DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Braga, Raquel Rennó
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Cavalcanti, Juliana Veiga, Soares, Janaína Dória Líbano, Mesquita, Michelle Guiot, Messor, Daniel Fernandes, Teixeira, Mariana Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Saberes Plurais: Educação na saúde
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194
Resumo: Interprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study.
id UFRGS-32_d3788a30ea5842fad654b1494098b800
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/133194
network_acronym_str UFRGS-32
network_name_str Saberes Plurais: Educação na saúde
repository_id_str
spelling DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINICDESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS COLABORATIVAS EM ESTUDANTES QUE VIVENCIARAM O ACOLHIMENTO INTERPROFISSIONAL EM UMA CLÍNICA ESCOLAEducação InterprofissionalRelações InterprofissionaisPráticas Interdisciplinares Interprofessional Education Interprofessional RelationsInterdisciplinary PlacementInterprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study.A educação interprofissional tem sido adotada por encorajar o trabalho colaborativo em saúde, melhorando a qualidade dos serviços oferecidos e promovendo a aprendizagem entre os membros pertencentes a várias profissões da área da saúde. No presente estudo, analisou-se a percepção dos estudantes que participaram do acolhimento interprofissional oferecido aos usuários de uma clínica escola sobre o desenvolvimento de competências colaborativas e atuação interprofissional. Para esse fim, realizou-se um estudo descritivo com abordagem qualitativa no qual foi possível observar o favorecimento do desenvolvimento de competências colaborativas interprofissionais pelos estudantes que participaram do estudo.Editora da UFRGS2023-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/13319410.54909/sp.v7i2.133194Saberes Plurais; Vol. 7 No. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 7 n. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e1331942525-507X10.54909/sp.v7i2reponame:Saberes Plurais: Educação na saúdeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194/90471http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBraga, Raquel RennóCavalcanti, Juliana VeigaSoares, Janaína Dória LíbanoMesquita, Michelle GuiotMessor, Daniel FernandesTeixeira, Mariana Costa2024-01-10T20:46:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/133194Revistahttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/PUBhttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/oaisaberesplurais@ufrgs.br2525-507X2525-507Xopendoar:2024-01-10T20:46:08Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS COLABORATIVAS EM ESTUDANTES QUE VIVENCIARAM O ACOLHIMENTO INTERPROFISSIONAL EM UMA CLÍNICA ESCOLA
title DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
spellingShingle DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
Braga, Raquel Rennó
Educação Interprofissional
Relações Interprofissionais
Práticas Interdisciplinares
Interprofessional Education
Interprofessional Relations
Interdisciplinary Placement
title_short DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
title_full DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
title_fullStr DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
title_full_unstemmed DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
title_sort DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
author Braga, Raquel Rennó
author_facet Braga, Raquel Rennó
Cavalcanti, Juliana Veiga
Soares, Janaína Dória Líbano
Mesquita, Michelle Guiot
Messor, Daniel Fernandes
Teixeira, Mariana Costa
author_role author
author2 Cavalcanti, Juliana Veiga
Soares, Janaína Dória Líbano
Mesquita, Michelle Guiot
Messor, Daniel Fernandes
Teixeira, Mariana Costa
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Braga, Raquel Rennó
Cavalcanti, Juliana Veiga
Soares, Janaína Dória Líbano
Mesquita, Michelle Guiot
Messor, Daniel Fernandes
Teixeira, Mariana Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Interprofissional
Relações Interprofissionais
Práticas Interdisciplinares
Interprofessional Education
Interprofessional Relations
Interdisciplinary Placement
topic Educação Interprofissional
Relações Interprofissionais
Práticas Interdisciplinares
Interprofessional Education
Interprofessional Relations
Interdisciplinary Placement
description Interprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-10-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194
10.54909/sp.v7i2.133194
url https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194
identifier_str_mv 10.54909/sp.v7i2.133194
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194/90471
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Editora da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Saberes Plurais; Vol. 7 No. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194
Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194
Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 7 n. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194
2525-507X
10.54909/sp.v7i2
reponame:Saberes Plurais: Educação na saúde
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Saberes Plurais: Educação na saúde
collection Saberes Plurais: Educação na saúde
repository.name.fl_str_mv Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv saberesplurais@ufrgs.br
_version_ 1803388522790387712