Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schröeder, Christine da Silva
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Klering, Luis Roque
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFRGS
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10183/104924
Resumo: This theoretical-practical essay aims to present the case of a School of Administration that maintains Distance Education programs in an important Brazilian public University by reporting its experience from 2003 to 2009. Distance Education was developed by a Virtual Learning Group which created a distance learning virtual environment to be used in all the University. Thus, Distance Education is analyzed as an educational and organizational strategy from different perspectives: strategic, structural, human, technological, cultural and political ones. This brings new challenges and possibilities to the institution, especially regarding external focus and internal structure, thus caring deeply with the creation and evaluation of strategies in an emergent way of learning: Distance Education.
id UFRGS-2_1662429d7e6e0d1904784c017d961abb
oai_identifier_str oai:www.lume.ufrgs.br:10183/104924
network_acronym_str UFRGS-2
network_name_str Repositório Institucional da UFRGS
repository_id_str
spelling Schröeder, Christine da SilvaKlering, Luis Roque2014-10-25T02:14:21Z20122236-7608http://hdl.handle.net/10183/104924000932294This theoretical-practical essay aims to present the case of a School of Administration that maintains Distance Education programs in an important Brazilian public University by reporting its experience from 2003 to 2009. Distance Education was developed by a Virtual Learning Group which created a distance learning virtual environment to be used in all the University. Thus, Distance Education is analyzed as an educational and organizational strategy from different perspectives: strategic, structural, human, technological, cultural and political ones. This brings new challenges and possibilities to the institution, especially regarding external focus and internal structure, thus caring deeply with the creation and evaluation of strategies in an emergent way of learning: Distance Education.application/pdfporSinergia. Revista do Instituto de Ciências Econômicas, Administrativas e Contábeis. Rio Grande, RS. Vol. 16, n. 1 (2012), p. 43-52Educação a distância (EaD)AprendizagemGestão estratégicaDistance educatIonStrategyVirtual environmentOrganizational changeEducação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileiraDistance education as an educational and organizational strategy : the case of a School of Administration of a brazilian public universityinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSORIGINAL000932294.pdf000932294.pdfTexto completoapplication/pdf117496http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/1/000932294.pdff2a2dd8f941484c454986821d65b53d4MD51TEXT000932294.pdf.txt000932294.pdf.txtExtracted Texttext/plain48518http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/2/000932294.pdf.txtd44cf5a46e2efd50f82bfba81ec71128MD52THUMBNAIL000932294.pdf.jpg000932294.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2127http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/3/000932294.pdf.jpga20a3d1fcfa7aadfc953cc42ebc4a88cMD5310183/1049242018-10-16 08:23:55.547oai:www.lume.ufrgs.br:10183/104924Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2018-10-16T11:23:55Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
dc.title.alternative.en.fl_str_mv Distance education as an educational and organizational strategy : the case of a School of Administration of a brazilian public university
title Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
spellingShingle Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
Schröeder, Christine da Silva
Educação a distância (EaD)
Aprendizagem
Gestão estratégica
Distance educatIon
Strategy
Virtual environment
Organizational change
title_short Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
title_full Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
title_fullStr Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
title_full_unstemmed Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
title_sort Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
author Schröeder, Christine da Silva
author_facet Schröeder, Christine da Silva
Klering, Luis Roque
author_role author
author2 Klering, Luis Roque
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Schröeder, Christine da Silva
Klering, Luis Roque
dc.subject.por.fl_str_mv Educação a distância (EaD)
Aprendizagem
Gestão estratégica
topic Educação a distância (EaD)
Aprendizagem
Gestão estratégica
Distance educatIon
Strategy
Virtual environment
Organizational change
dc.subject.eng.fl_str_mv Distance educatIon
Strategy
Virtual environment
Organizational change
description This theoretical-practical essay aims to present the case of a School of Administration that maintains Distance Education programs in an important Brazilian public University by reporting its experience from 2003 to 2009. Distance Education was developed by a Virtual Learning Group which created a distance learning virtual environment to be used in all the University. Thus, Distance Education is analyzed as an educational and organizational strategy from different perspectives: strategic, structural, human, technological, cultural and political ones. This brings new challenges and possibilities to the institution, especially regarding external focus and internal structure, thus caring deeply with the creation and evaluation of strategies in an emergent way of learning: Distance Education.
publishDate 2012
dc.date.issued.fl_str_mv 2012
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2014-10-25T02:14:21Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10183/104924
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv 2236-7608
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv 000932294
identifier_str_mv 2236-7608
000932294
url http://hdl.handle.net/10183/104924
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv Sinergia. Revista do Instituto de Ciências Econômicas, Administrativas e Contábeis. Rio Grande, RS. Vol. 16, n. 1 (2012), p. 43-52
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFRGS
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Repositório Institucional da UFRGS
collection Repositório Institucional da UFRGS
bitstream.url.fl_str_mv http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/1/000932294.pdf
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/2/000932294.pdf.txt
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/3/000932294.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv f2a2dd8f941484c454986821d65b53d4
d44cf5a46e2efd50f82bfba81ec71128
a20a3d1fcfa7aadfc953cc42ebc4a88c
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1801224854300524544