As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Shirley Martim da
Data de Publicação: 2003
Outros Autores: Eichler, Marcelo Leandro, Del Pino, Jose Claudio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFRGS
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10183/72980
Resumo: The teaching of general chemistry involves both the choice and the organization of its concepts. Although College Teachers make their choices, frequently the text books play an important role in this selection. In the present project we intend to show what are Teachersf perceptions of conceptual organization and selection as well as their perceptions of how to teach general chemistry. This demonstration is carried out through the use of metaphors from new information technologies.
id UFRGS-2_b7d91a37e2a700d8322b41a1927ffff0
oai_identifier_str oai:www.lume.ufrgs.br:10183/72980
network_acronym_str UFRGS-2
network_name_str Repositório Institucional da UFRGS
repository_id_str
spelling Silva, Shirley Martim daEichler, Marcelo LeandroDel Pino, Jose Claudio2013-07-03T01:42:43Z20030100-4042http://hdl.handle.net/10183/72980000372300The teaching of general chemistry involves both the choice and the organization of its concepts. Although College Teachers make their choices, frequently the text books play an important role in this selection. In the present project we intend to show what are Teachersf perceptions of conceptual organization and selection as well as their perceptions of how to teach general chemistry. This demonstration is carried out through the use of metaphors from new information technologies.application/pdfporQuímica nova. São Paulo. Vol. 26, n. 4 (2003), p. 585-594Ensino de quimicaConceitos químicosEnsino superior : ProfessoresGeneral chemistry teachingConceptual organizationCollege teacherfs perceptionAs percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplinaThe perceptions of college teachers on the organization and selection of concepts in general chemistry info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSORIGINAL000372300.pdf000372300.pdfTexto completoapplication/pdf414274http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/1/000372300.pdf00e344e573e00a2c03aeae8db76d82adMD51TEXT000372300.pdf.txt000372300.pdf.txtExtracted Texttext/plain64822http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/2/000372300.pdf.txtcb49ee3a9df5efff1c855494be030842MD52THUMBNAIL000372300.pdf.jpg000372300.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1993http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/3/000372300.pdf.jpg150703771a48c50e74610b564f15516fMD5310183/729802018-10-15 08:06:01.629oai:www.lume.ufrgs.br:10183/72980Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2018-10-15T11:06:01Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
dc.title.alternative.en.fl_str_mv The perceptions of college teachers on the organization and selection of concepts in general chemistry
title As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
spellingShingle As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
Silva, Shirley Martim da
Ensino de quimica
Conceitos químicos
Ensino superior : Professores
General chemistry teaching
Conceptual organization
College teacherfs perception
title_short As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
title_full As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
title_fullStr As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
title_full_unstemmed As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
title_sort As percepções dos professores de química geral sobre a seleção e a organização conceitual em sua disciplina
author Silva, Shirley Martim da
author_facet Silva, Shirley Martim da
Eichler, Marcelo Leandro
Del Pino, Jose Claudio
author_role author
author2 Eichler, Marcelo Leandro
Del Pino, Jose Claudio
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Shirley Martim da
Eichler, Marcelo Leandro
Del Pino, Jose Claudio
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de quimica
Conceitos químicos
Ensino superior : Professores
topic Ensino de quimica
Conceitos químicos
Ensino superior : Professores
General chemistry teaching
Conceptual organization
College teacherfs perception
dc.subject.eng.fl_str_mv General chemistry teaching
Conceptual organization
College teacherfs perception
description The teaching of general chemistry involves both the choice and the organization of its concepts. Although College Teachers make their choices, frequently the text books play an important role in this selection. In the present project we intend to show what are Teachersf perceptions of conceptual organization and selection as well as their perceptions of how to teach general chemistry. This demonstration is carried out through the use of metaphors from new information technologies.
publishDate 2003
dc.date.issued.fl_str_mv 2003
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2013-07-03T01:42:43Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10183/72980
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv 0100-4042
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv 000372300
identifier_str_mv 0100-4042
000372300
url http://hdl.handle.net/10183/72980
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv Química nova. São Paulo. Vol. 26, n. 4 (2003), p. 585-594
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFRGS
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Repositório Institucional da UFRGS
collection Repositório Institucional da UFRGS
bitstream.url.fl_str_mv http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/1/000372300.pdf
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/2/000372300.pdf.txt
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/72980/3/000372300.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 00e344e573e00a2c03aeae8db76d82ad
cb49ee3a9df5efff1c855494be030842
150703771a48c50e74610b564f15516f
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1801224794060881920