FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Análise Econômica (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054 |
Resumo: | In the past few decades, education has been highlighted by the economic literature as an important mean for growth and economic development. The present study aims to identify the determinants for school achievements at Rio Grande do Sul state for the year 2007 through quantile regression estimation. To that end, two different analysis are made, one considering average grades; and another more desegregated, considering individual students proficiency and intra-state regional heterogeneity. The first analysis showed that teachers, students and school director’s characteristics are the prime determinant for average school performance. In regard to individual achievements, socio-economic matters revealed significant effect. Furthermore, significant regional differences on school performance were observed, indicating that to participate in a particular Council of Regional Development impacts individual proficiency. |
id |
UFRGS-24_30860f81061734f70193033a827b9c3c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/47054 |
network_acronym_str |
UFRGS-24 |
network_name_str |
Análise Econômica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATIONFATORES QUE INFLUENCIAM O DESEMPENHO ESCOLAR NO ESTADO DO RIO GRANDE DO SUL: UMA ANÁLISE COM REGRESSÕES QUANTÍLICASFunção de produção escolarProficiênciaDesempenho regionalI21I28P36Education production functionProficiencyRegional achievementI21I28P36In the past few decades, education has been highlighted by the economic literature as an important mean for growth and economic development. The present study aims to identify the determinants for school achievements at Rio Grande do Sul state for the year 2007 through quantile regression estimation. To that end, two different analysis are made, one considering average grades; and another more desegregated, considering individual students proficiency and intra-state regional heterogeneity. The first analysis showed that teachers, students and school director’s characteristics are the prime determinant for average school performance. In regard to individual achievements, socio-economic matters revealed significant effect. Furthermore, significant regional differences on school performance were observed, indicating that to participate in a particular Council of Regional Development impacts individual proficiency.Nas últimas décadas, a educação vem sendo destacada pela literatura econômica como um importante meio para o crescimento e desenvolvimento econômico. O presente trabalho busca identificar os fatores que influenciaram o desempenho escolar no Rio Grande do Sul no ano de 2007, através de estimações por regressões quantílicas. Para isso, são utilizadas duas formas de análise: uma considerando as proficiências médias das escolas e outra mais desagregada, considerando a proficiência individual dos estudantes e a heterogeneidade das regiões do estado. Na primeira análise, verifica-se que as características dos professores, diretores e alunos são os principais fatores que influenciam no desempenho médio das escolas.Com relação ao resultado para as proficiências individuais, as questões socioeconômicas dos estudantes apresentam efeito significativo. Verificam-se diferenças importantes no desempenho escolar conforme a região, sugerindo que participar de determinado conselho regional de desenvolvimento impacta nas proficiências individuais.UFRGS2015-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/4705410.22456/2176-5456.47054Análise Econômica; Vol. 33 No. 64 (2015): setembro de 2015Análise Econômica; v. 33 n. 64 (2015): setembro de 20152176-54560102-9924reponame:Análise Econômica (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054/34907Copyright (c) 2019 Análise Econômicainfo:eu-repo/semantics/openAccessVernier, Laura Desirée SilvaBagolin, Izete PengoJacinto, Paulo de Andrade2015-09-01T23:17:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/47054Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomicaPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/oai||rae@ufrgs.br2176-54560102-9924opendoar:2015-09-01T23:17:54Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION FATORES QUE INFLUENCIAM O DESEMPENHO ESCOLAR NO ESTADO DO RIO GRANDE DO SUL: UMA ANÁLISE COM REGRESSÕES QUANTÍLICAS |
title |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION |
spellingShingle |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION Vernier, Laura Desirée Silva Função de produção escolar Proficiência Desempenho regional I21 I28 P36 Education production function Proficiency Regional achievement I21 I28 P36 |
title_short |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION |
title_full |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION |
title_fullStr |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION |
title_full_unstemmed |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION |
title_sort |
FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION |
author |
Vernier, Laura Desirée Silva |
author_facet |
Vernier, Laura Desirée Silva Bagolin, Izete Pengo Jacinto, Paulo de Andrade |
author_role |
author |
author2 |
Bagolin, Izete Pengo Jacinto, Paulo de Andrade |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vernier, Laura Desirée Silva Bagolin, Izete Pengo Jacinto, Paulo de Andrade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Função de produção escolar Proficiência Desempenho regional I21 I28 P36 Education production function Proficiency Regional achievement I21 I28 P36 |
topic |
Função de produção escolar Proficiência Desempenho regional I21 I28 P36 Education production function Proficiency Regional achievement I21 I28 P36 |
description |
In the past few decades, education has been highlighted by the economic literature as an important mean for growth and economic development. The present study aims to identify the determinants for school achievements at Rio Grande do Sul state for the year 2007 through quantile regression estimation. To that end, two different analysis are made, one considering average grades; and another more desegregated, considering individual students proficiency and intra-state regional heterogeneity. The first analysis showed that teachers, students and school director’s characteristics are the prime determinant for average school performance. In regard to individual achievements, socio-economic matters revealed significant effect. Furthermore, significant regional differences on school performance were observed, indicating that to participate in a particular Council of Regional Development impacts individual proficiency. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054 10.22456/2176-5456.47054 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054 |
identifier_str_mv |
10.22456/2176-5456.47054 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054/34907 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Análise Econômica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Análise Econômica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Análise Econômica; Vol. 33 No. 64 (2015): setembro de 2015 Análise Econômica; v. 33 n. 64 (2015): setembro de 2015 2176-5456 0102-9924 reponame:Análise Econômica (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Análise Econômica (Online) |
collection |
Análise Econômica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rae@ufrgs.br |
_version_ |
1799766267504099328 |