Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281 |
Resumo: | The objective of the text is to analyze the articulation of inequalities arising from the entry of new subjects into university, such as class, race, gender, sexuality and disability. To this end, the text is divided into three parts: 1) conception of student retention as one of the dimensions of access, and therefore an affirmative policy arising from access policies; 2) discussion of the correlated concepts of markers of difference and categories in articulation, and their usefulness in thinking about student retention; 3) the advocating of the need to coordinate redistribution and recognition policies (as of Nancy Fraser’s contribution) on student retention. |
id |
UFRGS-9_915a903fb4f0bd5efbc6b4b1dfc5a581 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/96281 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate RetentionPolíticas de Reconhecimento e de Redistribuição na Permanência EstudantilStudent RetentionSocial Markers of DifferenceCategories in ArticulationRecognition PoliciesRedistribution Policies.Permanência EstudantilMarcadores Sociais da DiferençaCategorias em ArticulaçãoPolíticas de ReconhecimentoPolíticas de Redistribuição.The objective of the text is to analyze the articulation of inequalities arising from the entry of new subjects into university, such as class, race, gender, sexuality and disability. To this end, the text is divided into three parts: 1) conception of student retention as one of the dimensions of access, and therefore an affirmative policy arising from access policies; 2) discussion of the correlated concepts of markers of difference and categories in articulation, and their usefulness in thinking about student retention; 3) the advocating of the need to coordinate redistribution and recognition policies (as of Nancy Fraser’s contribution) on student retention.O objetivo do texto é analisar a articulação de desigualdades decorrentes da entrada de novos sujeitos na universidade, a exemplo de classe, raça, gênero, sexualidade e deficiência. Para tal, o texto está dividido em três partes: 1) concepção de permanência estudantil como uma das dimensões de acesso, e, portanto, uma política afirmativa decorrente das políticas de acesso; 2) discussão dos conceitos correlatos de marcadores da diferença e categorias em articulação, e sua utilidade para pensar na permanência estudantil; 3) a defesa da necessidade de articular políticas de redistribuição e reconhecimento (a partir da contribuição de Nancy Fraser) na permanência estudantil.FACED - UFRGS2021-01-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60347https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60348Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendes, Maíra Tavares2021-01-26T12:58:31Zoai:seer.ufrgs.br:article/96281Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2021-01-26T12:58:31Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention Políticas de Reconhecimento e de Redistribuição na Permanência Estudantil |
title |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention |
spellingShingle |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention Mendes, Maíra Tavares Student Retention Social Markers of Difference Categories in Articulation Recognition Policies Redistribution Policies. Permanência Estudantil Marcadores Sociais da Diferença Categorias em Articulação Políticas de Reconhecimento Políticas de Redistribuição. |
title_short |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention |
title_full |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention |
title_fullStr |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention |
title_full_unstemmed |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention |
title_sort |
Recognition and Redistribution Policies in Undergraduate Retention |
author |
Mendes, Maíra Tavares |
author_facet |
Mendes, Maíra Tavares |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mendes, Maíra Tavares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Student Retention Social Markers of Difference Categories in Articulation Recognition Policies Redistribution Policies. Permanência Estudantil Marcadores Sociais da Diferença Categorias em Articulação Políticas de Reconhecimento Políticas de Redistribuição. |
topic |
Student Retention Social Markers of Difference Categories in Articulation Recognition Policies Redistribution Policies. Permanência Estudantil Marcadores Sociais da Diferença Categorias em Articulação Políticas de Reconhecimento Políticas de Redistribuição. |
description |
The objective of the text is to analyze the articulation of inequalities arising from the entry of new subjects into university, such as class, race, gender, sexuality and disability. To this end, the text is divided into three parts: 1) conception of student retention as one of the dimensions of access, and therefore an affirmative policy arising from access policies; 2) discussion of the correlated concepts of markers of difference and categories in articulation, and their usefulness in thinking about student retention; 3) the advocating of the need to coordinate redistribution and recognition policies (as of Nancy Fraser’s contribution) on student retention. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60347 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/96281/60348 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 4 (2020) Educação & Realidade; v. 45 n. 4 (2020) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988692652032 |