Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendes, Maíra Tavares
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281
Resumo: The objective of the text is to analyze the articulation of inequalities arising from the entry of new subjects into university, such as class, race, gender, sexuality and disability. To this end, the text is divided into three parts: 1) conception of student retention as one of the dimensions of access, and therefore an affirmative policy arising from access policies; 2) discussion of the correlated concepts of markers of difference and categories in articulation, and their usefulness in thinking about student retention; 3) the advocating of the need to coordinate redistribution and recognition policies (as of Nancy Fraser’s contribution) on student retention.
id UFRGS-9_915a903fb4f0bd5efbc6b4b1dfc5a581
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/96281
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate RetentionPolíticas de Reconhecimento e de Redistribuição na Permanência EstudantilStudent RetentionSocial Markers of DifferenceCategories in ArticulationRecognition PoliciesRedistribution Policies.Permanência EstudantilMarcadores Sociais da DiferençaCategorias em ArticulaçãoPolíticas de ReconhecimentoPolíticas de Redistribuição.The objective of the text is to analyze the articulation of inequalities arising from the entry of new subjects into university, such as class, race, gender, sexuality and disability. To this end, the text is divided into three parts: 1) conception of student retention as one of the dimensions of access, and therefore an affirmative policy arising from access policies; 2) discussion of the correlated concepts of markers of difference and categories in articulation, and their usefulness in thinking about student retention; 3) the advocating of the need to coordinate redistribution and recognition policies (as of Nancy Fraser’s contribution) on student retention.O objetivo do texto é analisar a articulação de desigualdades decorrentes da entrada de novos sujeitos na universidade, a exemplo de classe, raça, gênero, sexualidade e deficiência. Para tal, o texto está dividido em três partes: 1) concepção de permanência estudantil como uma das dimensões de acesso, e, portanto, uma política afirmativa decorrente das políticas de acesso; 2) discussão dos conceitos correlatos de marcadores da diferença e categorias em articulação, e sua utilidade para pensar na permanência estudantil; 3) a defesa da necessidade de articular políticas de redistribuição e reconhecimento (a partir da contribuição de Nancy Fraser) na permanência estudantil.FACED - UFRGS2021-01-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60347https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60348Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendes, Maíra Tavares2021-01-26T12:58:31Zoai:seer.ufrgs.br:article/96281Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-01-26T12:58:31Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
Políticas de Reconhecimento e de Redistribuição na Permanência Estudantil
title Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
spellingShingle Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
Mendes, Maíra Tavares
Student Retention
Social Markers of Difference
Categories in Articulation
Recognition Policies
Redistribution Policies.
Permanência Estudantil
Marcadores Sociais da Diferença
Categorias em Articulação
Políticas de Reconhecimento
Políticas de Redistribuição.
title_short Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
title_full Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
title_fullStr Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
title_full_unstemmed Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
title_sort Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
author Mendes, Maíra Tavares
author_facet Mendes, Maíra Tavares
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendes, Maíra Tavares
dc.subject.por.fl_str_mv Student Retention
Social Markers of Difference
Categories in Articulation
Recognition Policies
Redistribution Policies.
Permanência Estudantil
Marcadores Sociais da Diferença
Categorias em Articulação
Políticas de Reconhecimento
Políticas de Redistribuição.
topic Student Retention
Social Markers of Difference
Categories in Articulation
Recognition Policies
Redistribution Policies.
Permanência Estudantil
Marcadores Sociais da Diferença
Categorias em Articulação
Políticas de Reconhecimento
Políticas de Redistribuição.
description The objective of the text is to analyze the articulation of inequalities arising from the entry of new subjects into university, such as class, race, gender, sexuality and disability. To this end, the text is divided into three parts: 1) conception of student retention as one of the dimensions of access, and therefore an affirmative policy arising from access policies; 2) discussion of the correlated concepts of markers of difference and categories in articulation, and their usefulness in thinking about student retention; 3) the advocating of the need to coordinate redistribution and recognition policies (as of Nancy Fraser’s contribution) on student retention.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60347
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60348
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020)
Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766988692652032