An advertising that has evolved with women? A reception study on gender representation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hastenpflug Wottrich, Laura
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Noal Cassol, Maria Cândida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/26864
Resumo: This paper aims to understand the role of advertising in the construction and consolidation of women’s representations. Through the lens of reception studies in conjunction with theories about gender, it was studied how adult women appropriate the gender representations conveyed in the campaign “Mulheres Evoluídas” by Bombril. The methodology, qualitative, exploratory research merges with a questionnaire and conducting a focus group with six women. The results explain that the receptors understand the strategies involved in advertising and does not fully identify with the women’s representations studied in the campaign
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spelling An advertising that has evolved with women? A reception study on gender representationA publicidade que evoluiu com as mulheres? Um estudo de recepção sobre as representações de gêneroPublicidade. Gênero. Recepção. Representações do feminino.O papel da publcidade na construção e consolidação das representaçõs do gênero feminoAdvertising. Gender. Reception. Representations of women.This paper aims to understand the role of advertising in the construction and consolidation of women’s representations. Through the lens of reception studies in conjunction with theories about gender, it was studied how adult women appropriate the gender representations conveyed in the campaign “Mulheres Evoluídas” by Bombril. The methodology, qualitative, exploratory research merges with a questionnaire and conducting a focus group with six women. The results explain that the receptors understand the strategies involved in advertising and does not fully identify with the women’s representations studied in the campaignA pesquisa visa compreender o papel da publicidade na construção e consolidação das representações do gênero feminino. Através da ótica dos estudos de recepção, em articulação com as teorizações sobre gênero, foi investigado como mulheres adultas se apropriam das representações de gênero veiculadas na campanha “Mulheres Evoluídas” da marca Bombril. A metodologia utilizada, de caráter qualitativo, mescla pesquisa exploratória com aplicação de um formulário e realização de grupo focal com seis mulheres. Os resultados explicitam que as receptoras percebem as estratégias implicadas na publicidade e não se identificam completamente com as representações do feminino na campanha estudada.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2012-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/26864Em Questão; Vol. 18 No. 2 (2012); 229-244Em Questão; Vol. 18 Núm. 2 (2012); 229-244Em Questão; v. 18 n. 2 (2012); 229-2441808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/26864/23679Copyright (c) 2012 Laura Hastenpflug Wottrich, Maria Cândida Noal Cassolhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHastenpflug Wottrich, LauraNoal Cassol, Maria Cândida2023-11-17T19:20:11Zoai:seer.ufrgs.br:article/26864Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T19:20:11Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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