DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Saberes Plurais: Educação na saúde |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194 |
Resumo: | Interprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study. |
id |
UFRGS-32_d3788a30ea5842fad654b1494098b800 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/133194 |
network_acronym_str |
UFRGS-32 |
network_name_str |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
repository_id_str |
|
spelling |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINICDESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS COLABORATIVAS EM ESTUDANTES QUE VIVENCIARAM O ACOLHIMENTO INTERPROFISSIONAL EM UMA CLÍNICA ESCOLAEducação InterprofissionalRelações InterprofissionaisPráticas Interdisciplinares Interprofessional Education Interprofessional RelationsInterdisciplinary PlacementInterprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study.A educação interprofissional tem sido adotada por encorajar o trabalho colaborativo em saúde, melhorando a qualidade dos serviços oferecidos e promovendo a aprendizagem entre os membros pertencentes a várias profissões da área da saúde. No presente estudo, analisou-se a percepção dos estudantes que participaram do acolhimento interprofissional oferecido aos usuários de uma clínica escola sobre o desenvolvimento de competências colaborativas e atuação interprofissional. Para esse fim, realizou-se um estudo descritivo com abordagem qualitativa no qual foi possível observar o favorecimento do desenvolvimento de competências colaborativas interprofissionais pelos estudantes que participaram do estudo.Editora da UFRGS2023-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/13319410.54909/sp.v7i2.133194Saberes Plurais; Vol. 7 No. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 7 n. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e1331942525-507X10.54909/sp.v7i2reponame:Saberes Plurais: Educação na saúdeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194/90471http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBraga, Raquel RennóCavalcanti, Juliana VeigaSoares, Janaína Dória LíbanoMesquita, Michelle GuiotMessor, Daniel FernandesTeixeira, Mariana Costa2024-01-10T20:46:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/133194Revistahttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/PUBhttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/oaisaberesplurais@ufrgs.br2525-507X2525-507Xopendoar:2024-01-10T20:46:08Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS COLABORATIVAS EM ESTUDANTES QUE VIVENCIARAM O ACOLHIMENTO INTERPROFISSIONAL EM UMA CLÍNICA ESCOLA |
title |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC |
spellingShingle |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC Braga, Raquel Rennó Educação Interprofissional Relações Interprofissionais Práticas Interdisciplinares Interprofessional Education Interprofessional Relations Interdisciplinary Placement |
title_short |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC |
title_full |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC |
title_fullStr |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC |
title_full_unstemmed |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC |
title_sort |
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC |
author |
Braga, Raquel Rennó |
author_facet |
Braga, Raquel Rennó Cavalcanti, Juliana Veiga Soares, Janaína Dória Líbano Mesquita, Michelle Guiot Messor, Daniel Fernandes Teixeira, Mariana Costa |
author_role |
author |
author2 |
Cavalcanti, Juliana Veiga Soares, Janaína Dória Líbano Mesquita, Michelle Guiot Messor, Daniel Fernandes Teixeira, Mariana Costa |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Braga, Raquel Rennó Cavalcanti, Juliana Veiga Soares, Janaína Dória Líbano Mesquita, Michelle Guiot Messor, Daniel Fernandes Teixeira, Mariana Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Interprofissional Relações Interprofissionais Práticas Interdisciplinares Interprofessional Education Interprofessional Relations Interdisciplinary Placement |
topic |
Educação Interprofissional Relações Interprofissionais Práticas Interdisciplinares Interprofessional Education Interprofessional Relations Interdisciplinary Placement |
description |
Interprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194 10.54909/sp.v7i2.133194 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194 |
identifier_str_mv |
10.54909/sp.v7i2.133194 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194/90471 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Saberes Plurais; Vol. 7 No. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194 Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194 Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 7 n. 2 (2023): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133194 2525-507X 10.54909/sp.v7i2 reponame:Saberes Plurais: Educação na saúde instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
collection |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
repository.name.fl_str_mv |
Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
saberesplurais@ufrgs.br |
_version_ |
1803388522790387712 |