Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRGS |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10183/224955 |
Resumo: | Adaptive Hypermedia Systems are systems that adapt themselves according to the user’s profile. They are used in distance learning environments to adapt teaching materials and navigation to the user´s learning preferences. These systems support the learning process in a personalized manner, and they can be adapted to the Cognitive Learning Style (CLS) of each individual. This paper presents a diagnostic tool to the student's CLS active x Reflective dimension of Felder and Silverman’s model based on user´s interaction with asynchronous communication tools. |
id |
UFRGS-2_38a50743b00639def6b49233202ec917 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.lume.ufrgs.br:10183/224955 |
network_acronym_str |
UFRGS-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
repository_id_str |
|
spelling |
Hoehstein, GilcimarKemczinski, AvanildeGasparini, IsabelaPimenta, Marcelo Soares2021-08-03T04:31:13Z20111519-132Xhttp://hdl.handle.net/10183/224955000819496Adaptive Hypermedia Systems are systems that adapt themselves according to the user’s profile. They are used in distance learning environments to adapt teaching materials and navigation to the user´s learning preferences. These systems support the learning process in a personalized manner, and they can be adapted to the Cognitive Learning Style (CLS) of each individual. This paper presents a diagnostic tool to the student's CLS active x Reflective dimension of Felder and Silverman’s model based on user´s interaction with asynchronous communication tools.application/pdfporCadernos de informática. Porto Alegre. Vol. 6, n. 1 (maio 2011), p. 95-100Ambiente virtualDiagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSTEXT000819496.pdf.txt000819496.pdf.txtExtracted Texttext/plain31163http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/2/000819496.pdf.txtdfb1479c5236ae326b670ab7dacd6c48MD52ORIGINAL000819496.pdfTexto completoapplication/pdf342152http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/1/000819496.pdffcbca1f4f3400da8a4a2849269726c12MD5110183/2249552021-08-18 04:48:53.328185oai:www.lume.ufrgs.br:10183/224955Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2021-08-18T07:48:53Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
title |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
spellingShingle |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação Hoehstein, Gilcimar Ambiente virtual |
title_short |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
title_full |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
title_fullStr |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
title_full_unstemmed |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
title_sort |
Diagnóstico do estilo de aprendizagem do aluno a partir de ferramentas de comunicação |
author |
Hoehstein, Gilcimar |
author_facet |
Hoehstein, Gilcimar Kemczinski, Avanilde Gasparini, Isabela Pimenta, Marcelo Soares |
author_role |
author |
author2 |
Kemczinski, Avanilde Gasparini, Isabela Pimenta, Marcelo Soares |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hoehstein, Gilcimar Kemczinski, Avanilde Gasparini, Isabela Pimenta, Marcelo Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ambiente virtual |
topic |
Ambiente virtual |
description |
Adaptive Hypermedia Systems are systems that adapt themselves according to the user’s profile. They are used in distance learning environments to adapt teaching materials and navigation to the user´s learning preferences. These systems support the learning process in a personalized manner, and they can be adapted to the Cognitive Learning Style (CLS) of each individual. This paper presents a diagnostic tool to the student's CLS active x Reflective dimension of Felder and Silverman’s model based on user´s interaction with asynchronous communication tools. |
publishDate |
2011 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2011 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-08-03T04:31:13Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10183/224955 |
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv |
1519-132X |
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv |
000819496 |
identifier_str_mv |
1519-132X 000819496 |
url |
http://hdl.handle.net/10183/224955 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv |
Cadernos de informática. Porto Alegre. Vol. 6, n. 1 (maio 2011), p. 95-100 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFRGS instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
collection |
Repositório Institucional da UFRGS |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/2/000819496.pdf.txt http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/224955/1/000819496.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
dfb1479c5236ae326b670ab7dacd6c48 fcbca1f4f3400da8a4a2849269726c12 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1815447759755411456 |