The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660 |
Resumo: | This paper refers to the state of knowledge of scientific productions on subjects of YAE in Brazil. The research problem was: What are the main theoretical and methodological foundations present in the productions resulting from research in the field of Youth and Adult Education in Brazil that deal with student subjects? We used the following descriptors for data collection: subjects + YAE, identity +YAE, and sociability + YAE. The analysis of 13 articles showed the interdisciplinary nature of the studies, the predominance of qualitative research, and the theoretical diversity that underlies this field of investigation. Given the limited number of publications, we perceived the importance of exploring this area of research and knowledge production. |
id |
UFRGS-9_80b9bfab727b36bb79ede29aec78f590 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/96660 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education ResearchOs Sujeitos da EJA nas Pesquisas em Educação de Jovens e AdultosYouth and Adult EducationSubjects of EducationDiversity.Educação de Jovens e AdultosSujeitos da EducaçãoDiversidade.This paper refers to the state of knowledge of scientific productions on subjects of YAE in Brazil. The research problem was: What are the main theoretical and methodological foundations present in the productions resulting from research in the field of Youth and Adult Education in Brazil that deal with student subjects? We used the following descriptors for data collection: subjects + YAE, identity +YAE, and sociability + YAE. The analysis of 13 articles showed the interdisciplinary nature of the studies, the predominance of qualitative research, and the theoretical diversity that underlies this field of investigation. Given the limited number of publications, we perceived the importance of exploring this area of research and knowledge production.O trabalho refere-se ao estado do conhecimento das produções científicas sobre sujeitos da EJA no Brasil. O problema de pesquisa foi: quais os principais fundamentos teórico-metodológicos presentes nas produções resultantes das pesquisas no campo da Educação de Jovens e Adultos no Brasil que versam sobre os sujeitos estudantes? A coleta de dados utilizou os descritores: sujeitos+EJA, identidade+EJA e sociabilidade+EJA. A análise dos 13 artigos localizados evidenciou: o caráter interdisciplinar dos estudos; a predominância de pesquisas qualitativas; a diversidade teórica que fundamenta esse campo de investigação. Diante do restrito número de publicações, percebeu-se a importância de explorar essa área de pesquisa e produção do conhecimento.FACED - UFRGS2020-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 2 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 2 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660/57495https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660/57497Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Pollyana dosSilva, Gabriela da2020-07-02T23:22:48Zoai:seer.ufrgs.br:article/96660Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2020-07-02T23:22:48Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research Os Sujeitos da EJA nas Pesquisas em Educação de Jovens e Adultos |
title |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research |
spellingShingle |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research Santos, Pollyana dos Youth and Adult Education Subjects of Education Diversity. Educação de Jovens e Adultos Sujeitos da Educação Diversidade. |
title_short |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research |
title_full |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research |
title_fullStr |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research |
title_full_unstemmed |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research |
title_sort |
The Subjects of YAE in Youth and Adult Education Research |
author |
Santos, Pollyana dos |
author_facet |
Santos, Pollyana dos Silva, Gabriela da |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Gabriela da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Pollyana dos Silva, Gabriela da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Youth and Adult Education Subjects of Education Diversity. Educação de Jovens e Adultos Sujeitos da Educação Diversidade. |
topic |
Youth and Adult Education Subjects of Education Diversity. Educação de Jovens e Adultos Sujeitos da Educação Diversidade. |
description |
This paper refers to the state of knowledge of scientific productions on subjects of YAE in Brazil. The research problem was: What are the main theoretical and methodological foundations present in the productions resulting from research in the field of Youth and Adult Education in Brazil that deal with student subjects? We used the following descriptors for data collection: subjects + YAE, identity +YAE, and sociability + YAE. The analysis of 13 articles showed the interdisciplinary nature of the studies, the predominance of qualitative research, and the theoretical diversity that underlies this field of investigation. Given the limited number of publications, we perceived the importance of exploring this area of research and knowledge production. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660/57495 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96660/57497 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 2 (2020) Educação & Realidade; v. 45 n. 2 (2020) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988695797760 |