Communication practices and cognitive development in cyberculture

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Fátima Regis
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Intexto (Porto Alegre)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/19806
Resumo: Cyberculture enhances communication practices which demands cognitive refinement. The present text exposes how cognitive sciences broadened the cognitive notion, including body, technical objects and social interactions in order to demonstrate: 1) Cognition doesn’t restrain itself to processes in the superior levels of human intellect, and 2) Media systems, instead of hinder cognitive abilities, activate several of them.
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spelling Communication practices and cognitive development in cyberculturePráctica de la comunicación y desarrollo cognitivo en la ciberculturaPráticas de comunicação e desenvolvimento cognitivo na ciberculturaTecnologias de Comunicação. Cognição. Cibercultura.Communication Technologies. Cognition. Cyberculture.Tecnologías de la Comunicación. Cognición. Cibercultura.Cyberculture enhances communication practices which demands cognitive refinement. The present text exposes how cognitive sciences broadened the cognitive notion, including body, technical objects and social interactions in order to demonstrate: 1) Cognition doesn’t restrain itself to processes in the superior levels of human intellect, and 2) Media systems, instead of hinder cognitive abilities, activate several of them.La cibercultura potencializa las prácticas de comunicación que requieren refinamiento cognitivo. El texto explica cómo las ciencias cognitivas han ampliado la noción de la cognición, incluyendo el cuerpo, los objetos técnicos y las interacciones sociales para demostrar que: 1) lo conocimiento no se limita a los casos de niveles más altos del intelecto humano y 2) el sistema de medios de comunicación, en vez de obstaculizar, tiene el potencial para activar las diferentes habilidades cognitivas.A cibercultura potencializa práticas de comunicação que exigem refinamento cognitivo. O texto expõe como as ciências cognitivas ampliaram a noção de cognição, incluindo corpo, objetos técnicos e interações sociais para demonstrar que: 1) a cognição não se reduz aos processos de níveis superiores do intelecto humano e 2) o sistema de mídias, em vez de embotar, tem potencial para ativar diferentes habilidades cognitivas.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2011-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literaturaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/19806Intexto; No. 25 (2011); 128-143Intexto; Núm. 25 (2011); 128-143Intexto; No. 25 (2011); 128-143Intexto; N. 25 (2011); 128-143Intexto; n. 25 (2011); 128-1431807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/19806/14485Copyright (c) 2011 Fátima Regis Oliveirahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Fátima Regis2023-11-24T17:23:11Zoai:seer.ufrgs.br:article/19806Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T17:23:11Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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