Impact of PARFOR on Public Elementary Schools
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417 |
Resumo: | This study assesses the impact of the Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica (PARFOR) in public schools. Operationally, the universe of PARFOR was reduced to Pedagogia courses and, its results, to the elementary school. The differences in differences (DD) method was used to assess whether there was an increase in the number of pedagogos, working in the benefited public schools, as well as an improvement in the Índice de Desenvolvimento da Educação Básica (IDEB) of those same schools. The results showed that PARFOR promoted a small increase in the number of pedagogos in school units, but about IDEB, the results were not conclusive. |
id |
UFRGS-9_3f6e5b241963bdb9e478abac2aaf544f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/106417 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Impact of PARFOR on Public Elementary SchoolsImpacto do Parfor nas Escolas Públicas do Ensino FundamentalParforFormação de ProfessoresAvaliação de ImpactoDiferenças em Diferenças.PARFORTeacher EducationImpact AssessmentDifferences in Differences.This study assesses the impact of the Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica (PARFOR) in public schools. Operationally, the universe of PARFOR was reduced to Pedagogia courses and, its results, to the elementary school. The differences in differences (DD) method was used to assess whether there was an increase in the number of pedagogos, working in the benefited public schools, as well as an improvement in the Índice de Desenvolvimento da Educação Básica (IDEB) of those same schools. The results showed that PARFOR promoted a small increase in the number of pedagogos in school units, but about IDEB, the results were not conclusive.Este estudo avalia o impacto do Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica (Parfor) nas escolas públicas. Operacionalmente, reduziu-se o universo do Parfor aos cursos de Pedagogia e, seus resultados, aos anos iniciais do ensino fundamental. Utilizou-se o método diferenças em diferenças (DD) para avaliar se houve aumento no número de pedagogos em atuação nas escolas públicas beneficiadas, bem como melhoria no Índice de Desenvolvimento da Educação Básica (Ideb) dessas mesmas escolas. Os resultados apontaram que o Parfor promoveu um pequeno aumento na quantidade de pedagogos nas unidades escolares, mas no que se refere ao Ideb os resultados não foram conclusivos.FACED - UFRGS2021-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 46 No. 2 (2021)Educação & Realidade; v. 46 n. 2 (2021)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417/64325https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417/64327Copyright (c) 2021 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Valdinei Costa2021-09-23T04:11:55Zoai:seer.ufrgs.br:article/106417Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-09-23T04:11:55Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools Impacto do Parfor nas Escolas Públicas do Ensino Fundamental |
title |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools |
spellingShingle |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools Souza, Valdinei Costa Parfor Formação de Professores Avaliação de Impacto Diferenças em Diferenças. PARFOR Teacher Education Impact Assessment Differences in Differences. |
title_short |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools |
title_full |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools |
title_fullStr |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools |
title_full_unstemmed |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools |
title_sort |
Impact of PARFOR on Public Elementary Schools |
author |
Souza, Valdinei Costa |
author_facet |
Souza, Valdinei Costa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Valdinei Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Parfor Formação de Professores Avaliação de Impacto Diferenças em Diferenças. PARFOR Teacher Education Impact Assessment Differences in Differences. |
topic |
Parfor Formação de Professores Avaliação de Impacto Diferenças em Diferenças. PARFOR Teacher Education Impact Assessment Differences in Differences. |
description |
This study assesses the impact of the Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica (PARFOR) in public schools. Operationally, the universe of PARFOR was reduced to Pedagogia courses and, its results, to the elementary school. The differences in differences (DD) method was used to assess whether there was an increase in the number of pedagogos, working in the benefited public schools, as well as an improvement in the Índice de Desenvolvimento da Educação Básica (IDEB) of those same schools. The results showed that PARFOR promoted a small increase in the number of pedagogos in school units, but about IDEB, the results were not conclusive. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417/64325 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106417/64327 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 46 No. 2 (2021) Educação & Realidade; v. 46 n. 2 (2021) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988757663744 |