Interaction between explicit and implicit knowledge in L2 learning: what are the contributions brought by neurolinguistics to this discussion?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12039 |
Resumo: | This paper brings back an old discussion in studies on L2 acquisition, about how the interaction between explicit and implicit knowledge of a learner happens. The main hypotheses on how these L2 types of knowledge interact are presented and we make an attempt to bring the contribution of neurolinguistics to the discussion. Neuroimaging shows that the brain has a certain specialization to different types of memories. However, theoretical models demonstrate that these memories interact and practice may automatize knowledge. |
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Interaction between explicit and implicit knowledge in L2 learning: what are the contributions brought by neurolinguistics to this discussion?Interação entre conhecimento explícito e implícito na aprendizagem de L2: quais as contribuições trazidas pela neurolinguística para essa discussão?explicit knowledgeimplicit knowledgememoryneurolinguisticsL2 acquisition.conhecimento explícitoconhecimento implícitomemórianeurolinguísticaaquisição de L2This paper brings back an old discussion in studies on L2 acquisition, about how the interaction between explicit and implicit knowledge of a learner happens. The main hypotheses on how these L2 types of knowledge interact are presented and we make an attempt to bring the contribution of neurolinguistics to the discussion. Neuroimaging shows that the brain has a certain specialization to different types of memories. However, theoretical models demonstrate that these memories interact and practice may automatize knowledge.Este artigo retorna a uma discussão antiga na pesquisa em aquisição de L2, sobre como se dá a interação entre conhecimentos explícitos e implícitos do aprendiz. Apresentam-se as principais hipóteses de como interagem os conhecimentos em L2 e busca-se trazer a contribuição dos estudos da neurolinguística para tal discussão. Os testes com neuroimagem confirmam que há uma certa especialização no cérebro para diferentes tipos de memórias. Entretanto, modelos teóricos demonstram que essas memórias interagem e a prática pode sim automatizar conhecimentos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12039Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 125-141Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 125-1411984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12039/8836Aquino, Carla deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:35:54Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12039Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:35:54letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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