Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cavalcanti, Cacilda Rodrigues
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083
Resumo: The paper analyzes the Union’s technical and financial assistance policy to sub-national governments, after the coup d’etat of 2016, based on quantitative data of transfer of resources from FNDE to state, district and municipal governments. The data indicate that the new direction of the federal government has adversely affected the Union's assistance actions, reducing the amount of resources, prioritizing high school reform and political-partisan bargaining between legislative and executive.
id UFRGS-27_ee6d966803a6a86768dd9f9afeda6748
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/90083
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 CoupConfigurações da Política de Assistência da União para a Oferta da Educação Básica Pós-Golpe de 2016Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo.Assistência Financeira da União para a educação básicaFinancing of Education. Union Assistance. Federalism.The paper analyzes the Union’s technical and financial assistance policy to sub-national governments, after the coup d’etat of 2016, based on quantitative data of transfer of resources from FNDE to state, district and municipal governments. The data indicate that the new direction of the federal government has adversely affected the Union's assistance actions, reducing the amount of resources, prioritizing high school reform and political-partisan bargaining between legislative and executive.O artigo analisa a política de assistência técnica e financeira da União aos entes federados subnacionais pós-golpe de 2016, a partir de dados quantitativos de transferências de recursos do FNDE para os governos estaduais, distrital e municipais. Os dados apontam que os novos rumos do governo federal afetaram negativamente as ações de assistência da União, incidindo na diminuição do montante de recursos, na priorização da reforma do ensino médio e na barganha político-partidária entre legislativo e executivo.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2019-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 9 (2019)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083/54158Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCavalcanti, Cacilda Rodrigues2020-02-03T14:59:21Zoai:seer.ufrgs.br:article/90083Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2020-02-03T14:59:21FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
Configurações da Política de Assistência da União para a Oferta da Educação Básica Pós-Golpe de 2016
title Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
spellingShingle Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
Cavalcanti, Cacilda Rodrigues
Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo.
Assistência Financeira da União para a educação básica
Financing of Education. Union Assistance. Federalism.
title_short Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
title_full Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
title_fullStr Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
title_full_unstemmed Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
title_sort Union Assistance Policy Settings for K-12 Education Offering Following the 2016 Coup
author Cavalcanti, Cacilda Rodrigues
author_facet Cavalcanti, Cacilda Rodrigues
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cavalcanti, Cacilda Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo.
Assistência Financeira da União para a educação básica
Financing of Education. Union Assistance. Federalism.
topic Financiamento da Educação. Assistência da União. Federalismo.
Assistência Financeira da União para a educação básica
Financing of Education. Union Assistance. Federalism.
description The paper analyzes the Union’s technical and financial assistance policy to sub-national governments, after the coup d’etat of 2016, based on quantitative data of transfer of resources from FNDE to state, district and municipal governments. The data indicate that the new direction of the federal government has adversely affected the Union's assistance actions, reducing the amount of resources, prioritizing high school reform and political-partisan bargaining between legislative and executive.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90083/54158
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 9 (2019)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050275255549952