Human Learning: implicit and explicit
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387 |
Resumo: | Building on Polanyi’s insight in The Tacit Dimension that we know more than we can tell, this paper argues that we actually experience more of reality than that of which we are conscious. Our conscious experience becomes the basis of explicit learning but that which we experience but of which we are not conscious is the basis of implicit learning and tacit knowledge. |
id |
UFRGS-9_97515ca23e1738d12ca3b644ab843c91 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/48387 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Human Learning: implicit and explicitAprendizagem Humana: implícita e explícitaAprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente.Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience.Building on Polanyi’s insight in The Tacit Dimension that we know more than we can tell, this paper argues that we actually experience more of reality than that of which we are conscious. Our conscious experience becomes the basis of explicit learning but that which we experience but of which we are not conscious is the basis of implicit learning and tacit knowledge.Com base na visão de Polanyi em sua obra A Dimensão Tácita, na qual ele afirma que nosso conhecimento vai além do que conseguimos expressar, este artigo argumenta que realmente experienciamos mais da realidade do que estamos conscientes. Nossa experiência consciente torna-se a base da aprendizagem explícita, porém o que experienciamos sem estarmos conscientes, é a base da aprendizagem implícita e do conhecimento tácito.FACED - UFRGS2015-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 3 (2015)Educação & Realidade; v. 40 n. 3 (2015)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47751https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47752Jarvis, Peterinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-03-28T14:01:33Zoai:seer.ufrgs.br:article/48387Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-03-28T14:01:33Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Human Learning: implicit and explicit Aprendizagem Humana: implícita e explícita |
title |
Human Learning: implicit and explicit |
spellingShingle |
Human Learning: implicit and explicit Jarvis, Peter Aprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente. Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience. |
title_short |
Human Learning: implicit and explicit |
title_full |
Human Learning: implicit and explicit |
title_fullStr |
Human Learning: implicit and explicit |
title_full_unstemmed |
Human Learning: implicit and explicit |
title_sort |
Human Learning: implicit and explicit |
author |
Jarvis, Peter |
author_facet |
Jarvis, Peter |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jarvis, Peter |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente. Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience. |
topic |
Aprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente. Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience. |
description |
Building on Polanyi’s insight in The Tacit Dimension that we know more than we can tell, this paper argues that we actually experience more of reality than that of which we are conscious. Our conscious experience becomes the basis of explicit learning but that which we experience but of which we are not conscious is the basis of implicit learning and tacit knowledge. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-07-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47751 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47752 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 3 (2015) Educação & Realidade; v. 40 n. 3 (2015) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986205429760 |