Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083 |
Resumo: | The paper analyzes the Union’s technical and financial assistance policy to sub-national governments, after the coup d’etat of 2016, based on quantitative data of transfer of resources from FNDE to state, district and municipal governments. The data indicate that the new direction of the federal government has adversely affected the Union's assistance actions, reducing the amount of resources, prioritizing high school reform and political-partisan bargaining between legislative and executive. |
id |
UFRGS-27_ee6d966803a6a86768dd9f9afeda6748 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/90083 |
network_acronym_str |
UFRGS-27 |
network_name_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 CoupConfigurações da Política de Assistência da União para a Oferta da Educação Básica Pós-Golpe de 2016Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo.Assistência Financeira da União para a educação básicaFinancing of Education. Union Assistance. Federalism.The paper analyzes the Union’s technical and financial assistance policy to sub-national governments, after the coup d’etat of 2016, based on quantitative data of transfer of resources from FNDE to state, district and municipal governments. The data indicate that the new direction of the federal government has adversely affected the Union's assistance actions, reducing the amount of resources, prioritizing high school reform and political-partisan bargaining between legislative and executive.O artigo analisa a política de assistência técnica e financeira da União aos entes federados subnacionais pós-golpe de 2016, a partir de dados quantitativos de transferências de recursos do FNDE para os governos estaduais, distrital e municipais. Os dados apontam que os novos rumos do governo federal afetaram negativamente as ações de assistência da União, incidindo na diminuição do montante de recursos, na priorização da reforma do ensino médio e na barganha político-partidária entre legislativo e executivo.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2019-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 9 (2019)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083/54158Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCavalcanti, Cacilda Rodrigues2020-02-03T14:59:21Zoai:seer.ufrgs.br:article/90083Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2020-02-03T14:59:21FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup Configurações da Política de Assistência da União para a Oferta da Educação Básica Pós-Golpe de 2016 |
title |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup |
spellingShingle |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup Cavalcanti, Cacilda Rodrigues Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo. Assistência Financeira da União para a educação básica Financing of Education. Union Assistance. Federalism. |
title_short |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup |
title_full |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup |
title_fullStr |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup |
title_full_unstemmed |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup |
title_sort |
Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup |
author |
Cavalcanti, Cacilda Rodrigues |
author_facet |
Cavalcanti, Cacilda Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cavalcanti, Cacilda Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo. Assistência Financeira da União para a educação básica Financing of Education. Union Assistance. Federalism. |
topic |
Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo. Assistência Financeira da União para a educação básica Financing of Education. Union Assistance. Federalism. |
description |
The paper analyzes the Union’s technical and financial assistance policy to sub-national governments, after the coup d’etat of 2016, based on quantitative data of transfer of resources from FNDE to state, district and municipal governments. The data indicate that the new direction of the federal government has adversely affected the Union's assistance actions, reducing the amount of resources, prioritizing high school reform and political-partisan bargaining between legislative and executive. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083/54158 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 9 (2019) 2236-5907 reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
collection |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository.name.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com |
_version_ |
1797050275255549952 |