World Bank and Current Recommendations for Educational Policies in Brazil
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90622 |
Resumo: | This text aims to present the recommendations of the World Bank, in the field of influence on the dictates of educational policies in force, in order to highlight whether these recommendations have been promoted in current documents ordered by the Brazilian government, outlined in laws, actions and education programs. It is an exploratory study on the theme, in which, through a critical and documentary analysis, the scope of the influence of this agency is analyzed, in the context of intensification of neoliberalism, in order to inquire how these recommendations are being established in the practice of educational systems and how the current reforms have been outlined. |
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World Bank and Current Recommendations for Educational Policies in BrazilBanco Mundial e as Recomendações Atuais para as Políticas Educacionais no BrasilBanco Mundial. Políticas Educacionais. Reformas Educacionais.Políticas educacionais para o financiamento e gestão dada educaçãoWorld Bank. Educational Policies. Educational Reforms.This text aims to present the recommendations of the World Bank, in the field of influence on the dictates of educational policies in force, in order to highlight whether these recommendations have been promoted in current documents ordered by the Brazilian government, outlined in laws, actions and education programs. It is an exploratory study on the theme, in which, through a critical and documentary analysis, the scope of the influence of this agency is analyzed, in the context of intensification of neoliberalism, in order to inquire how these recommendations are being established in the practice of educational systems and how the current reforms have been outlined.Este texto tem como objetivo apresentar as recomendações do Banco Mundial (BM), no campo da influência nos ditames das políticas educacionais em vigência, a fim de evidenciar se essas recomendações têm sido propaladas em documentos atuais encomendados pelo governo brasileiro, delineados em leis, ações e programas da educação. Trata-se de um estudo exploratório sobre o tema, no qual, por meio de uma análise crítica e documental, analisa-se o alcance da influência dessa agência, mediante o contexto de intensificação do neoliberalismo, com vistas a inquirir como estão sendo assentadas essas recomendações na prática dos sistemas educacionais e como tem sido o delineamento das atuais reformas. Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2020-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90622FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 10 (2020)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 10 (2020)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 10 (2020)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90622/58619Copyright (c) 2020 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Jani Alves da SilvaMartineli, Telma Adriana PacificoSilva, Renata Valério daVasconcelos, Carolina de Moura2020-12-23T22:14:51Zoai:seer.ufrgs.br:article/90622Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2020-12-23T22:14:51FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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