Childhood, Gender and Sexuality
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48688 |
Resumo: | The article discusses gender and sexuality representations available in pedagogical journals and books widely known inPorto Alegre, at the first half of the 20th century. T hese books and journals were directed towards boys and girls education, by giving advice and setting prescriptive norms abouttheir behavior and ways of conducting their future lives. My study is based on the contributions of Women's Studies, especially those derived from poststructuralist'sviews. |
id |
UFRGS-9_2117d5d1ae025913c4b45c7df7c5904f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/48688 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Childhood, Gender and SexualityInfância, Gênero e SexualidadeGender. Sexuality. Childhood.Gênero. Sexualidade. Infância.The article discusses gender and sexuality representations available in pedagogical journals and books widely known inPorto Alegre, at the first half of the 20th century. T hese books and journals were directed towards boys and girls education, by giving advice and setting prescriptive norms abouttheir behavior and ways of conducting their future lives. My study is based on the contributions of Women's Studies, especially those derived from poststructuralist'sviews.Este artigo discute as representações degênero e sexualidade extraídas de revistas pedagógicas e de alguns livros que circulavamem Porto Alegre na primeira metade do século XX, os quais objetivam a formaçãode meninos e meninas, através de conselhos e prescrições de como deveriam se comportare conduzir suas vidas. Valho-me neste trabalho das contribuições dos EstudosFeministas, numa perspectiva pós-estruturalista de análise.FACED - UFRGS2014-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48688Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 25 No. 1 (2000)Educação & Realidade; v. 25 n. 1 (2000)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48688/30332Felipe, Janeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-10-10T18:08:38Zoai:seer.ufrgs.br:article/48688Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2014-10-10T18:08:38Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Childhood, Gender and Sexuality Infância, Gênero e Sexualidade |
title |
Childhood, Gender and Sexuality |
spellingShingle |
Childhood, Gender and Sexuality Felipe, Jane Gender. Sexuality. Childhood. Gênero. Sexualidade. Infância. |
title_short |
Childhood, Gender and Sexuality |
title_full |
Childhood, Gender and Sexuality |
title_fullStr |
Childhood, Gender and Sexuality |
title_full_unstemmed |
Childhood, Gender and Sexuality |
title_sort |
Childhood, Gender and Sexuality |
author |
Felipe, Jane |
author_facet |
Felipe, Jane |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Felipe, Jane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gender. Sexuality. Childhood. Gênero. Sexualidade. Infância. |
topic |
Gender. Sexuality. Childhood. Gênero. Sexualidade. Infância. |
description |
The article discusses gender and sexuality representations available in pedagogical journals and books widely known inPorto Alegre, at the first half of the 20th century. T hese books and journals were directed towards boys and girls education, by giving advice and setting prescriptive norms abouttheir behavior and ways of conducting their future lives. My study is based on the contributions of Women's Studies, especially those derived from poststructuralist'sviews. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48688 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48688 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48688/30332 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 25 No. 1 (2000) Educação & Realidade; v. 25 n. 1 (2000) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986208575488 |