The national curricular parameters under analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637 |
Resumo: | The study discusses the definition of national curricular parameters to the elementary school. It challenges the conception and the elaboration process of these parameters and attempts to identify the multiculturalism approach which informs the proposal. It argues that the experiences of oppressed groups have to be valued and considered during the process of organizing schooling. |
id |
UFRGS-9_6bedfbe7662f49915f3038db7f40f011 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/71637 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
The national curricular parameters under analysisOs parâmetros curriculares nacionais em questãocurrículocurrículo nacionalpolítica educacionalmulticulturalismocurriculumnational curriculumeducational policymulticulturalismThe study discusses the definition of national curricular parameters to the elementary school. It challenges the conception and the elaboration process of these parameters and attempts to identify the multiculturalism approach which informs the proposal. It argues that the experiences of oppressed groups have to be valued and considered during the process of organizing schooling.O trabalho discute a definição de Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) para o ensino fundamental. Problematiza a concepção e a elaboração desses Parâmetros, procurando, também, identificar o enfoque de multiculturalismo que informa a proposta. Defende que se valorizem e se considerem, na organização do processo de escolarização, as expressões e as vivências de grupos oprimidos.FACED - UFRGS2017-03-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 21 No. 1 (1996)Educação & Realidade; v. 21 n. 1 (1996)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637/40634Copyright (c) 2017 Editoria Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Antônio Flávio Barbosa2017-03-03T20:35:37Zoai:seer.ufrgs.br:article/71637Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-03-03T20:35:37Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The national curricular parameters under analysis Os parâmetros curriculares nacionais em questão |
title |
The national curricular parameters under analysis |
spellingShingle |
The national curricular parameters under analysis Moreira, Antônio Flávio Barbosa currículo currículo nacional política educacional multiculturalismo curriculum national curriculum educational policy multiculturalism |
title_short |
The national curricular parameters under analysis |
title_full |
The national curricular parameters under analysis |
title_fullStr |
The national curricular parameters under analysis |
title_full_unstemmed |
The national curricular parameters under analysis |
title_sort |
The national curricular parameters under analysis |
author |
Moreira, Antônio Flávio Barbosa |
author_facet |
Moreira, Antônio Flávio Barbosa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreira, Antônio Flávio Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
currículo currículo nacional política educacional multiculturalismo curriculum national curriculum educational policy multiculturalism |
topic |
currículo currículo nacional política educacional multiculturalismo curriculum national curriculum educational policy multiculturalism |
description |
The study discusses the definition of national curricular parameters to the elementary school. It challenges the conception and the elaboration process of these parameters and attempts to identify the multiculturalism approach which informs the proposal. It argues that the experiences of oppressed groups have to be valued and considered during the process of organizing schooling. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71637/40634 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Editoria Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Editoria Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 21 No. 1 (1996) Educação & Realidade; v. 21 n. 1 (1996) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987678679040 |