and theses/dissertations, the main categories of analysis and keywords were operated and, subsequently, using bibliometric indicators, the classification of the 18 works that had the greatest impact on academia. In summary, the works critically indicated the various implications, limits, and objectives of the reform without losing sight of the broader political, economic, and ideological context that gave rise to it.
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spelling ACADEMIC PRODUCTION ON HIGH SCHOOL REFORM: ANALYSIS CATEGORIES AND BIBLIOMETRIC INDICATORS (2016-2019)PRODUCCIÓN ACADÉMICA SOBRE LA REFORMA DE LA SECUNDARIA: CATEGORÍAS DE ANÁLISIS E INDICADORES BIBLIOMÉTRICOS (2016-2019)PRODUÇÃO ACADÊMICA SOBRE A REFORMA DO ENSINO MÉDIO: CATEGORIAS DE ANÁLISE E INDICADORES BIBLIOMÉTRICOS (2016-2019)Reforma do Ensino MédioProdução acadêmicaCategorias de AnáliseIndicadores bibliométricosHigh School ReformAcademic productionAnalysis CategoriesBibliometric indicatorsReforma de la escuela secundariaProducción académicaCategorías de análisisIndicadores bibliométricosThis article analyzed the recent academic production of the 2016-2019 period, produced in reaction to the current reform of high school (Law No. 13415/17). From the study of two segments of works composed of articles and theses/dissertations, the main categories of analysis and keywords were operated and, subsequently, using bibliometric indicators, the classification of the 18 works that had the greatest impact on academia. In summary, the works critically indicated the various implications, limits, and objectives of the reform without losing sight of the broader political, economic, and ideological context that gave rise to it.Este artículo analizó la producción académica reciente del período 2016-2019 producida como reacción a la actual reforma de la secundaria (Ley N ° 13415/17). A partir del estudio de dos segmentos de trabajos compuestos por artículos y tesis/disertaciones, se operaron las principales categorías de análisis y palabras clave y, posteriormente, mediante indicadores bibliométricos, la clasificación de los 18 trabajos que tuvieron mayor impacto en la academia. En resumen, las obras señalaron críticamente las diversas implicaciones, límites y objetivos de la reforma sin perder de vista el contexto político, económico e ideológico más amplio que la originó.Este artigo analisou a produção acadêmica recente do período de 2016-2019 produzida em reação à atual reforma do ensino médio (lei n. 13415/17). A partir do estudo de dois segmentos de trabalhos composto por artigos e teses/dissertações, operou-se a indicação das principais categorias de análise e palavraschave e, posteriormente, utilizando indicadores bibliométricos realizou-se a classificação dos 18 trabalhos que tiveram maior impacto no meio acadêmico. Em síntese, os trabalhos indicaram criticamente as diversas implicações, limites e objetivos da reforma sem perder de vista seu contexto político, econômico e ideológico mais amplo que lhe deram origem.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/11214310.21573/vol39n12023.112143REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/112143/88129Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, MarceloTeixeira, Zilka SulamitaSperandio, Renan dos Santosda Silva, Marcos Lengrub2024-03-26T14:39:30Zoai:seer.ufrgs.br:article/112143Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2024-03-26T14:39:30Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false
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