Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRGS |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10183/104924 |
Resumo: | This theoretical-practical essay aims to present the case of a School of Administration that maintains Distance Education programs in an important Brazilian public University by reporting its experience from 2003 to 2009. Distance Education was developed by a Virtual Learning Group which created a distance learning virtual environment to be used in all the University. Thus, Distance Education is analyzed as an educational and organizational strategy from different perspectives: strategic, structural, human, technological, cultural and political ones. This brings new challenges and possibilities to the institution, especially regarding external focus and internal structure, thus caring deeply with the creation and evaluation of strategies in an emergent way of learning: Distance Education. |
id |
UFRGS-2_1662429d7e6e0d1904784c017d961abb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.lume.ufrgs.br:10183/104924 |
network_acronym_str |
UFRGS-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
repository_id_str |
|
spelling |
Schröeder, Christine da SilvaKlering, Luis Roque2014-10-25T02:14:21Z20122236-7608http://hdl.handle.net/10183/104924000932294This theoretical-practical essay aims to present the case of a School of Administration that maintains Distance Education programs in an important Brazilian public University by reporting its experience from 2003 to 2009. Distance Education was developed by a Virtual Learning Group which created a distance learning virtual environment to be used in all the University. Thus, Distance Education is analyzed as an educational and organizational strategy from different perspectives: strategic, structural, human, technological, cultural and political ones. This brings new challenges and possibilities to the institution, especially regarding external focus and internal structure, thus caring deeply with the creation and evaluation of strategies in an emergent way of learning: Distance Education.application/pdfporSinergia. Revista do Instituto de Ciências Econômicas, Administrativas e Contábeis. Rio Grande, RS. Vol. 16, n. 1 (2012), p. 43-52Educação a distância (EaD)AprendizagemGestão estratégicaDistance educatIonStrategyVirtual environmentOrganizational changeEducação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileiraDistance education as an educational and organizational strategy : the case of a School of Administration of a brazilian public universityinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSORIGINAL000932294.pdf000932294.pdfTexto completoapplication/pdf117496http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/1/000932294.pdff2a2dd8f941484c454986821d65b53d4MD51TEXT000932294.pdf.txt000932294.pdf.txtExtracted Texttext/plain48518http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/2/000932294.pdf.txtd44cf5a46e2efd50f82bfba81ec71128MD52THUMBNAIL000932294.pdf.jpg000932294.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2127http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/3/000932294.pdf.jpga20a3d1fcfa7aadfc953cc42ebc4a88cMD5310183/1049242018-10-16 08:23:55.547oai:www.lume.ufrgs.br:10183/104924Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2018-10-16T11:23:55Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
dc.title.alternative.en.fl_str_mv |
Distance education as an educational and organizational strategy : the case of a School of Administration of a brazilian public university |
title |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
spellingShingle |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira Schröeder, Christine da Silva Educação a distância (EaD) Aprendizagem Gestão estratégica Distance educatIon Strategy Virtual environment Organizational change |
title_short |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
title_full |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
title_fullStr |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
title_full_unstemmed |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
title_sort |
Educação a distância como estratégia educacional e organizacional : o caso de uma Escola de Administração de uma unversidade pública brasileira |
author |
Schröeder, Christine da Silva |
author_facet |
Schröeder, Christine da Silva Klering, Luis Roque |
author_role |
author |
author2 |
Klering, Luis Roque |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schröeder, Christine da Silva Klering, Luis Roque |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a distância (EaD) Aprendizagem Gestão estratégica |
topic |
Educação a distância (EaD) Aprendizagem Gestão estratégica Distance educatIon Strategy Virtual environment Organizational change |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Distance educatIon Strategy Virtual environment Organizational change |
description |
This theoretical-practical essay aims to present the case of a School of Administration that maintains Distance Education programs in an important Brazilian public University by reporting its experience from 2003 to 2009. Distance Education was developed by a Virtual Learning Group which created a distance learning virtual environment to be used in all the University. Thus, Distance Education is analyzed as an educational and organizational strategy from different perspectives: strategic, structural, human, technological, cultural and political ones. This brings new challenges and possibilities to the institution, especially regarding external focus and internal structure, thus caring deeply with the creation and evaluation of strategies in an emergent way of learning: Distance Education. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2012 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2014-10-25T02:14:21Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10183/104924 |
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv |
2236-7608 |
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv |
000932294 |
identifier_str_mv |
2236-7608 000932294 |
url |
http://hdl.handle.net/10183/104924 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv |
Sinergia. Revista do Instituto de Ciências Econômicas, Administrativas e Contábeis. Rio Grande, RS. Vol. 16, n. 1 (2012), p. 43-52 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFRGS instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
collection |
Repositório Institucional da UFRGS |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/1/000932294.pdf http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/2/000932294.pdf.txt http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/104924/3/000932294.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
f2a2dd8f941484c454986821d65b53d4 d44cf5a46e2efd50f82bfba81ec71128 a20a3d1fcfa7aadfc953cc42ebc4a88c |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1801224854300524544 |