O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva Junior, Carlos Alberto
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: dos Santos Almeida, Luciana, Maria Netto Prados, Rosália
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informática na Educação: teoria & prática
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/125280
Resumo: This article deals with the offer of remedial classes through digital educational resources in professional education. The interest in the subject is justified, as it addresses an alternative for teachers who offer remedial classes, which may take place outside regular school hours. Based on the main concepts of professional education, digital educational resources and remedial studies, it aims to present an option for remedial classes, through the use of digital educational resources in educational professional institutions. The methodology is descriptive in nature, with a qualitative approach, on reports of experiences of two teachers who have offered remedial studies by means of materials developed in the configuration of courses, in the format of Web pages and the use of videos recorded by the teachers themselves. The main results obtained through the assessment activities are satisfactory with this sort of remedial classes in professional education.
id UFRGS-7_1545a129635969eb4fae35d8eef23e04
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/125280
network_acronym_str UFRGS-7
network_name_str Informática na Educação: teoria & prática
repository_id_str
spelling O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação ProfissionalThis article deals with the offer of remedial classes through digital educational resources in professional education. The interest in the subject is justified, as it addresses an alternative for teachers who offer remedial classes, which may take place outside regular school hours. Based on the main concepts of professional education, digital educational resources and remedial studies, it aims to present an option for remedial classes, through the use of digital educational resources in educational professional institutions. The methodology is descriptive in nature, with a qualitative approach, on reports of experiences of two teachers who have offered remedial studies by means of materials developed in the configuration of courses, in the format of Web pages and the use of videos recorded by the teachers themselves. The main results obtained through the assessment activities are satisfactory with this sort of remedial classes in professional education.O presente artigo trata da recuperação escolar, por meio de recursos educacionais digitais na educação profissional. Justifica-se o interesse pelo tema, por abordar uma alternativa de oferta de estudos paralelos pelos professores, que possam ocorrer fora do horário regular escolar. Fundamentado nos principais conceitos de educação profissional, de recursos educacionais digitais e de recuperação escolar, este artigo tem como objetivo, apresentar uma opção de recuperação paralela, por meio da oferta de recursos educacionais digitais para auxiliar os docentes em atividades de reforço ou recuperação escolar em instituições de ensino que atuam em educação profissional. A metodologia é de natureza descritiva, com abordagem qualitativa, sobre relatos de experiências de dois docentes que se baseiam na promoção de estudos de recuperação, por meio de materiais elaborados na configuração de cursos, com o formato de páginas da Web e na utilização de vídeos gravados pelo próprio docente. Os principais resultados obtidos nas atividades verificadoras de aprendizagem são satisfatórios nesta oferta de recuperação escolar na educação profissional.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2022-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/12528010.22456/1982-1654.125280Computers in education: theory & practice; Vol. 25 No. 1 (2022): Inclusão, Acessibilidade e Educação Ambiental em Meios Digitais; 106-114Informática na educação: teoria & prática; v. 25 n. 1 (2022): Inclusão, Acessibilidade e Educação Ambiental em Meios Digitais; 106-1141982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/125280/87126http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessda Silva Junior, Carlos Albertodos Santos Almeida, LucianaMaria Netto Prados, Rosália2022-12-22T09:50:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/125280Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2022-12-22T09:50:54Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
title O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
spellingShingle O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
da Silva Junior, Carlos Alberto
title_short O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
title_full O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
title_fullStr O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
title_full_unstemmed O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
title_sort O uso de Recursos Educacionais Digitais na Recuperação Paralela: Experiência na Educação Profissional
author da Silva Junior, Carlos Alberto
author_facet da Silva Junior, Carlos Alberto
dos Santos Almeida, Luciana
Maria Netto Prados, Rosália
author_role author
author2 dos Santos Almeida, Luciana
Maria Netto Prados, Rosália
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv da Silva Junior, Carlos Alberto
dos Santos Almeida, Luciana
Maria Netto Prados, Rosália
description This article deals with the offer of remedial classes through digital educational resources in professional education. The interest in the subject is justified, as it addresses an alternative for teachers who offer remedial classes, which may take place outside regular school hours. Based on the main concepts of professional education, digital educational resources and remedial studies, it aims to present an option for remedial classes, through the use of digital educational resources in educational professional institutions. The methodology is descriptive in nature, with a qualitative approach, on reports of experiences of two teachers who have offered remedial studies by means of materials developed in the configuration of courses, in the format of Web pages and the use of videos recorded by the teachers themselves. The main results obtained through the assessment activities are satisfactory with this sort of remedial classes in professional education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/125280
10.22456/1982-1654.125280
url https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/125280
identifier_str_mv 10.22456/1982-1654.125280
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/125280/87126
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Computers in education: theory & practice; Vol. 25 No. 1 (2022): Inclusão, Acessibilidade e Educação Ambiental em Meios Digitais; 106-114
Informática na educação: teoria & prática; v. 25 n. 1 (2022): Inclusão, Acessibilidade e Educação Ambiental em Meios Digitais; 106-114
1982-1654
1516-084X
reponame:Informática na Educação: teoria & prática
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Informática na Educação: teoria & prática
collection Informática na Educação: teoria & prática
repository.name.fl_str_mv Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revista@pgie.ufrgs.br
_version_ 1799766184259747840