Models and stages for information management: a systematic literature review

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dutra, Frederico Giffoni de Carvalho
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/121136
Resumo: Case study at Companhia Energética of Minas Gerais regarding the procedures adopted for information management and brand monitoring on social media. Data collection was done through a structured interview, carried out based on a script of questions with the members of Companhia Energética of Minas Gerais communication team responsible for monitoring activities on social media. After applying Dutra´s information management model, from 2020, to the company's reality, the results pointed to the need for improvement in the stages of dissemination and evaluation of the information management process, combined with a culture of information sharing, learning and continuous monitoring of indicators and metrics.
id UFRGS-8_000decea32c6be71d85ea9e207f7717d
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/121136
network_acronym_str UFRGS-8
network_name_str Em Questão (Online)
repository_id_str
spelling Models and stages for information management: a systematic literature reviewGestão da informação e monitoramento da marca em mídias sociais: um estudo na Companhia Energética de Minas Geraisgestão da informaçãomonitoramentomídias sociaisempresas públicasCEMIG information managementmonitoringsocial midiapublic companyCEMIG Case study at Companhia Energética of Minas Gerais regarding the procedures adopted for information management and brand monitoring on social media. Data collection was done through a structured interview, carried out based on a script of questions with the members of Companhia Energética of Minas Gerais communication team responsible for monitoring activities on social media. After applying Dutra´s information management model, from 2020, to the company's reality, the results pointed to the need for improvement in the stages of dissemination and evaluation of the information management process, combined with a culture of information sharing, learning and continuous monitoring of indicators and metrics.Estudo de caso na Companhia Energética de Minas Gerais referente aos procedimentos adotados para a gestão da informação e monitoramento da marca nas mídias sociais. A coleta de dados se deu por meio de entrevista estruturada, realizada a partir de um roteiro de perguntas com os integrantes da equipe de comunicação da Companhia Energética de Minas Gerais responsáveis pela atividade de monitoramento em mídias sociais. Após a aplicação do modelo de gestão da informação de Dutra, de 2020, à realidade da empresa, os resultados apontaram necessidades de melhoria nas etapas de disseminação e avaliação do processo de gestão da informação, aliada uma cultura de compartilhamento de informações, aprendizado e acompanhamento contínuo de indicadores e métricas.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2022-09-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/12113610.19132/1808-5245284.121136Em Questão; v.28, n.4, out./dez. 2022; 121136Em Questão; v.28, n.4, out./dez. 2022; 121136Em Questão; v.28, n.4, out./dez. 2022; 1211361808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/121136/85751Copyright (c) 2022 Frederico Giffoni de Carvalho Dutrahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDutra, Frederico Giffoni de Carvalho2023-04-17T14:38:19Zoai:seer.ufrgs.br:article/121136Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-04-17T14:38:19Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Models and stages for information management: a systematic literature review
Gestão da informação e monitoramento da marca em mídias sociais: um estudo na Companhia Energética de Minas Gerais
title Models and stages for information management: a systematic literature review
spellingShingle Models and stages for information management: a systematic literature review
Dutra, Frederico Giffoni de Carvalho
gestão da informação
monitoramento
mídias sociais
empresas públicas
CEMIG
information management
monitoring
social midia
public company
CEMIG
title_short Models and stages for information management: a systematic literature review
title_full Models and stages for information management: a systematic literature review
title_fullStr Models and stages for information management: a systematic literature review
title_full_unstemmed Models and stages for information management: a systematic literature review
title_sort Models and stages for information management: a systematic literature review
author Dutra, Frederico Giffoni de Carvalho
author_facet Dutra, Frederico Giffoni de Carvalho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dutra, Frederico Giffoni de Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv gestão da informação
monitoramento
mídias sociais
empresas públicas
CEMIG
information management
monitoring
social midia
public company
CEMIG
topic gestão da informação
monitoramento
mídias sociais
empresas públicas
CEMIG
information management
monitoring
social midia
public company
CEMIG
description Case study at Companhia Energética of Minas Gerais regarding the procedures adopted for information management and brand monitoring on social media. Data collection was done through a structured interview, carried out based on a script of questions with the members of Companhia Energética of Minas Gerais communication team responsible for monitoring activities on social media. After applying Dutra´s information management model, from 2020, to the company's reality, the results pointed to the need for improvement in the stages of dissemination and evaluation of the information management process, combined with a culture of information sharing, learning and continuous monitoring of indicators and metrics.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/121136
10.19132/1808-5245284.121136
url https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/121136
identifier_str_mv 10.19132/1808-5245284.121136
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/121136/85751
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Frederico Giffoni de Carvalho Dutra
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Frederico Giffoni de Carvalho Dutra
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
dc.source.none.fl_str_mv Em Questão; v.28, n.4, out./dez. 2022; 121136
Em Questão; v.28, n.4, out./dez. 2022; 121136
Em Questão; v.28, n.4, out./dez. 2022; 121136
1808-5245
1807-8893
reponame:Em Questão (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Em Questão (Online)
collection Em Questão (Online)
repository.name.fl_str_mv Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br
_version_ 1789438636693913600