O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE
Data de Publicação: 1998
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informática na Educação: teoria & prática
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266
Resumo: The present article makes as introdution to the state of the art of the Virtual Reality that it intends to establish the maximum of interactivity between the man and the machine, among man-man mediated by machine and among the man and the present objects in this synthetic universe. This way, the Reality Virtual improve the basic human capacities (understood herre as the system sensorial-motor associeted to the conscious and human unconscious) through the accomplishment of simulations of all the purposes. They are developed in this wor concepts, interactity levels and immension, mentioned some track devices and approached some of the contributions of the application of the Virtual Reality in the Education.
id UFRGS-7_de5c4d6b19def7d87ffa455295896b26
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/6266
network_acronym_str UFRGS-7
network_name_str Informática na Educação: teoria & prática
repository_id_str
spelling O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUALespaço cibernéticoimersãointeratividadeThe present article makes as introdution to the state of the art of the Virtual Reality that it intends to establish the maximum of interactivity between the man and the machine, among man-man mediated by machine and among the man and the present objects in this synthetic universe. This way, the Reality Virtual improve the basic human capacities (understood herre as the system sensorial-motor associeted to the conscious and human unconscious) through the accomplishment of simulations of all the purposes. They are developed in this wor concepts, interactity levels and immension, mentioned some track devices and approached some of the contributions of the application of the Virtual Reality in the Education.O presente artigofaz uma introduçãoao estado da arte da Realidade Virtual que pretende estabelecero máximo de interatividadeentre o homem e a maquina, entre homem-homem mediado pela maquina e entre o homem e os objetos presentes neste universo sintético. Dessa forma, a Realidade Virtual potencializa as capacidades humanas básicas (entendidas aqui como o sistema sensório motor associado ao consciente e inconsciente humano) através da realização de simulações de todos os propósitos. São desenvolvidos neste trabalho conceitos, níveis de interatividade e imersão, citados alguns dispositivos de rastreamento e abordadas algumas das contribuições de aplicação da Realidade Virtual na Educação.Universidade Federal do Rio Grande do Sul1998-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/626610.22456/1982-1654.6266Computers in education: theory & practice; Vol. 1 No. 2 (1998): Educational InformaticInformática na educação: teoria & prática; v. 1 n. 2 (1998): Informática Educacional1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266/3734LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DEinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T12:58:41Zoai:seer.ufrgs.br:article/6266Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T12:58:41Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
title O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
spellingShingle O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE
espaço cibernético
imersão
interatividade
title_short O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
title_full O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
title_fullStr O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
title_full_unstemmed O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
title_sort O ESTADO DA ARTE DA REALIDDE VIRTUAL
author LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE
author_facet LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv LIMA, CLAUDIA REGINA UCHÔA DE
dc.subject.por.fl_str_mv espaço cibernético
imersão
interatividade
topic espaço cibernético
imersão
interatividade
description The present article makes as introdution to the state of the art of the Virtual Reality that it intends to establish the maximum of interactivity between the man and the machine, among man-man mediated by machine and among the man and the present objects in this synthetic universe. This way, the Reality Virtual improve the basic human capacities (understood herre as the system sensorial-motor associeted to the conscious and human unconscious) through the accomplishment of simulations of all the purposes. They are developed in this wor concepts, interactity levels and immension, mentioned some track devices and approached some of the contributions of the application of the Virtual Reality in the Education.
publishDate 1998
dc.date.none.fl_str_mv 1998-10-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266
10.22456/1982-1654.6266
url https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266
identifier_str_mv 10.22456/1982-1654.6266
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6266/3734
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Computers in education: theory & practice; Vol. 1 No. 2 (1998): Educational Informatic
Informática na educação: teoria & prática; v. 1 n. 2 (1998): Informática Educacional
1982-1654
1516-084X
reponame:Informática na Educação: teoria & prática
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Informática na Educação: teoria & prática
collection Informática na Educação: teoria & prática
repository.name.fl_str_mv Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revista@pgie.ufrgs.br
_version_ 1799766181587976192