Study on how to authors of articles in journals sciences communication verbalize their objects of study by keywords
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/9989 |
Resumo: | This study is the analysis of keywords found in the articles published in the Brazilian and Portuguese participating Portal Univerciência.org - Open Access Journals in Communication Sciences. We start with the occurrence and frequency of keywords used by the authors and editors with a view to map features and forms of expression relating to the objects of their studies. The results allowed a better understanding of the area and the difficulties in building criteria to guide the insertion of keywords to present an interdisciplinary context of hybrid vocabularies and far between. KEYWORDS: Assigning keywords. Communication sciences. |
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Study on how to authors of articles in journals sciences communication verbalize their objects of study by keywordsEstudio sobre como los autores de artículos en revistas de las Ciencias de la Comunicación verbalizan sus objetos de estudio al definir las palabras claveEstudo sobre como autores de artigos de revistas de Ciências da Comunicação verbalizam seus objetos de estudos em termos de palavras-chaveAssigning keywords. Communication sciences. Knowledge representation.Atribuição de palavras-chave. Ciências da Comunicação. Representação do conhecimento.Asignación de palabras clave. Ciencias de la Comunicación. Representación del conocimiento.This study is the analysis of keywords found in the articles published in the Brazilian and Portuguese participating Portal Univerciência.org - Open Access Journals in Communication Sciences. We start with the occurrence and frequency of keywords used by the authors and editors with a view to map features and forms of expression relating to the objects of their studies. The results allowed a better understanding of the area and the difficulties in building criteria to guide the insertion of keywords to present an interdisciplinary context of hybrid vocabularies and far between. KEYWORDS: Assigning keywords. Communication sciences.Este estudio haz un análisis de las palabras clave encontradas en los artículos de las revistas brasileñas y portuguesas que hacen parte del Portal Univerciencia – Revistas de Acceso Abierto en Ciencias de la Comunicación. Empieza con la ocurrencia y la frecuencia de las palabras clave empleadas por los respectivos autores y editores con el intento de mapear características y maneras de expresar sus objetos de estudio. Los resultados han permitido una mejor comprensión del área y de las dificultades en la construcción de criterios para orientar a la inserción de palabras clave, por tratarse de un contexto interdisciplinario entre vocabularios híbridos y distantes entre sí.Este estudo faz a análise das palavras-chave encontradas nos artigos publicados nas revistas brasileiras e portuguesas que participam do Portal Univerciência.org - Revistas de Acesso Aberto em Ciências da Comunicação. Partimos da ocorrência e frequ- ência das palavras-chave empregadas pelos respectivos autores e editores na perspectiva de mapear características e formas de expressão referentes aos objetos de seus estudos. Os resultados possibilitaram uma melhor compreensão da área e das dificuldades na construção de parâmetros que orientem à inserção de palavras-chave, por apresentar um contexto interdisciplinar de vocabulários híbridos e distantes entre si.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2010-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/9989Em Questão; Vol. 15 No. 2 (2009); 151-167Em Questão; Vol. 15 Núm. 2 (2009); 151-167Em Questão; v. 15 n. 2 (2009); 151-1671808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/9989/7375Copyright (c) 2010 Sueli Mara Soares Pinto Ferreira, Maria Helena Morais, Marcos Mucheroni, Josefina Perezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Sueli Mara Soares PintoMorais, Maria HelenaMucheroni, MarcosPerez, Josefina2023-11-17T20:14:37Zoai:seer.ufrgs.br:article/9989Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T20:14:37Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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