As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRGS |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10183/72980 |
Resumo: | The teaching of general chemistry involves both the choice and the organization of its concepts. Although College Teachers make their choices, frequently the text books play an important role in this selection. In the present project we intend to show what are Teachersf perceptions of conceptual organization and selection as well as their perceptions of how to teach general chemistry. This demonstration is carried out through the use of metaphors from new information technologies. |
id |
UFRGS-2_b7d91a37e2a700d8322b41a1927ffff0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.lume.ufrgs.br:10183/72980 |
network_acronym_str |
UFRGS-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
repository_id_str |
|
spelling |
Silva, Shirley Martim daEichler, Marcelo LeandroDel Pino, Jose Claudio2013-07-03T01:42:43Z20030100-4042http://hdl.handle.net/10183/72980000372300The teaching of general chemistry involves both the choice and the organization of its concepts. Although College Teachers make their choices, frequently the text books play an important role in this selection. In the present project we intend to show what are Teachersf perceptions of conceptual organization and selection as well as their perceptions of how to teach general chemistry. This demonstration is carried out through the use of metaphors from new information technologies.application/pdfporQuímica nova. São Paulo. Vol. 26, n. 4 (2003), p. 585-594Ensino de quimicaConceitos químicosEnsino superior : ProfessoresGeneral chemistry teachingConceptual organizationCollege teacherfs perceptionAs percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplinaThe perceptions of college teachers on the organization and selection of concepts in general chemistry info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSORIGINAL000372300.pdf000372300.pdfTexto completoapplication/pdf414274http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/1/000372300.pdf00e344e573e00a2c03aeae8db76d82adMD51TEXT000372300.pdf.txt000372300.pdf.txtExtracted Texttext/plain64822http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/2/000372300.pdf.txtcb49ee3a9df5efff1c855494be030842MD52THUMBNAIL000372300.pdf.jpg000372300.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1993http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/3/000372300.pdf.jpg150703771a48c50e74610b564f15516fMD5310183/729802018-10-15 08:06:01.629oai:www.lume.ufrgs.br:10183/72980Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2018-10-15T11:06:01Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
dc.title.alternative.en.fl_str_mv |
The perceptions of college teachers on the organization and selection of concepts in general chemistry |
title |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
spellingShingle |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina Silva, Shirley Martim da Ensino de quimica Conceitos químicos Ensino superior : Professores General chemistry teaching Conceptual organization College teacherfs perception |
title_short |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
title_full |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
title_fullStr |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
title_full_unstemmed |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
title_sort |
As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina |
author |
Silva, Shirley Martim da |
author_facet |
Silva, Shirley Martim da Eichler, Marcelo Leandro Del Pino, Jose Claudio |
author_role |
author |
author2 |
Eichler, Marcelo Leandro Del Pino, Jose Claudio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Shirley Martim da Eichler, Marcelo Leandro Del Pino, Jose Claudio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de quimica Conceitos químicos Ensino superior : Professores |
topic |
Ensino de quimica Conceitos químicos Ensino superior : Professores General chemistry teaching Conceptual organization College teacherfs perception |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
General chemistry teaching Conceptual organization College teacherfs perception |
description |
The teaching of general chemistry involves both the choice and the organization of its concepts. Although College Teachers make their choices, frequently the text books play an important role in this selection. In the present project we intend to show what are Teachersf perceptions of conceptual organization and selection as well as their perceptions of how to teach general chemistry. This demonstration is carried out through the use of metaphors from new information technologies. |
publishDate |
2003 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2003 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2013-07-03T01:42:43Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10183/72980 |
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv |
0100-4042 |
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv |
000372300 |
identifier_str_mv |
0100-4042 000372300 |
url |
http://hdl.handle.net/10183/72980 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv |
Química nova. São Paulo. Vol. 26, n. 4 (2003), p. 585-594 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFRGS instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFRGS |
collection |
Repositório Institucional da UFRGS |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/1/000372300.pdf http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/2/000372300.pdf.txt http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/3/000372300.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
00e344e573e00a2c03aeae8db76d82ad cb49ee3a9df5efff1c855494be030842 150703771a48c50e74610b564f15516f |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1801224794060881920 |