Follow-up and Evaluation of/in the State Plans of Education 2001-2010

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Donaldo Bello de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Menezes, Janaína Specht da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50693
Resumo: This article aims to analyze the prediction of follow-up and evaluation of the State Plans of Education approved by the State Legislative Power, in the validity period of the PNE 2001-2010, in order to contribute to the challenges to its adequacy to the new PNE 2014-2024. In a general conclusion, it is postulated that the prediction of these actions is marked by unintelligibility and omissions, putting in doubt the reliability of the strategic importance of follow-up and evaluation processes, declared in these state plans and, as a consequence, its own local effectiveness.
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spelling Follow-up and Evaluation of/in the State Plans of Education 2001-2010Acompanhamento e Avaliação dos/nos Planos Estaduais de Educação 2001-2010National Plan of Education (PNE). State Plan of Education (PEE). Education Follow-up. Social Control of Education. Public Policies Evaluation.Plano Nacional de Educação (PNE). Plano Estadual de Educação (PEE). Acompanhamento da Educação. Controle social da Educação. Avaliação de Políticas Públicas.This article aims to analyze the prediction of follow-up and evaluation of the State Plans of Education approved by the State Legislative Power, in the validity period of the PNE 2001-2010, in order to contribute to the challenges to its adequacy to the new PNE 2014-2024. In a general conclusion, it is postulated that the prediction of these actions is marked by unintelligibility and omissions, putting in doubt the reliability of the strategic importance of follow-up and evaluation processes, declared in these state plans and, as a consequence, its own local effectiveness.O presente artigo visa à análise da previsão do acompanhamento e avaliação dos Planos Estaduais de Educação aprovados pelo Poder Legislativo estadual, no período de vigência do PNE 2001-2010, de modo a contribuir para os desafios postos à sua adequação ao novo PNE 2014-2024. À guisa de uma conclusão geral é postulado que a previsão dessas ações é marcada por ininteligibilidades e omissões, colocando em dúvida a fidedignidade da importância estratégica dos processos de acompanhamento e avaliação, declarada nesses planos estaduais e, em consequência, a sua própria efetividade local.FACED - UFRGS2016-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50693Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/50693/48024Souza, Donaldo Bello deMenezes, Janaína Specht da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-30T17:40:41Zoai:seer.ufrgs.br:article/50693Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-04-30T17:40:41Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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