Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRGS |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10183/183116 |
Resumo: | In the process of learning a foreign language, the individual must master a new phonetic discourse formation and its respective reception in that language, according to the “rules” of the intermediary system of paradigmatic units which are not similar to phonemes either of the first or the second system. These special units have a mixed character that differentiates them from a free variation. They can be called diaphonemes, if we understand that these units, which have a double character, become manifest in relation to the intermediary linguistic system and show themselves to be paradigmatic units. Nevertheless, in relation to the system of language that is studied, they show themselves to be syntagmatic units, and their variations are the realizations of the phonemes of the idiom in question. |
id |
UFRGS-2_61bc99a11ac404ef75fe4c396b3b86ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.lume.ufrgs.br:10183/183116 |
network_acronym_str |
UFRGS-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
repository_id_str |
|
spelling |
Lyubimova, Nina A.Castro, Tanira2018-10-04T02:35:57Z20040104-0588http://hdl.handle.net/10183/183116000448143In the process of learning a foreign language, the individual must master a new phonetic discourse formation and its respective reception in that language, according to the “rules” of the intermediary system of paradigmatic units which are not similar to phonemes either of the first or the second system. These special units have a mixed character that differentiates them from a free variation. They can be called diaphonemes, if we understand that these units, which have a double character, become manifest in relation to the intermediary linguistic system and show themselves to be paradigmatic units. Nevertheless, in relation to the system of language that is studied, they show themselves to be syntagmatic units, and their variations are the realizations of the phonemes of the idiom in question.application/pdfporRevista de estudos da linguagem. Belo Horizonte. Vol. 12, n. 2 (jul./dez. 2004), p. 505-513Língua estrangeiraAprendizagemInterpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LEinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSORIGINAL000448143.pdfTexto completoapplication/pdf63898http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/183116/1/000448143.pdf9d6b7fbaab91d0626c3d96024e4ddf09MD51TEXT000448143.pdf.txt000448143.pdf.txtExtracted Texttext/plain18586http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/183116/2/000448143.pdf.txt9a2acb2b6077dfc5f8817b59e1baef57MD52THUMBNAIL000448143.pdf.jpg000448143.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1604http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/183116/3/000448143.pdf.jpg4af3d57ca9afe6d4da775da229c6719eMD5310183/1831162023-04-27 03:33:28.40957oai:www.lume.ufrgs.br:10183/183116Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2023-04-27T06:33:28Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
title |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
spellingShingle |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE Lyubimova, Nina A. Língua estrangeira Aprendizagem |
title_short |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
title_full |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
title_fullStr |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
title_full_unstemmed |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
title_sort |
Interpretação fonológica e realização fonética durante o aprendizado de uma LE |
author |
Lyubimova, Nina A. |
author_facet |
Lyubimova, Nina A. Castro, Tanira |
author_role |
author |
author2 |
Castro, Tanira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lyubimova, Nina A. Castro, Tanira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Língua estrangeira Aprendizagem |
topic |
Língua estrangeira Aprendizagem |
description |
In the process of learning a foreign language, the individual must master a new phonetic discourse formation and its respective reception in that language, according to the “rules” of the intermediary system of paradigmatic units which are not similar to phonemes either of the first or the second system. These special units have a mixed character that differentiates them from a free variation. They can be called diaphonemes, if we understand that these units, which have a double character, become manifest in relation to the intermediary linguistic system and show themselves to be paradigmatic units. Nevertheless, in relation to the system of language that is studied, they show themselves to be syntagmatic units, and their variations are the realizations of the phonemes of the idiom in question. |
publishDate |
2004 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2004 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2018-10-04T02:35:57Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10183/183116 |
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv |
0104-0588 |
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv |
000448143 |
identifier_str_mv |
0104-0588 000448143 |
url |
http://hdl.handle.net/10183/183116 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv |
Revista de estudos da linguagem. Belo Horizonte. Vol. 12, n. 2 (jul./dez. 2004), p. 505-513 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFRGS instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
collection |
Repositório Institucional da UFRGS |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/183116/1/000448143.pdf http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/183116/2/000448143.pdf.txt http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/183116/3/000448143.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
9d6b7fbaab91d0626c3d96024e4ddf09 9a2acb2b6077dfc5f8817b59e1baef57 4af3d57ca9afe6d4da775da229c6719e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1801224953254641664 |