FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vernier, Laura Desirée Silva
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Bagolin, Izete Pengo, Jacinto, Paulo de Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Análise Econômica (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054
Resumo: In the past few decades, education has been highlighted by the economic literature as an important mean for growth and economic development. The present study aims to identify the determinants for school achievements at Rio Grande do Sul state for the year 2007 through quantile regression estimation. To that end, two different analysis are made, one considering average grades; and another more desegregated, considering individual students proficiency and intra-state regional heterogeneity. The first analysis showed that teachers, students and school director’s characteristics are the prime determinant for average school performance. In regard to individual achievements, socio-economic matters revealed significant effect. Furthermore, significant regional differences on school performance were observed, indicating that to participate in a particular Council of Regional Development impacts individual proficiency.
id UFRGS-24_30860f81061734f70193033a827b9c3c
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/47054
network_acronym_str UFRGS-24
network_name_str Análise Econômica (Online)
repository_id_str
spelling FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATIONFATORES QUE INFLUENCIAM O DESEMPENHO ESCOLAR NO ESTADO DO RIO GRANDE DO SUL: UMA ANÁLISE COM REGRESSÕES QUANTÍLICASFunção de produção escolarProficiênciaDesempenho regionalI21I28P36Education production functionProficiencyRegional achievementI21I28P36In the past few decades, education has been highlighted by the economic literature as an important mean for growth and economic development. The present study aims to identify the determinants for school achievements at Rio Grande do Sul state for the year 2007 through quantile regression estimation. To that end, two different analysis are made, one considering average grades; and another more desegregated, considering individual students proficiency and intra-state regional heterogeneity. The first analysis showed that teachers, students and school director’s characteristics are the prime determinant for average school performance. In regard to individual achievements, socio-economic matters revealed significant effect. Furthermore, significant regional differences on school performance were observed, indicating that to participate in a particular Council of Regional Development impacts individual proficiency.Nas últimas décadas, a educação vem sendo destacada pela literatura econômica como um importante meio para o crescimento e desenvolvimento econômico. O presente trabalho busca identificar os fatores que influenciaram o desempenho escolar no Rio Grande do Sul no ano de 2007, através de estimações por regressões quantílicas. Para isso, são utilizadas duas formas de análise: uma considerando as proficiências médias das escolas e outra mais desagregada, considerando a proficiência individual dos estudantes e a heterogeneidade das regiões do estado. Na primeira análise, verifica-se que as características dos professores, diretores e alunos são os principais fatores que influenciam no desempenho médio das escolas.Com relação ao resultado para as proficiências individuais, as questões socioeconômicas dos estudantes apresentam efeito significativo. Verificam-se diferenças importantes no desempenho escolar conforme a região, sugerindo que participar de determinado conselho regional de desenvolvimento impacta nas proficiências individuais.UFRGS2015-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/4705410.22456/2176-5456.47054Análise Econômica; Vol. 33 No. 64 (2015): setembro de 2015Análise Econômica; v. 33 n. 64 (2015): setembro de 20152176-54560102-9924reponame:Análise Econômica (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054/34907Copyright (c) 2019 Análise Econômicainfo:eu-repo/semantics/openAccessVernier, Laura Desirée SilvaBagolin, Izete PengoJacinto, Paulo de Andrade2015-09-01T23:17:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/47054Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomicaPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/oai||rae@ufrgs.br2176-54560102-9924opendoar:2015-09-01T23:17:54Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
FATORES QUE INFLUENCIAM O DESEMPENHO ESCOLAR NO ESTADO DO RIO GRANDE DO SUL: UMA ANÁLISE COM REGRESSÕES QUANTÍLICAS
title FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
spellingShingle FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
Vernier, Laura Desirée Silva
Função de produção escolar
Proficiência
Desempenho regional
I21
I28
P36
Education production function
Proficiency
Regional achievement
I21
I28
P36
title_short FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
title_full FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
title_fullStr FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
title_full_unstemmed FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
title_sort FACTORS AFFECTING PERFORMANCE SCHOOL AT RIO GRANDE DO SUL STATE: A QUANTILE REGRESSION ESTIMATION
author Vernier, Laura Desirée Silva
author_facet Vernier, Laura Desirée Silva
Bagolin, Izete Pengo
Jacinto, Paulo de Andrade
author_role author
author2 Bagolin, Izete Pengo
Jacinto, Paulo de Andrade
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vernier, Laura Desirée Silva
Bagolin, Izete Pengo
Jacinto, Paulo de Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Função de produção escolar
Proficiência
Desempenho regional
I21
I28
P36
Education production function
Proficiency
Regional achievement
I21
I28
P36
topic Função de produção escolar
Proficiência
Desempenho regional
I21
I28
P36
Education production function
Proficiency
Regional achievement
I21
I28
P36
description In the past few decades, education has been highlighted by the economic literature as an important mean for growth and economic development. The present study aims to identify the determinants for school achievements at Rio Grande do Sul state for the year 2007 through quantile regression estimation. To that end, two different analysis are made, one considering average grades; and another more desegregated, considering individual students proficiency and intra-state regional heterogeneity. The first analysis showed that teachers, students and school director’s characteristics are the prime determinant for average school performance. In regard to individual achievements, socio-economic matters revealed significant effect. Furthermore, significant regional differences on school performance were observed, indicating that to participate in a particular Council of Regional Development impacts individual proficiency.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054
10.22456/2176-5456.47054
url https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054
identifier_str_mv 10.22456/2176-5456.47054
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/47054/34907
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Análise Econômica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Análise Econômica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFRGS
publisher.none.fl_str_mv UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Análise Econômica; Vol. 33 No. 64 (2015): setembro de 2015
Análise Econômica; v. 33 n. 64 (2015): setembro de 2015
2176-5456
0102-9924
reponame:Análise Econômica (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Análise Econômica (Online)
collection Análise Econômica (Online)
repository.name.fl_str_mv Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||rae@ufrgs.br
_version_ 1799766267504099328