The national curricular parameters under analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreira, Antônio Flávio Barbosa
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637
Resumo: The study discusses the definition of national curricular parameters to the elementary school. It challenges the conception and the elaboration process of these parameters and attempts to identify the multiculturalism approach which informs the proposal. It argues that the experiences of oppressed groups have to be valued and considered during the process of organizing schooling.
id UFRGS-9_6bedfbe7662f49915f3038db7f40f011
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/71637
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling The national curricular parameters under analysisOs parâmetros curriculares nacionais em questãocurrículocurrículo nacionalpolítica educacionalmulticulturalismocurriculumnational curriculumeducational policymulticulturalismThe study discusses the definition of national curricular parameters to the elementary school. It challenges the conception and the elaboration process of these parameters and attempts to identify the multiculturalism approach which informs the proposal. It argues that the experiences of oppressed groups have to be valued and considered during the process of organizing schooling.O trabalho discute a definição de Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) para o ensino fundamental. Problematiza a concepção e a elaboração desses Parâmetros, procurando, também, identificar o enfoque de multiculturalismo que informa a proposta. Defende que se valorizem e se considerem, na organização do processo de escolarização, as expressões e as vivências de grupos oprimidos.FACED - UFRGS2017-03-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 21 No. 1 (1996)Educação & Realidade; v. 21 n. 1 (1996)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637/40634Copyright (c) 2017 Editoria Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Antônio Flávio Barbosa2017-03-03T20:35:37Zoai:seer.ufrgs.br:article/71637Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-03-03T20:35:37Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The national curricular parameters under analysis
Os parâmetros curriculares nacionais em questão
title The national curricular parameters under analysis
spellingShingle The national curricular parameters under analysis
Moreira, Antônio Flávio Barbosa
currículo
currículo nacional
política educacional
multiculturalismo
curriculum
national curriculum
educational policy
multiculturalism
title_short The national curricular parameters under analysis
title_full The national curricular parameters under analysis
title_fullStr The national curricular parameters under analysis
title_full_unstemmed The national curricular parameters under analysis
title_sort The national curricular parameters under analysis
author Moreira, Antônio Flávio Barbosa
author_facet Moreira, Antônio Flávio Barbosa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreira, Antônio Flávio Barbosa
dc.subject.por.fl_str_mv currículo
currículo nacional
política educacional
multiculturalismo
curriculum
national curriculum
educational policy
multiculturalism
topic currículo
currículo nacional
política educacional
multiculturalismo
curriculum
national curriculum
educational policy
multiculturalism
description The study discusses the definition of national curricular parameters to the elementary school. It challenges the conception and the elaboration process of these parameters and attempts to identify the multiculturalism approach which informs the proposal. It argues that the experiences of oppressed groups have to be valued and considered during the process of organizing schooling.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-03-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637/40634
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Editoria Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Editoria Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 21 No. 1 (1996)
Educação & Realidade; v. 21 n. 1 (1996)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766987678679040