Human Learning: implicit and explicit

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jarvis, Peter
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387
Resumo: Building on Polanyi’s insight in The Tacit Dimension that we know more than we can tell, this paper argues that we actually experience more of reality than that of which we are conscious. Our conscious experience becomes the basis of explicit learning but that which we experience but of which we are not conscious is the basis of implicit learning and tacit knowledge.
id UFRGS-9_97515ca23e1738d12ca3b644ab843c91
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/48387
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Human Learning: implicit and explicitAprendizagem Humana: implícita e explícitaAprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente.Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience.Building on Polanyi’s insight in The Tacit Dimension that we know more than we can tell, this paper argues that we actually experience more of reality than that of which we are conscious. Our conscious experience becomes the basis of explicit learning but that which we experience but of which we are not conscious is the basis of implicit learning and tacit knowledge.Com base na visão de Polanyi em sua obra A Dimensão Tácita, na qual ele afirma que nosso conhecimento vai além do que conseguimos expressar, este artigo argumenta que realmente experienciamos mais da realidade do que estamos conscientes. Nossa experiência consciente torna-se a base da aprendizagem explícita, porém o que experienciamos sem estarmos conscientes, é a base da aprendizagem implícita e do conhecimento tácito.FACED - UFRGS2015-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 3 (2015)Educação & Realidade; v. 40 n. 3 (2015)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47751https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47752Jarvis, Peterinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-03-28T14:01:33Zoai:seer.ufrgs.br:article/48387Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-03-28T14:01:33Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Human Learning: implicit and explicit
Aprendizagem Humana: implícita e explícita
title Human Learning: implicit and explicit
spellingShingle Human Learning: implicit and explicit
Jarvis, Peter
Aprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente.
Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience.
title_short Human Learning: implicit and explicit
title_full Human Learning: implicit and explicit
title_fullStr Human Learning: implicit and explicit
title_full_unstemmed Human Learning: implicit and explicit
title_sort Human Learning: implicit and explicit
author Jarvis, Peter
author_facet Jarvis, Peter
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jarvis, Peter
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente.
Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience.
topic Aprendizagem Humana. Aprendizagem Implícita. Aprendizagem Explícita. Conhecimento Tácito. Experiência Consciente.
Human Learning. Implicit Learning. Explicit Learning. Tacit Knowledge. Conscious Experience.
description Building on Polanyi’s insight in The Tacit Dimension that we know more than we can tell, this paper argues that we actually experience more of reality than that of which we are conscious. Our conscious experience becomes the basis of explicit learning but that which we experience but of which we are not conscious is the basis of implicit learning and tacit knowledge.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-07-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47751
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/48387/47752
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 3 (2015)
Educação & Realidade; v. 40 n. 3 (2015)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986205429760