Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hoehstein, Gilcimar
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Kemczinski, Avanilde, Gasparini, Isabela, Pimenta, Marcelo Soares
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFRGS
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10183/224955
Resumo: Adaptive Hypermedia Systems are systems that adapt themselves according to the user’s profile. They are used in distance learning environments to adapt teaching materials and navigation to the user´s learning preferences. These systems support the learning process in a personalized manner, and they can be adapted to the Cognitive Learning Style (CLS) of each individual. This paper presents a diagnostic tool to the student's CLS active x Reflective dimension of Felder and Silverman’s model based on user´s interaction with asynchronous communication tools.
id UFRGS-2_38a50743b00639def6b49233202ec917
oai_identifier_str oai:www.lume.ufrgs.br:10183/224955
network_acronym_str UFRGS-2
network_name_str Repositório Institucional da UFRGS
repository_id_str
spelling Hoehstein, GilcimarKemczinski, AvanildeGasparini, IsabelaPimenta, Marcelo Soares2021-08-03T04:31:13Z20111519-132Xhttp://hdl.handle.net/10183/224955000819496Adaptive Hypermedia Systems are systems that adapt themselves according to the user’s profile. They are used in distance learning environments to adapt teaching materials and navigation to the user´s learning preferences. These systems support the learning process in a personalized manner, and they can be adapted to the Cognitive Learning Style (CLS) of each individual. This paper presents a diagnostic tool to the student's CLS active x Reflective dimension of Felder and Silverman’s model based on user´s interaction with asynchronous communication tools.application/pdfporCadernos de informática. Porto Alegre. Vol. 6, n. 1 (maio 2011), p. 95-100Ambiente virtualDiagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSTEXT000819496.pdf.txt000819496.pdf.txtExtracted Texttext/plain31163http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/2/000819496.pdf.txtdfb1479c5236ae326b670ab7dacd6c48MD52ORIGINAL000819496.pdfTexto completoapplication/pdf342152http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/1/000819496.pdffcbca1f4f3400da8a4a2849269726c12MD5110183/2249552021-08-18 04:48:53.328185oai:www.lume.ufrgs.br:10183/224955Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2021-08-18T07:48:53Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
title Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
spellingShingle Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
Hoehstein, Gilcimar
Ambiente virtual
title_short Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
title_full Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
title_fullStr Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
title_full_unstemmed Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
title_sort Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
author Hoehstein, Gilcimar
author_facet Hoehstein, Gilcimar
Kemczinski, Avanilde
Gasparini, Isabela
Pimenta, Marcelo Soares
author_role author
author2 Kemczinski, Avanilde
Gasparini, Isabela
Pimenta, Marcelo Soares
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hoehstein, Gilcimar
Kemczinski, Avanilde
Gasparini, Isabela
Pimenta, Marcelo Soares
dc.subject.por.fl_str_mv Ambiente virtual
topic Ambiente virtual
description Adaptive Hypermedia Systems are systems that adapt themselves according to the user’s profile. They are used in distance learning environments to adapt teaching materials and navigation to the user´s learning preferences. These systems support the learning process in a personalized manner, and they can be adapted to the Cognitive Learning Style (CLS) of each individual. This paper presents a diagnostic tool to the student's CLS active x Reflective dimension of Felder and Silverman’s model based on user´s interaction with asynchronous communication tools.
publishDate 2011
dc.date.issued.fl_str_mv 2011
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2021-08-03T04:31:13Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10183/224955
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv 1519-132X
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv 000819496
identifier_str_mv 1519-132X
000819496
url http://hdl.handle.net/10183/224955
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv Cadernos de informática. Porto Alegre. Vol. 6, n. 1 (maio 2011), p. 95-100
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFRGS
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Repositório Institucional da UFRGS
collection Repositório Institucional da UFRGS
bitstream.url.fl_str_mv http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/2/000819496.pdf.txt
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/1/000819496.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv dfb1479c5236ae326b670ab7dacd6c48
fcbca1f4f3400da8a4a2849269726c12
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1801225029750358016