O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informática na Educação: teoria & prática |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266 |
Resumo: | The present article makes as introdution to the state of the art of the Virtual Reality that it intends to establish the maximum of interactivity between the man and the machine, among man-man mediated by machine and among the man and the present objects in this synthetic universe. This way, the Reality Virtual improve the basic human capacities (understood herre as the system sensorial-motor associeted to the conscious and human unconscious) through the accomplishment of simulations of all the purposes. They are developed in this wor concepts, interactity levels and immension, mentioned some track devices and approached some of the contributions of the application of the Virtual Reality in the Education. |
id |
UFRGS-7_de5c4d6b19def7d87ffa455295896b26 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/6266 |
network_acronym_str |
UFRGS-7 |
network_name_str |
Informática na Educação: teoria & prática |
repository_id_str |
|
spelling |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUALespaço cibernéticoimersãointeratividadeThe present article makes as introdution to the state of the art of the Virtual Reality that it intends to establish the maximum of interactivity between the man and the machine, among man-man mediated by machine and among the man and the present objects in this synthetic universe. This way, the Reality Virtual improve the basic human capacities (understood herre as the system sensorial-motor associeted to the conscious and human unconscious) through the accomplishment of simulations of all the purposes. They are developed in this wor concepts, interactity levels and immension, mentioned some track devices and approached some of the contributions of the application of the Virtual Reality in the Education.O presente artigofaz uma introduçãoao estado da arte da Realidade Virtual que pretende estabelecero máximo de interatividadeentre o homem e a maquina, entre homem-homem mediado pela maquina e entre o homem e os objetos presentes neste universo sintético. Dessa forma, a Realidade Virtual potencializa as capacidades humanas básicas (entendidas aqui como o sistema sensório motor associado ao consciente e inconsciente humano) através da realização de simulações de todos os propósitos. São desenvolvidos neste trabalho conceitos, níveis de interatividade e imersão, citados alguns dispositivos de rastreamento e abordadas algumas das contribuições de aplicação da Realidade Virtual na Educação.Universidade Federal do Rio Grande do Sul1998-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/626610.22456/1982-1654.6266Computers in education: theory & practice; Vol. 1 No. 2 (1998): Educational InformaticInformática na educação: teoria & prática; v. 1 n. 2 (1998): Informática Educacional1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266/3734LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DEinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T12:58:41Zoai:seer.ufrgs.br:article/6266Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T12:58:41Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
title |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
spellingShingle |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE espaço cibernético imersão interatividade |
title_short |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
title_full |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
title_fullStr |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
title_full_unstemmed |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
title_sort |
O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL |
author |
LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE |
author_facet |
LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE |
dc.subject.por.fl_str_mv |
espaço cibernético imersão interatividade |
topic |
espaço cibernético imersão interatividade |
description |
The present article makes as introdution to the state of the art of the Virtual Reality that it intends to establish the maximum of interactivity between the man and the machine, among man-man mediated by machine and among the man and the present objects in this synthetic universe. This way, the Reality Virtual improve the basic human capacities (understood herre as the system sensorial-motor associeted to the conscious and human unconscious) through the accomplishment of simulations of all the purposes. They are developed in this wor concepts, interactity levels and immension, mentioned some track devices and approached some of the contributions of the application of the Virtual Reality in the Education. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-10-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266 10.22456/1982-1654.6266 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266 |
identifier_str_mv |
10.22456/1982-1654.6266 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266/3734 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Computers in education: theory & practice; Vol. 1 No. 2 (1998): Educational Informatic Informática na educação: teoria & prática; v. 1 n. 2 (1998): Informática Educacional 1982-1654 1516-084X reponame:Informática na Educação: teoria & prática instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Informática na Educação: teoria & prática |
collection |
Informática na Educação: teoria & prática |
repository.name.fl_str_mv |
Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista@pgie.ufrgs.br |
_version_ |
1799766181587976192 |