Affiliated Childcare Centers and Vacancies Purchase in the City of São Paulo: ways of privatizing early childhood education
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/110081 |
Resumo: | This article aims to analyze the current ways at the Municipal Education Network of São Paulo of early childhood education privatization in the period from 2000 to 2020. By using documentary research and quantitative data, the growth of agreements with private entities for the care of babies and small children in day care centers in the so-called 'partner network' is evidenced. Two programs – Mais Creche and Bolsa Primeira Infância –, established at the end of 2019, are also worth mentioning, because will make it possible to send public funds to private institutions. This privatization process indicates the political option of municipal management for this type of care and consolidates, in the city, the existence of two early childhood education networks. |
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Affiliated Childcare Centers and Vacancies Purchase in the City of São Paulo: ways of privatizing early childhood educationGuarderías subvencionadas y compra de vacantes en la ciudad de São Paulo: formas de privatización de la Educación InicialCreches Conveniadas e Compra de Vagas na Cidade de São Paulo: formas de privatização da Educação InfantilAffiliated Childcare CentersMunicipal Education NetworkPrivatization of Early Childhood EducationEducational PoliciesCity of São PauloGuarderías subvencionadasRed Municipal de EducaciónPrivatización de la Educación InicialPolíticas EducativasMunicipio de São PauloCreches ConveniadasRede Municipal de EducaçãoPrivatização da Educação InfantilPolíticas EducacionaisMunicípio de São PauloThis article aims to analyze the current ways at the Municipal Education Network of São Paulo of early childhood education privatization in the period from 2000 to 2020. By using documentary research and quantitative data, the growth of agreements with private entities for the care of babies and small children in day care centers in the so-called 'partner network' is evidenced. Two programs – Mais Creche and Bolsa Primeira Infância –, established at the end of 2019, are also worth mentioning, because will make it possible to send public funds to private institutions. This privatization process indicates the political option of municipal management for this type of care and consolidates, in the city, the existence of two early childhood education networks.Este artículo tiene como objetivo analizar las formas de privatización de la Educación Inicial existentes en la Red Municipal de Educación de São Paulo en el período de 2000 a 2020. Utilizando investigación documental y datos cuantitativos, es demostrado el crecimiento de los acuerdos con entidades privadas para el cuidado de bebés y niños pequeños en guarderías en la llamada red de asociados. También se destaca la institución de dos programas, Mais Creche y Bolsa Primeira Infância, a fines de 2019, que permitirán enviar fondos públicos a instituciones privadas. Este proceso de privatización señala la opción política de las administraciones municipales por este tipo de servicio y consolida, en el municipio, la existencia de dos redes de educación para la primera infancia.O presente artigo tem como objetivo analisar as formas de privatização da Educação Infantil existentes na Rede Municipal de Educação de São Paulo no período de 2000 a 2020. Utilizando-se de pesquisa documental e dados quantitativos, é evidenciado o crescimento dos convênios com entidades privadas para o atendimento de bebês e crianças pequenas em creches na chamada rede parceira. Destaca-se, ainda, a instituição de dois programas – Mais Creche e Bolsa Primeira Infância – no final de 2019 que possibilitarão o envio de recursos públicos para instituições privadas. Tal processo de privatização indica a opção política das gestões municipais por esse tipo de atendimento e consolida, no município, a existência de duas redes de educação para a primeira infância.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/11008110.22491/2236-5907110081FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 12 (2022)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 12 (2022)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 12 (2022)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/110081/85072Copyright (c) 2022 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Ana Paula Santiago doSilva, Cleber Nelson de OliveiraSouza, Eliano MacedoAlencar, Felipe2022-06-02T03:42:24Zoai:seer.ufrgs.br:article/110081Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2022-06-02T03:42:24FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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